~{Stjålet denne}~
Termin - 10.juli 2016
På vei - 27+1
Igjen til termin - 3 mnd
Trimester - andre
Neste kontroll - 18. april, først gyn/ul så jm. 22. april legetime mtp videre sykemelding
Ultralyd - alt ser kjempefint ut vært på oul + en ekstra, skal i uke 28 og videre hver fjerde uke antar jeg.
Kjønn - gutt
Utålmodig - ikke spesielt, prøver å utnytte tiden med enebarn mest mulig nå koser meg med å ha mage også.
Nye innkjøp - foreløpig siste er et par smokker og krabbesko.
Utstyr så langt - har det nødvendige, bæresjal, manduca, vippestol, lekegrind
Utstyr som gjenstår - mangler faktisk ingenting, kanskje nye hjul til vogna.
Svangerskapsrelaterte aktiviteter - nei, men sm så mer tid med datteren på 4
Mage - ja, jeg tror den er ca som da jeg var høygravid sist.
Vektendring - +10kg
Melk i brystene - nei, de er hovne av og til. Men prøver ikke å lokke det fram heller
Aktivitet i magen - mye og ubehagelig, bare merkbart når jeg legger meg ned.
Tungt - litt tungt med ekstra kroppsvekt, anpusten og kjenner det på føttene også.
Kynnere - synes det er en del, av og til flere ganger om dagen
Hodet festet - nei
Barnerom - ryddet, vi må ta ut ting herfra og sette inn møblene.
Matkick - i grunnen bare dårlig matlyst og plass til mindre.
Plager - vondt i beina, sliten i kroppen, antydning til nerve i klem med stråling med i et av beina om gangen. Fort sliten. Mye leggkramper men hjelper litt med tilskudd. Vanskelig å sovne pga sterke bevegelser. Våkner oftere om natta.
Humør - stort sett bra, bortsett fra når jeg har mye plager eller stresser.
Sykehusbagen - nei men gleder meg til å pakke den snart!! Så mye mer peiling på hva jeg trenger, pluss erfaring med å pakke etter å ha vært mamma noen år
Høygravid - føles sånn
Tanker om fødselen - gleder meg nesten litt, men klar over at man ikke vet hvordan den blir. Går inn i det med samme innstilling som sist
Termin - 10.juli 2016
På vei - 27+1
Igjen til termin - 3 mnd
Trimester - andre
Neste kontroll - 18. april, først gyn/ul så jm. 22. april legetime mtp videre sykemelding
Ultralyd - alt ser kjempefint ut vært på oul + en ekstra, skal i uke 28 og videre hver fjerde uke antar jeg.
Kjønn - gutt
Utålmodig - ikke spesielt, prøver å utnytte tiden med enebarn mest mulig nå koser meg med å ha mage også.
Nye innkjøp - foreløpig siste er et par smokker og krabbesko.
Utstyr så langt - har det nødvendige, bæresjal, manduca, vippestol, lekegrind
Utstyr som gjenstår - mangler faktisk ingenting, kanskje nye hjul til vogna.
Svangerskapsrelaterte aktiviteter - nei, men sm så mer tid med datteren på 4
Mage - ja, jeg tror den er ca som da jeg var høygravid sist.
Vektendring - +10kg
Melk i brystene - nei, de er hovne av og til. Men prøver ikke å lokke det fram heller
Aktivitet i magen - mye og ubehagelig, bare merkbart når jeg legger meg ned.
Tungt - litt tungt med ekstra kroppsvekt, anpusten og kjenner det på føttene også.
Kynnere - synes det er en del, av og til flere ganger om dagen
Hodet festet - nei
Barnerom - ryddet, vi må ta ut ting herfra og sette inn møblene.
Matkick - i grunnen bare dårlig matlyst og plass til mindre.
Plager - vondt i beina, sliten i kroppen, antydning til nerve i klem med stråling med i et av beina om gangen. Fort sliten. Mye leggkramper men hjelper litt med tilskudd. Vanskelig å sovne pga sterke bevegelser. Våkner oftere om natta.
Humør - stort sett bra, bortsett fra når jeg har mye plager eller stresser.
Sykehusbagen - nei men gleder meg til å pakke den snart!! Så mye mer peiling på hva jeg trenger, pluss erfaring med å pakke etter å ha vært mamma noen år
Høygravid - føles sånn
Tanker om fødselen - gleder meg nesten litt, men klar over at man ikke vet hvordan den blir. Går inn i det med samme innstilling som sist