Jeg er litt bekymret for BO eller MA, etter å ha lest så mye trist her inne. Men krysser fingrene for at alt står bra til❤
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er litt bekymret for BO eller MA, etter å ha lest så mye trist her inne. Men krysser fingrene for at alt står bra til❤
Ja, jeg er overlykkelig. Har vært utrolig heldig! Selv om ikke Letrozol gjorde susen, så hjalp Gonal f og vi fikk det til i første syklusen med hjelp fra gyn❤Krysser alt jeg kan for deg! Så flott at det lykkes med stimuleringen
Jeg fikk snakket med en sykepleier som lagde en resept med primolut-n og gonal f. Hun forklarte også hvordan hjemmeaborten skulle forgå. Hun fant fram cytotec, Voltaren og Paracet. Hun fant pasientinformasjon om hjemmeabort og jeg fikk også en rekvisisjon til å måle HCG i uke 1 og 2 neste år. Både legen og sykepleieren sa flere ganger at jeg ikke skulle være alene når jeg begynte aborten både pga. blødning, men og fordi jeg kunne få veldig vondt dersom det ikke fungerte med 4 cytotec vaginalt først, altså at jeg ikke fikk blødninger, skulle jeg etter 4 timer svelge 2 cytotec. Dersom det heller ikke hjalp skulle jeg vente 3 timer å svelge 2 cytotec. Om ikke det heller ga blødninger så ville det bli utskrapning i narkose på sykehuset.
Da klokken var 15:15 var samboeren min enda ikke kommet hjem så jeg bestemte meg for at jeg skulle begynne. Jeg satt 4 cytotec dypt inni skjeden og tok på meg et godt bind. Samboeren min var hjemme ca 15:40 og da begynte vi på middagen.
Litt over klokken 16 begynte jeg å kjenne litt murringer og kjente at det var helt greit. Da klokken nærmet seg 16:30 begynte det å rive litt i livmorhalsen så jeg tok Paracet 1 g.
Jeg hadde ikke vært på toalettet enda og tømt tarmen, unnskyld språkbruken, og kjente jeg måtte gjøre det nå før jeg satte Voltaren stikkpille. Jeg hadde fått mere smerter og følte at jeg trengte ikke å kjenne på det når jeg kunne sette Voltaren. Samboeren min fant også fram en varmeflaske til å ha på magen. Jeg gikk på toalettet og da kom det noen koagler og den ene cytotecen kom ut
Klokken var rundt 17 så jeg ringte til GYN avdelingen på sykehuset og spurte om jeg måtte sette inn en til. Hun forklarte at siden det var gått over en time så kunne jeg bare ha de tre som var igjen, fordi den som falt ut hadde fått ønsket virkning. Jeg og samboeren min valgte se på TV for å få bort tankene litt, men innimellom kjente jeg at det kom en liten skvett med blod. Hver gang løp jeg inn på toalettet og det var ikke så mye i bindet, men når jeg slappet av i bekkenbunnen for å tisse kom det mye koagler. Jeg har aldri opplevd så mye koagler før så det var veldig rart
I 19 tiden la meg på ryggen og ned i sofaen og etter bare noen sekunder kjente jeg at blodet rant ned mot rumpa, så det ble selvfølgelig en blodflekk i sofaen. Jeg løp på toalettet med hånda mellom bena og satt meg ned så fort jeg kunne. Da kom det ut en koagel på størrelse med en appelsin Stakkars samboeren min hørte på meg når jeg ropte ut da de store koaglene kom ut. Etter bare 40 minutter kom det enda en koagel på størrelse med appelsin og da ringte jeg gynekologisk avdeling igjen. Sykepleieren forklarte igjen at det var nok svangerskapsproduktene som kom ut og at nå vil blødningen endre seg, og det stemte. I 20 minutter rant det bare ut blod hele tiden Måtte bytte bind tre ganger på den tiden, men så roet det seg ned.
Underveis snakket jeg med en kollega og en venninne som begge har mistet spontant og hun ene har hatt en ma der hun måtte bruke cytotec. Det var veldig godt å få støtte fra dem [emoji173] Samboeren min er ikke veldig flink til å snakke om følelser så han sa ikke så mye. Han vil helst at vi skulle se på TV og ville ikke være med ut og gå tur. Fikk senere vite at dette var fordi at han helst ikke ville tenke så mye på alt som hadde skjedd de siste dagene og at han også ville gjerne bare komme seg videre. Vi hadde en fin dag på søndagen der vi bare lå tett inntil hverandre og koste og gråt litt sammen[emoji173] Jeg ville ikke presse han til å skulle ha noe veldig reaksjon i går når jeg ikke selv hadde det
Tusen takk! Det er veldig merkelig, fordi jeg har hatt en rar følelse helt fra jeg var 6+1 og ihvertfall da de tidlige ultralydene ikke stemte helt med hvor langt jeg skulle vært på vei.Jeg får så fryktelig vondt av dere! Jeg håper det snur seg fort for dere og at spiren sitter neste gang! [emoji169][emoji169]
Ja, vi begynner med stimulering for å få mensen i midten/slutten av januar og deretter gonal f. Så eggløsning kan bli tidlig i februarSå vond slutt på en fin historie. Håper dere raskt kommer tilbake til hverdagen og prøving med ny spire i 2018