Lisemor83 sin lille dagbok

lykke til videre[:D]
 
Gleder meg te gynekologtimen!!! Er vel kanskje noe man ikke gleder seg til, men er lei av å gå rundt sånn her...
 


Mai 2009

Dag - 01.mai
Dag - 02.mai
Dag - 03.mai
Dag - 04.mai
Dag - 05.mai
Dag - 06.mai
Dag - 07.mai : Spotting
Dag - 08.mai : Spotting
Dag - 09.mai : Spotting
Dag - 10.mai : Spotting
Dag - 11.mai : Spotting
Dag - 12.mai : Spotting
Dag - 13.mai : Spotting
Dag - 14.mai : Spotting
Dag - 15.mai : Spotting
Dag - 16.mai : Spotting
Dag - 17.mai : Spotting
Dag - 18.mai : Spotting
Dag - 19.mai : Spotting
Dag - 20.mai : Spotting
Dag - 21.mai :
Dag - 22.mai : Jippi vi får besøk [:D][:D][:D][:D][:D][:D]
Dag - 23.mai : Spotting
Dag - 24.mai : Spotting eller mens?!? Soppkuren gjør at det jeg forbinner med spotting blir rødt
Dag - 25.mai : Spotting/mens
Dag - 26.mai : Spotting/mens
Dag - 27.mai : Spotting/mens
Dag - 28.mai : Spotting/mens
Dag - 29.mai : Spotting/mens
Dag - 30.mai : Spotting/mens
Dag - 31.mai : Spotting/mens

Nei det her går ikke som jeg hadde håpt på, og jeg blir ikke no klok av hvordan ting er nå...

 


Juni 2009

Dag - 01.juni : Spotting/tr
Dag - 02.juni : Spotting
Dag - 03.juni : Spotting/tr
Dag - 04.juni : TR
Dag - 05.juni : Spotting
Dag - 06.juni :
Dag - 07.juni : Besøket reiser [:(][:(][:(][:(]
Dag - 08.juni : TR
Dag - 09.juni : Skjønn det eller ei, men i dag kom det ikke no brunt eller rødt...
Dag - 10.juni : TR
Dag - 11.juni : TR
Dag - 12.juni : TR - lite blod
Dag - 13.juni : TR - lite blod
Dag - 14.juni : Spotting
Dag - 15.juni : Spotting
Dag - 16.juni : Rødt fra morran
Dag  1 - 17.juni : TR
Dag  2 - 18.juni : TR
Dag  3 - 19.juni : TR
Dag  4 - 20.juni : TR
Dag  5 - 21.juni : Reiser hjem te Norge[:)][:)]  TR
Dag  6 - 22.juni : TR
Dag  7 - 23.juni : TR
Dag  8 - 24.juni : TR
Dag  9 - 25.juni : TR
Dag 10- 26.juni : Gynekologtime TR
Dag 11 - 27.juni : Reunionfest TR
Dag 12 - 28.juni : TR
Dag 13 - 29.juni : Spotting
Dag 14 - 30.juni : Spotting

 
Ja den som forstår hva som skjer ovenfor må gjerne si fra te meg.. Noen dager er det ingenting, mens andre dager tisser jeg blod.. Ikke så mye blod er det heller, for trenger bare å bruke truseinnlegg.. Blir nesten gal av det her, men nå skal jeg snart te gynekologen. Får høre hva han sier.

Snart hjem te Norge, det ska bli digg! Sjøl om det blir vel en liten forandring å reise fra 30 varmegrader!! Oxo kommer jeg te å savne gutten min veldig masse..[:(]
 
I dag har jeg kost meg med begge nevøene mine:) De er bare helt nusselige, den ene er ikke eldre enn snart 5 måneder, som tiden flyr. Nei de sjarmerer en i senk de to ja! :) Han eldste er snart 1 1/2 år, så han går, skravler, styrer og steller om dagen :)

Vil ha en jeg også!! Men det blir forhåpentligvis min tur en dag... Ellers så har jeg nå måttet utsatt gynekologtimen min pga at jeg har mensen, er jo sånn typisk.. Men gynekologen går ut i ferie fra mandag, så jeg må ta det denni uka, så jeg håper jeg blør mindre på fredag.. Burde jo det å..har hatt sånn her i 1 uke nå.. Før så har jeg jo bare hatt småblødninger og spotting.. Lure litt på hva han har å si..

Får nå uansett ikke no action de neste 4 ukene, siden hele atlanterhavet skiller meg og min kjære for tiden.. Savnern masse...
 
Ja i dag har man da vært hos gynekologen, og det gikk jo forsåvidt bra! Fikk jo den ikke så artige beskjeden om at jeg mest sannsynligvis har pcos, og kommer nok te å slite me å bli gravid, som flere her inne. Men jeg kan vel ikke ta sorgene på forskudd, man må jo prøve det man kan prøve. Å når jeg kommer tebake te usa nå om noen uker så blir det start på pergo, og får håpe det hjelper.

Har blitt satt opp på en dobbeltkur, og han nevnte ikke noe om pausemåned, som jeg ser mange andre har hatt/har. Men jeg regner med det har sin mening, han hadde vel sagt ifra om jeg sku ha no pausemåned?! Han får jo ikke fulgt opp heller som jeg ser mange andre har blitt, siden jeg befinn meg i statene og han her i Norge.. Men ja, regne me han hadde sagt noe om det hvis han hadde følt at jeg burde sjekkes etter hvert.. Jeg får passe på å ta el-tester, så jeg får sjekka om jeg har el. 

Får nå se nå om pergoen vil fungere, blir spennende! Gleder meg te å komme hjem:) Kanskje jeg får en amerikansk statsborger å a gitt..men da har jeg det travelt.. [8D]
 


Juli 2009

Dag 15 - 01.julli :
Dag 16 - 02.juli :
Dag 17 - 03.juli :
Dag 18 - 04.juli :
Dag 19 - 05.juli :
Dag 20 - 06.juli : Hyttetur [:)]
Dag 21 - 07.juli :
Dag 22 - 08.juli :
Dag 23 - 09.juli : Søs, samboer og bikkje kjem [:D][:D]
Dag 24 - 10.juli :
Dag 25 - 11.juli :
Dag 26 - 12.juli : Hjem fra hytta:)
Dag 27 - 13.juli :
Dag 28 - 14.juli : Middag hos svigers :)
Dag 29 - 15.juli :
Dag 30 - 16.juli : Være me ei venninne :)
Dag 31 - 17.juli : Besøke ei anna venninne :) Middag hos tante :)
Dag 32 - 18.juli :
Dag 33 - 19.juli : Reiser tebake til USA og samboern min [:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]
Dag 34 - 20.juli :
Dag 35 - 21.juli :
Dag 36 - 22.juli :
Dag 37 - 23.juli :
Dag   5 - 24.juli : 1 dag med pergotime =) Håper det funker!!!!
Dag   6 - 25.juli : 2 dag med pergo
Dag   7 - 26.juli : 3 dag med pergo
Dag   8 - 27.juli : 4 dag med pergo
Dag   9 - 28.juli : 5 dag med pergo...så da får vi se om det hjelper.. Kjedli me pcos altså...
Dag 10 - 29.juli :
Dag 11 - 30.juli :
Dag 12  -31.juli :

 
Da nærmer jeg meg avreise te statene igjen :) Gleder meg til å komme hjem til gutten min! Starte på pergo å håpe at man får eggløsning og at en spire snart sitter :) 
 
Da har jeg begynt på pergo og jeg håper det vil hjelpe.. Jeg skal ikke klage, vi har ikke prøvd så lenge.. Men med tanke på at jeg har pcos, så er jeg glad jeg får hjelp. Å det vil jo ikke si at pergoen vil funke, men tiden vil nå vise :) Fikk på en måte bekreftet at jeg har pcos da jeg ringte volvat her, siden noe på hormonprøva ikke var det det sku væra.. Men skal snakke med gynekologen min på mandag, for da er han tebake på jobb. 
 
Home alone te helga...[:'(] Å da som jeg kanskje får EL også...typisk typisk.. Dessverre er det ikke noe å gjør med.. Får håpe EL kommer senere enn jeg tenker [:)]
 



August 2009

Dag 13 - 01.aug :
Dag 14 - 02.aug :
Dag 15 - 03.aug :
Dag 16 - 04.aug : 1 måned til jeg har bursdag! :)
Dag 17 - 05.aug :
Dag 18 - 06.aug :
Dag 19 - 07.aug :
Dag 20 - 08.aug :
Dag 21 - 09.aug :
Dag 22 - 10.aug :
Dag 23 - 11.aug :
Dag 24 - 12.aug :
Dag 25 - 13.aug :
Dag 26 - 14.aug : Tur te San Antonio :)
Dag 27 - 15.aug :
Dag 28 - 16.aug : Hjem fra San Antonio
Dag 29 - 17.aug :
Dag 30 - 18.aug :
Dag 31 - 19.aug :
Dag 32 - 20.aug :
Dag 33 - 21.aug : G-test negativ..
Dag 34 - 22.aug : På stranda en tur :) Varmt vann!! DIGG!! :)
Dag 35 - 23.aug : Søndag, slappe av dagen! =)
Dag 36 - 24.aug :
Dag 37 - 25.aug :
Dag 38 - 26.aug :
Dag 39 - 27.aug :
Dag 40 - 28.aug :
Dag 41 - 29.aug :
Dag 42 - 30.aug :
Dag 43 - 31.aug :


Testet etter EL ei god stund, ga opp til slutt! Vet ikke når jeg har eller hadde EL, så venter bare på mensen som ikke kommer...
 
Ser ikke ut som pergo hjelper meg hverken med graviditet eller stabilisering av syklus. Hadde i det minste håpt på det siste..sånn at jeg i alle fall kunne starte på neste runde.. Vet ikke når jeg kan forvente mens..men er lei av å vente.. Er også lei av å ta negative g-tester. Rett å slett lei av å ikke vite eller skjønne noe av syklusen min....[:'(][:@][:(]
 
Har pause fra babyverden.. Blir ganske deppa med lange sykluser der man ikke vet noen ting. Pergo hjelper heller ikke.. Er innom her å sjekker litt inni mellom.. Men orker ikke å være aktiv.. Får heller prøve å slappe av, om det nå går an.. Ustabil syklus er no dritt!!!!
 
For et år sea så drev jeg å min kjære å snakka om jeg skulle fortsette på p-piller eller ei etter siste brett. Vi endte opp med at jeg sku slutte og at vi da sku se hva som skjer! Vi ønsker jo oss så veldig en liten baby[:)] Dessverre har det ikke kommet noen spire enda, og med litt nederlag å vite at man har pcos, så er det tøft til tider. Vi tenker positivt og håper det sitter en spire etter hvert![:)]

Det var i alle fall godt å få avklart at jeg har pcos, sånn at jeg slipper å lure på om det er noe galt å la det stresset ødelegge. Nå gjør vi det beste ut av det med pergo og spytt eggløsningstest hver dag. For meg med pcos er det for dyrt å måtte teste etter EL 20-30 dager i syklusen. For jeg har tross alt slitt med over 100 dagers sykluser. Siste syklus derimot kom ned i 46, så jeg håper den trenden fortsetter og at syklusene kan nærme seg rundt 28 dager[:)] Lurer på om det er vitex'n som har hjulpet meg der, siden det var en pergofri måned. For det skal sies at det mest frustrerende (akkurat nå) er ikke at jeg ikke er gravid, men at syklusene er så utroolig lange.

Prøver også å få trent, sånn at jeg får godt ned litt i vekt. Det sies nå at det kan hjelpe stort på oss som sliter med pcos.

Så da satser vi på at en spire snart sitter fast og at vi har en liten baby enten slutten av neste år eller i 2011! [:)]
 
Nei nå vet jeg ikke hva jeg skal tro.. Er bare 14 dager siden jeg var ferdi med tr, og nå ser det ut som den har kømmi igjen.. D er greit at jeg vil ha den kortere, men den kunne fint ventet en uke til.. Øm og menssmerter på høyre side og våkna opp sur å gretten i dag. Toppers!!![:'(]
 
Har ikke peiling på når jeg kan forvente EL.. Det er det som er det mest frustrerende!! Å ikke vite.. Ustabil syklus er no kjit!!![:@][:'(]
 
Nytt år og nye muligheter, håper inderlig den bringer med seg en el ei lita spire i magen min!![:)]

Er nå i villrede når det gjelder EL og IKM.. Kjedelig med sånne ustabile sykluser altså.. Vi har jo prøvd i et år nå, og jeg er bare i 5pp (regner fra siste vanlige tr etter pilletr)... Så hakke hatt de store mulighetene for å bli gravid i fjor..[:(] Håper det bedrer seg i år!!
 
Back
Topp