Lillelørdag

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
I dag er det lillelørdag,altså halveis til lørdag;)
Er det et ord/uttrykk du bruker?

Ei venninne som sa det til meg en dag...Jeg bare "hææ"?
Ikke noe jeg er vandt med selv:)

Hun og typen spiser alltid en bedre middag på lillelørdag og har snop:P

Hahaha nei. Lillefredag derimot er torsdag her :p Var hvertfall det når jeg var 17 år og festa halve ukene :p

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Kaller onsdagen lillelørdag vi og, men vi gjør ikke noe ut av den dagen. Bare nedtelling til helga :P hehe!

Hahaha nei. Lillefredag derimot er torsdag her :p Var hvertfall det når jeg var 17 år og festa halve ukene :p

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Åja:P Ikke hørt om lillefredag heller jeg:P

Kjent uttrykk, men ikke noe som brukes :) ble mer brukt før da jeg var yngre og onsdag også var en fin dag å feste på :p studentrabatt på ølen var det også på lillelørdager ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jepp! :) Uttrykket kom i bruk da Harald Eia og Bård Tufte Johansen hadde TV-programmet "Lillelørdag" på 90-tallet en gang. Det gikk så klart på onsdager, og jeg var klistra til skjermen. Siden da har onsdag vært lillelørdag for meg. :)

Sent from my iPad using BV Forum

har hørt om det ja ifra tiden jeg bodde i lillehammer og før jeg konvertere til islam men var som regel kun venninner og puber som sa det i forbindelse med alkohol :p

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

Ja kjenner til det, men gjør ikke no særlig ut av det.
brukte det før som en unnskyldning til å feste. Men igjen det var jo torsdag med snart fredag og mandag også med at *man er jo litt i helgemodus fortsatt* unnskyldning . .^^

Nei, det ordet brukes ikke her:D

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Har aldri brukt det uttrykket. Onsdag er onsdag liksom, ikke noe spennende det :P

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Hørte det mange ganger, men aldri brukt det selv :)

Tja. Om jeg spiser godteri eller no den dagen så kan jeg unnskylde deg med at d er jo tross alt lillelørdag. :p

Brukte det en del før. Men nå bruka vi det stort sett kun på spøk. Med en liten i hus bi det ikke tid t så mye fæst som før :P

Nei jeg tror jeg var 22 første gang jeg hørte uttrykket. Bruker det ikke og synes ikke det "henger på greip" da lille-ettellerannet for meg er dagen før, feks lille julaften. Bodde da i Oslo og fikk med meg at noen tok seg en "pust i bakken" midt i uka med å avslutte jobb litt tidligere, kanskje ta seg en utepils i sola på vei hjem fra jobb el. Studentutestedet hadde åpent onsdag kveld husker jeg.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp