Lille Liss sin dagbok

lille liss

Elsker forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Jeg vil gjerne lage en dagbok om mine tanker og erfaringer jeg gjør meg, skal begynne med IVF forsøk nå i september.

Min historie:

Jeg sluttet sommeren 2007 med p-pillen, vi var veldig spendt og håpet at det skulle gå fort før vi ble gravide.. Det gikk litt over ett år og ingenting skjedde, sa jeg bestilte meg time til legen. Hun sa at vi kunne prøve ca halv år til siden vi var så unge (Hallo, jeg var 25 år da... Ikke så veldig ung vil nå jeg si...). Men det ble til at vi ventet litt til..
Noen mnd senere fikk jeg veldig sterke menssmerter, så ille til tider at jeg måtte dra hjem fra jobb, klarte nesten ikke å stå.. Jeg kjente også en kul på magen, spesielt på morgenen da blæra var full. Jeg bestilte meg nok en gang legetime, hun kunne ikke kjenne noen kul og sa jeg kunne komme tilbake om en mnd slik at hun kunne ta GU på meg... Kjente jeg ble sint, men gikk med på det. Jeg fortsatt å ha vondt og kulen vokste seg større. Da jeg neste gang kom til legen så hun den tydelig og ville ha meg til spesialist på sykehuset. Allerede dagen etter skulle jeg komme dit.
Det ble tatt UL på meg, det viste seg at jeg hadde en svulst på 10 * 12 cm, en endometriose. Den ble operert ut, da sa de at nå skulle alt ordne seg. Ett nytt år gikk uten at noe skjedde, jeg bestilte med ny time. Det ble utredning, og nå venter vi på å begynne med IVF. [:)] Er glad og spendt, samtidig som jeg er litt nærvøs. Men dette skal være en lys tid med mange gode tanker og ett stort håp. Vi får bare krysse fingrene for at det går på første forsøk [:D]

Gratulere med dagbok og velkommen hit også.

Blir spennende å følge din vei[:D]

Velkommen skal du være...

Godt at de fikk ordnet deg og at legen hørte på deg tilslutt...
Krysser fingrene på at du nå kommer fort i gang og at det lykkes for deg...

Takk for alle hilsninger [:)]

Kjenner det er litt ogdt å være på ett forum slik som dette, godt å ha noen å "snakke" med. Vi har holdt dette hemmelig for folk rundt oss, så godt å ha noen annen enn bare mannen min å dele tanker med.

Fikk melding i dag om at nesesprayen er på vei, kjenner det kribler i magen, gleder meg til å få starte opp [;)]

Men skal ikke begynne før 11.sept da, selv om sprayen kommer tidligere.

Jeg synes alltid det litt trist å se nye medlemmer her inne på AB, men samtidig vet man at nå får dere endelig hjelp til å nå den største drømmen[:)][:)] Vil ønske deg masse lykke til[:)][:)]

ORIGINAL: RANDÅLF

Jeg synes alltid det litt trist å se nye medlemmer her inne på AB, men samtidig vet man at nå får dere endelig hjelp til å nå den største drømmen[:)][:)] Vil ønske deg masse lykke til[:)][:)]

Takk for lykkeønskninger.
Ikke akkurat noen drømme situasjon nei, men vi er bare glad for at det skjer noe [:)]
Endelig etter over 3 år så kan det være vår tur [;)]

Oioi... Tiden går jammen fort.. Nesten en uke siden jeg var inne allerede, bare håper den går like fort framover.

Jeg har fått Synarela nesespray som jeg skal begynne med i overimorgen, og skal ha sprøytestart 29.09. Da står det at jeg skal bruke 175 i.e hver dag av Puregon... Så det blir en spennende tid fremover.

Ellers så så jeg litt gjennom noen av innleggene her, ser at det har vært oppturer for noen og nedturer for noen. Er så kjedelig å lese om de som det ikke går for, føler virkelig med dem.

fingrene for deg, blir spennende det her[:D]

Velkommen inn hit og masse lykke til med snart oppstart! Spennandes tider du går i møte no!

Lykke til med oppstart, håper dere får det til på første forsøk[:D] Krysser fingrene! Klem

Da er vi i gang, har nå tatt nesespray. Kl 8 morgen og kl 8 kveld, en spay i hvert nesebord... Gikk bra, men litt fæl ettersmak i munnen...

Ellers alt bra, tok min siste røyk sist helg [:)]
Så satser på at d blir leeenge til neste fest... hehe...[;)]

God helg alle sammen

ORIGINAL: GunnElin

ohh så spennanes.
Ja den smaken e grusom. men æ fikk et tips her inne, når du skal spraye så ha et drops klart. da forsvinner smaken , i allefall litt[;)]
lykke til å go helg

Takk for tips, skal huske det i kveld [:D]

ja smaken er grusom, men holdte ut det uten å tygge noe[:D]
tommel'n opp til deg som kutter røyken ut GOOOOD HELG[;)]
ORIGINAL: lille liss

Da er vi i gang, har nå tatt nesespray. Kl 8 morgen og kl 8 kveld, en spay i hvert nesebord... Gikk bra, men litt fæl ettersmak i munnen...

Ellers alt bra, tok min siste røyk sist helg [:)]
Så satser på at d blir leeenge til neste fest... hehe...[;)]

God helg alle sammen

Mitt tips mot spraysmaken er läkeroldrops med cactussmak[:)] Det funkar fin-fint!

Oioi... Som tiden flyr... Er så mye å gjøre for tida at jeg glemmer helt å se her inne. På en måte er jo det bra, håper at rugetiden går like fort [;)] Men er ikke kommet helt dit enda da...

I kveld skal jeg begynne med sprøyter, gruer meg litt til den første gangen, men det går nok bra tenker jeg [:D] Så neste fredag er det tid for UL [:)] Spennende.

Tenkjer det gjekk greit med 1. sprøyta?? [:)] Lykke til framover! [:)]

Gikk bra.175 under navlen. Var nervøs, men klarte å stikke nåla inn til slutt [:D]

Vi er likt i løypa vi da [:D] Begynner på sprøyter i morgen og jeg skal også inn på ul neste fredag, hvilket sykehus tilhører du?

ORIGINAL: fano

Vi er likt i løypa vi da [:D] Begynner på sprøyter i morgen og jeg skal også inn på ul neste fredag, hvilket sykehus tilhører du?

Hører til St.Olavs jeg. Ser du kommer fra Oslo området, så du hører vel til ett annet? Gøy å se at noen ca er likt da [:)]

ORIGINAL: GunnElin

Flinka[:D]

Hehe... Takk før det. Vær litt nervøs først, men gikk egentlig lettere enn jeg trodde. Satt lenge å leste bruksanvisninga først... [;)]

Back
Topp