LilleVimsen prøver på nr 2!

B2 - 5+1

Jeg tok blodprøver for å måle hcg på mandag og i dag. Den har økt fra 2800 til 6300 på under 2 døgn! (Tok første test kl 13 på mandag, og den andre i dag kl 9). Den har mer enn doblet seg! Jeg er sååå lettet :love017 :happy093Håper spiren klamrer seg fast til termin :smiley-angelic001❤️

B2 - 5+1

Jeg tok blodprøver for å måle hcg på mandag og i dag. Den har økt fra 2800 til 6300 på under 2 døgn! (Tok første test kl 13 på mandag, og den andre i dag kl 9). Den har mer enn doblet seg! Jeg er sååå lettet :love017 :happy093Håper spiren klamrer seg fast til termin :smiley-angelic001❤️

Åååh, så glad på dine vegne- for en herlig oppdatering :binkybaby :love017

B2 - 5+2

Måtte bare bruke opp den siste CB digital med ukesindikator, bare fordi jeg ikke klarte å la være :hilarious: Altså hva er det BV forumet gjør med meg :laughing001 Visste jo den kom til å bli 3+, siden hcg i blodet var 6800 i går, men er jo gøy å se 3+ da!

IMG_7393.jpeg

Formen er egentlig ganske bra. Kjenner litt murringer i livmor, og sover dårlig på nettene. Ellers har jeg ikke noe særlig symptomer. Har ikke så mye energi om dagen da, så får se an de neste ukene mtp jobb. Håper jo at jeg slipper å bli sykemeldt dette svangerskapet, men jeg kommer til å sette meg selv (og familien) først, så kommer ikke til å presse meg for å please jobben. De takker meg ikke uansett..

En liten update på lillegutt også da: Han klarte å reise seg og stå fra sittende på gulvet i går, uten å holde seg fast i noe :love017 Han var så stolt selv! Og mammahjertet sprekker av stolthet ❤️ Ikke lenge til han går selv nå, tror jeg :) Han er jo bare blid og god, og sjarmerer virkelig alle. Han er kjempekosete, og veeeldig mammadalt. Han storkoser seg i barnehagen, og det er jeg virkelig glad for! Han er der i ca 5-6 timer per dag, sover 2-2,5 time dupp som regel, og han har det ikke travelt med å bli med hjem igjen :laughing002 Men han viser tydelig at han er glad for å se oss, altså :p Håper det fortsetter sånn:)

B2 - 6+0

Ny uke, og halvveis til 12+0 ❤️
Nå er fosteret ca like stort som et blåbær :love017

På søndag hadde jeg og samboeren en date på restaurant, kun han og jeg ❤️ Mini ble passet av farmor og farfar i mens. Det var vår første date etter at vi fikk barn, så det var veldig fint å ha en date night! Kvelden endte ikke helt som ønsket da.. Jeg overspiste nok (må passe på hvor mye jeg spiser nå så jeg ikke blir kvalm), så jeg ble jo så klart skikkelig kvalm, og måtte løpe inn på en do på et hotell, og hadde både (sorry tmi) diaré og oppkast :wacky::hilarious: Måtte bli hentet av svigerfar.. Kvalmen har sittet i siden, så den svangerskapskvalmen ble litt plutselig kastet på meg:laughing002 Jeg er nå sykemeldt én uke, så skal jeg se an hvordan jeg føler meg mot slutten av denne uka. Blir jo sikkert en lang sykemelding..
Jeg tenker å begynne på Xonvea i kveld. Ellers anbefalte legen meg Afipran. Jeg prøver Xonvea først og ser hvordan den funker nå.
Det som er trist, er at jeg må avslutte ammingen nå (ammer morgen og kveld) ❤️ Jeg tror det vil gå fint, men føles litt vemodig også ❤️

Symptomer:
- Trøtt
- Kvalm
- Ligamentsmerter
- Sover urolig og drømmer mye

Datoer å se frem til:
- 30/10 UL privat
- 14/11 Svangerskapskontroll

IMG_7475.jpeg

B2 - 6+0

Ny uke, og halvveis til 12+0 ❤️
Nå er fosteret ca like stort som et blåbær :love017

På søndag hadde jeg og samboeren en date på restaurant, kun han og jeg ❤️ Mini ble passet av farmor og farfar i mens. Det var vår første date etter at vi fikk barn, så det var veldig fint å ha en date night! Kvelden endte ikke helt som ønsket da.. Jeg overspiste nok (må passe på hvor mye jeg spiser nå så jeg ikke blir kvalm), så jeg ble jo så klart skikkelig kvalm, og måtte løpe inn på en do på et hotell, og hadde både (sorry tmi) diaré og oppkast :wacky::hilarious: Måtte bli hentet av svigerfar.. Kvalmen har sittet i siden, så den svangerskapskvalmen ble litt plutselig kastet på meg:laughing002 Jeg er nå sykemeldt én uke, så skal jeg se an hvordan jeg føler meg mot slutten av denne uka. Blir jo sikkert en lang sykemelding..
Jeg tenker å begynne på Xonvea i kveld. Ellers anbefalte legen meg Afipran. Jeg prøver Xonvea først og ser hvordan den funker nå.
Det som er trist, er at jeg må avslutte ammingen nå (ammer morgen og kveld) ❤️ Jeg tror det vil gå fint, men føles litt vemodig også ❤️

Symptomer:
- Trøtt
- Kvalm
- Ligamentsmerter

Datoer å se frem til:
- 30/10 UL privat
- 14/11 Svangerskapskontroll

Vis vedlegget 446123
Hvorfor må du avslutte amming? Bare nyskjerrig pga jeg er gravid og også går på to/tre forskjellige kvalmestillende :smiley-ashamed004

Hvorfor må du avslutte amming? Bare nyskjerrig pga jeg er gravid og også går på to/tre forskjellige kvalmestillende :smiley-ashamed004
Jeg fikk beskjed fra fastlegen at Xonvea og amming ikke er forenlig. Hvilke kvalmestillende går du på, og har du fått beskjed fra legen at du kan amme mens du går på dem? :)

Xoneva, afipran og zofran. Jeg får sende en melding og høre, men antar han ville forsikret seg om at jeg ikke ammet enda om det er uheldig :bored:

Xoneva, afipran og zofran. Jeg får sende en melding og høre, men antar han ville forsikret seg om at jeg ikke ammet enda om det er uheldig :bored:
Hmm.. Legen min nevnte ikke noe om det da jeg fikk resepten på Xonvea for et par uker siden. Så jeg dobbeltsjekket med legen min i går og sa jeg fortsatt ammer 2 ganger daglig, og da søkte han det opp og sa at det ikke var anbefalt :bored: Du må gjerne dele med meg om legen din sier noe annet!

Hmm.. Legen min nevnte ikke noe om det da jeg fikk resepten på Xonvea for et par uker siden. Så jeg dobbeltsjekket med legen min i går og sa jeg fortsatt ammer 2 ganger daglig, og da søkte han det opp og sa at det ikke var anbefalt :bored: Du må gjerne dele med meg om legen din sier noe annet!
Hei! Kan legge ved meldingen jeg mottok av gynekolog (som har lang fartstid med dette). Det var betryggende, men uansett viktig å spørre :Heartred :shy:

Vedlegg

• IMG_6469.jpeg
    IMG_6469.jpeg
    210,4 KB · Visninger: 42
Hei! Kan legge ved meldingen jeg mottok av gynekolog (som har lang fartstid med dette). Det var betryggende, men uansett viktig å spørre :Heartred :shy:
Takk for at du deler :D Har jo selv tenkt at det er jo forskjell på en baby på 2 mnd som fullammes, og en på 13 mnd som ammer i maks 5 min to ganger daglig :p Godt å høre at det vil være trygt å fortsette å amme ❤️

Takk for at du deler :D Har jo selv tenkt at det er jo forskjell på en baby på 2 mnd som fullammes, og en på 13 mnd som ammer i maks 5 min to ganger daglig :p Godt å høre at det vil være trygt å fortsette å amme ❤️
Ja det er klart det er forskjell. :happy: :Heartred Godt å vite at man fint kan amme

B2 - 7+0

Jeg er fortsatt sykemeldt, og legen sykemeldte meg i 2 uker til pga kvalmen. Jeg takler kvalme så sykt dårlig. Jeg har ikke spydd ennå (bortsett fra etter restaurantbesøket forrige søndag), så noen mener sikkert at jeg fint kunne dratt på jobb. Men jeg klarer ikke å være noe annet sted enn hjemme, når jeg er kvalm. Frykter å spy på kollektivtransport eller på jobben. Er jo blitt ganske sensitiv for lukt også.. Jeg startet på Xonvea på onsdag, og har gått opp til mellomste dosen. Vurderer å øke til den største:dead:

Symptomer:
- Kvalme
- Trøtt og 0 energi
- Sulten, men har mataversjon
- Litt ligamentsmerter av og på

Datoer å se frem til:
- 30.10 Privat UL
- 14.11 Svangerskapskontroll
- 26.11 12+0

IMG_7687.jpeg

Liten update på mini også: Han ble syk på torsdag, og hadde tre dager med over 39 i feber. På lørdag var feberen nede, men han var ekstremt tett i nesa pga slim/snørr. Har aldri sett han så slapp og dårlig før. På søndag ville han nesten ikke spise eller drikke. Han var kjempekosete og ville bare ligge oppå meg ❤️ Heldigvis var han bra igjen i går, og tilbake i barnehagen igjen nå :)

B2 - 8+0
Var på første UL dette svangerskapet i dag ❤️ Måtte flytte timen fra onsdag til i dag, fordi jeg ikke klarte å vente lengre:angelic: Fikk se en liten bamsemums med blinkende hjerte ❤️ Alt er som det skal, og jeg ble satt frem én dag. Det var veldig fint å få sett at lille spiren vokser og koser seg der inne i magehuset :love017

IMG_7780.jpeg

Forrige uke klarte jeg å snuble i trappa og få et brudd i ankelen. Jeg falt ikke, men var veldig redd for lille spiren. Bra at den ligger så dypt ned i bekkenet ennå, godt beskyttet ❤️ Jeg har kjent litt på pulserende smerter i livmoren siden da, men heldigvis har det jo gått fint ❤️

Jeg venter fremdeles på innkalling til OTUL..

Symptomer:
- Kvalme
- Trøtt og 0 energi
- Sulten, men har mataversjon

Datoer å se frem til:
- 28.10 Privat UL
- 14.11 Svangerskapskontroll
- 25.11 12+0

B2 - 9+0

Blir bare en kort oppdatering i dag, siden det ikke har skjedd så mye siste uka ;)

Jeg var hos legen for å måle blodsukkeret, siden jeg hadde svangerskapsdiabetes forrige gang. Blodsukkeret var fint, men jeg skal ta glukosebelastningstest senere i svangerskapet. Ser ikke veldig frem til det, men det var ikke så ille som jeg synes mange gjør det til. Har blitt sykemeldt ut november pga kvalme og brukket ankel :smiley-ashamed004 Er så trøtt om dagen - drømmer mye slitsomme drømmer på natta, så føler meg aldri uthvilt..

Fikk ikke noen innkalling til OTUL, så jeg ringte sykehuset på onsdag. Det hadde visst skjedd en glipp, så de hadde ikke fått med seg at jeg skulle ha OTUL. Bare 30 min etterpå fikk jeg innkalling da :D Fått time når jeg er 12+3 (12+2 ifølge tr), så det er jeg fornøyd med!

Symptomer:
- Trøtt
- Mye slitsomme drømmer
- Kvalm

Viktige datoer:
14.11 - svangerskapskontroll
25.11 - 12+0
28.11 - OTUL

Back
Topp