Lillas dagbok - Prøver på nr 2!

Blæ, i dag er ingen god dag. Bare barnevogner (og akkurat den typen jeg vil ha), gravide damer og babyer overalt. Klarer ikke slutte å tenke på at jeg nå skulle vært høygravid, og gått ut i perm om ca. en uke. Det er jo så utrolig lite produktivt å tenke slikt, men jeg klarer ikke la vær. Man drømmer seg jo nesten bort i hvordan ting egentlig skulle ha vært. Det er vel fordi termindatoen nærmer seg, får vi tro. Men - sånn ble det ikke og sånn blir det ikke. Må vel bare prøve å "snap out of it", det kommer ingenting godt av slike tanker.

Synes også det er utrolig vanskelig å konsentrere meg på jobb om dagen. Gleder meg jo egentlig ikke til jul, men det blir fint å ikke være på jobb i hvert fall :joyful: I tillegg henger jeg aaalt for mye på BV... Det er så trivelig å utveksle erfaringer, lese andres dagbøker og ikke føle seg så alene i denne prosessen. På den andre siden nærer det jo bare "besettelsen", og gjør at jeg ikke klarer å tenke på stort annet i løpet av en dag. Burde kanskje ta en pause, men klarer egentlig ikke det heller. Får se.

Håper du som er innom har en bedre søndag enn jeg :hilarious:
 
Blæ, i dag er ingen god dag. Bare barnevogner (og akkurat den typen jeg vil ha), gravide damer og babyer overalt. Klarer ikke slutte å tenke på at jeg nå skulle vært høygravid, og gått ut i perm om ca. en uke. Det er jo så utrolig lite produktivt å tenke slikt, men jeg klarer ikke la vær. Man drømmer seg jo nesten bort i hvordan ting egentlig skulle ha vært. Det er vel fordi termindatoen nærmer seg, får vi tro. Men - sånn ble det ikke og sånn blir det ikke. Må vel bare prøve å "snap out of it", det kommer ingenting godt av slike tanker.

Synes også det er utrolig vanskelig å konsentrere meg på jobb om dagen. Gleder meg jo egentlig ikke til jul, men det blir fint å ikke være på jobb i hvert fall :joyful: I tillegg henger jeg aaalt for mye på BV... Det er så trivelig å utveksle erfaringer, lese andres dagbøker og ikke føle seg så alene i denne prosessen. På den andre siden nærer det jo bare "besettelsen", og gjør at jeg ikke klarer å tenke på stort annet i løpet av en dag. Burde kanskje ta en pause, men klarer egentlig ikke det heller. Får se.

Håper du som er innom har en bedre søndag enn jeg :hilarious:
Som å lese mine egne tanker, kanskje spesielt det andre avsnittet.

Har vurdert å legge inn et par BV-kvarter om dagen, hvor det er lov å lese og svare så mye jeg orker. Resten av dagen er BV off limits. Men så var det den selvkontrollen da... :rolleyes:
 
Som å lese mine egne tanker, kanskje spesielt det andre avsnittet.

Har vurdert å legge inn et par BV-kvarter om dagen, hvor det er lov å lese og svare så mye jeg orker. Resten av dagen er BV off limits. Men så var det den selvkontrollen da... :rolleyes:

Huff ja, det er så vanskelig! Et kvarter om dagen, da hadde jeg vært stolt :hilarious:

Noe som en venninne sa til meg her om dagen hjalp meg faktisk litt. Det er jo sånn at alle har sine greier, om det er å prøve å få barn, barn som er "vanskelige" eller syke, problemer i forhold eller ekteskap, økonomi, jobb, vennskap osv osv. Det er ikke sånn at alle andre (og da spesielt de som har klart å få barn) lever perfekte liv. Jeg må vel bare akseptere at akkurat nå, så er dette "min greie". Hadde det ikke vært det, så hadde det vært noe annet. Det er jo alltid noe :hilarious:
 
Skjønner godt de følelsene. Jeg tenkte også mye på at jeg skulle hatt termin i oktober. Det var ganske vemodig at jeg ikke var blitt gravid igjen til da... Men det blir vår tur til slutt også :Heartred
 
Blæ, i dag er ingen god dag. Bare barnevogner (og akkurat den typen jeg vil ha), gravide damer og babyer overalt. Klarer ikke slutte å tenke på at jeg nå skulle vært høygravid, og gått ut i perm om ca. en uke. Det er jo så utrolig lite produktivt å tenke slikt, men jeg klarer ikke la vær. Man drømmer seg jo nesten bort i hvordan ting egentlig skulle ha vært. Det er vel fordi termindatoen nærmer seg, får vi tro. Men - sånn ble det ikke og sånn blir det ikke. Må vel bare prøve å "snap out of it", det kommer ingenting godt av slike tanker.

Synes også det er utrolig vanskelig å konsentrere meg på jobb om dagen. Gleder meg jo egentlig ikke til jul, men det blir fint å ikke være på jobb i hvert fall :joyful: I tillegg henger jeg aaalt for mye på BV... Det er så trivelig å utveksle erfaringer, lese andres dagbøker og ikke føle seg så alene i denne prosessen. På den andre siden nærer det jo bare "besettelsen", og gjør at jeg ikke klarer å tenke på stort annet i løpet av en dag. Burde kanskje ta en pause, men klarer egentlig ikke det heller. Får se.

Håper du som er innom har en bedre søndag enn jeg :hilarious:
Det er lov med kjipe dager. Du har jo vært gjennom mye. Det ikke bare bare at termindatoen nærmer seg. Som gravid er den termindatoen omtrent som en evig neonlysreklame inni hjernen, og den glemmer man ikke så lett. Alle forventningene, tankene og drømmene man hadde ligger fortsatt i pannebrasken, det er bare det at det skiltet som lyste dag og natt ikke lyser lenger. Isteden er det erstattet med et spørsmålstegn. Hvordan kunne det vært? Når klaffer det igjen? Osv.

Gi deg selv lov til å sørge, til å være bitter, sint og lei. Jeg tror de fleste ikke tar det personlig om man vet historien deres. Og du skal i alle fall ikke ha dårlig samvittighet. Du har lov til å føle det du føler. Klem
 
Blæ, i dag er ingen god dag. Bare barnevogner (og akkurat den typen jeg vil ha), gravide damer og babyer overalt. Klarer ikke slutte å tenke på at jeg nå skulle vært høygravid, og gått ut i perm om ca. en uke. Det er jo så utrolig lite produktivt å tenke slikt, men jeg klarer ikke la vær. Man drømmer seg jo nesten bort i hvordan ting egentlig skulle ha vært. Det er vel fordi termindatoen nærmer seg, får vi tro. Men - sånn ble det ikke og sånn blir det ikke. Må vel bare prøve å "snap out of it", det kommer ingenting godt av slike tanker.

Synes også det er utrolig vanskelig å konsentrere meg på jobb om dagen. Gleder meg jo egentlig ikke til jul, men det blir fint å ikke være på jobb i hvert fall :joyful: I tillegg henger jeg aaalt for mye på BV... Det er så trivelig å utveksle erfaringer, lese andres dagbøker og ikke føle seg så alene i denne prosessen. På den andre siden nærer det jo bare "besettelsen", og gjør at jeg ikke klarer å tenke på stort annet i løpet av en dag. Burde kanskje ta en pause, men klarer egentlig ikke det heller. Får se.

Håper du som er innom har en bedre søndag enn jeg :hilarious:

Kjenner meg veldig igjen. Kan legge til at jeg av og til sniker på termingruppen for november (+ et par andre) for å liksom leve meg inn i hvordan det kunne vært akkurat nå... Det er jo selvpining egentlig.
 
I dag dristet jeg meg til å ta en graviditetstest (vanlig test fra Babyplan), og jeg hadde forventet at streken skulle være sterkere enn kontrollstreken. Det var den overhodet ikke - wohoo! :D Føles merkelig å glede seg over svake tester, men sånn har det altså blitt :p Streken var veldig synlig, men ganske svak. Ikke i nærheten av kontrollstreken i styrke.

I går møtte vi på en gammel venn av mannen som han ikke har sett på 10 år. Plutselig bryter han ut "jeg skal bli far om noen uker!". Det viser seg selvfølgelig at de har termin DAGEN FØR vi skulle hatt. Altså, hva er oddsen? Jeg er flink til å holde maska i slike situasjoner, og gratulerer og spør om kjønn og navn og alt det vanlige. Fasaden sprekker med en gang vi går ut av restauranten. Rett på grininga :oops: Men, det føles bedre i dag. Det er lov å være lei seg, men hvis jeg skal gå helt til grunne hver gang noen får et barn rundt vår termindato så blir det en lang ventetid for å si det sånn...

Jeg prøver å glede meg over de små seirene - vi er i gang med vår egen plan, graviditetstesten blir svakere og blødningene ser ut til å nærme seg slutten. Og ikke minst, en samboer som er min stødige klippe oppi alt dette rotet, som alltid trøster, klemmer og forsikrer meg om at dette skal gå veien. For det SKAL gå veien, til slutt!

God helg til deg som leser :)
Det blir deres tur snart ❤️
 
Det er lov med kjipe dager. Du har jo vært gjennom mye. Det ikke bare bare at termindatoen nærmer seg. Som gravid er den termindatoen omtrent som en evig neonlysreklame inni hjernen, og den glemmer man ikke så lett. Alle forventningene, tankene og drømmene man hadde ligger fortsatt i pannebrasken, det er bare det at det skiltet som lyste dag og natt ikke lyser lenger. Isteden er det erstattet med et spørsmålstegn. Hvordan kunne det vært? Når klaffer det igjen? Osv.

Gi deg selv lov til å sørge, til å være bitter, sint og lei. Jeg tror de fleste ikke tar det personlig om man vet historien deres. Og du skal i alle fall ikke ha dårlig samvittighet. Du har lov til å føle det du føler. Klem

Tusen takk AnLinnea, det var hyggelig skrevet :Heartred Det er absolutt lov med kjipe dager, og jeg lar meg selv gråte og være nede når jeg trenger det. Er vel bare det å ikke la seg selv være der så lenge...

Det du sier om termindatoen er virkelig spot on! Alltid fremme i pannebrasken den datoen der. Vi hadde vel ikke vendt oss helt til tanken på at det var en "baby" riktig enda, men det er de forventningene og det å glede seg som jeg følte bare ble helr revet vekk og erstattet med spørsmålstegn, som du sier. Vi skulle jo sitte her på julaften med en nyfødt, og bare kose oss vi tre :sorry: Men, vi skal nok få til en fin jul likevel.

Ønsker deg og magen en fin kveld :)
 
Kjenner meg veldig igjen. Kan legge til at jeg av og til sniker på termingruppen for november (+ et par andre) for å liksom leve meg inn i hvordan det kunne vært akkurat nå... Det er jo selvpining egentlig.

Dette var som å lese om meg selv! :p Snek litt i desembergruppen tidligere, men den dagen jeg leste om noen som hadde kjent spark så ble det hakket for mye og jeg lovte meg selv å ikke gå inn igjen. Ble for trist, rett og slett. Sniker tidvis litt i juligruppen fortsatt, men prøver å slutte. Nå har de fleste vært på TUL, og legger ut bilde av små bønner. Jeg er kjempeglad på deres vegne, skulle bare så ønske at vårt bilde fra TUL også viste en liten flekk i stedet for en tom sekk :( Neste gang (krysser fingrene for at det blir en neste gang) tror jeg faktisk ikke jeg skal melde meg inn i en termingruppe før uke 12. Det er rett og slett for kjipt å melde seg ut :arghh:

Har lest i dagboken din, men husker dessverre ikke helt hvordan det var... Når var det du mistet? :(
 
Hei, har lest dagboken din og føler vi sitter med mange av de samme tankene. Håpet det klaffer for oss begge i desember ❤️ Følger deg gjerne :)

Så hyggelig :) Har lest din dagbok også, og ja vi tenker likt på en del ting :p

Håper vi får en mulighet i desember ja, og at EL er på vei om ikke lenge. Mener å huske at det nærmer seg EL for din del (?) Spennende! :Heartred
 
Skjønner godt de følelsene. Jeg tenkte også mye på at jeg skulle hatt termin i oktober. Det var ganske vemodig at jeg ikke var blitt gravid igjen til da... Men det blir vår tur til slutt også :Heartred

Håper det :Heartred Har du fått noe mer svar på stigning på HcG? :)
 
Så hyggelig :) Har lest din dagbok også, og ja vi tenker likt på en del ting :p

Håper vi får en mulighet i desember ja, og at EL er på vei om ikke lenge. Mener å huske at det nærmer seg EL for din del (?) Spennende! :Heartred

CD7 i dag, og fikk EL CD16 forrige syklus. Vet ikke om det er vanlig å få den før, til samme tid eller senere etter en kjemisk ☺️ Hvor i løypa er du nå?
 
CD7 i dag, og fikk EL CD16 forrige syklus. Vet ikke om det er vanlig å få den før, til samme tid eller senere etter en kjemisk ☺️ Hvor i løypa er du nå?

Skjønner! Min erfaring med kjemisk er at syklusen ikke ble særlig forrykket, håper det stemmer for din del og :)

Status her er at jeg venter på å slutte å blø etter BOen. Blødningene ser ut til å nærme seg slutten, og skal på kontroll til uka. Håper å ha en negativ g-test ila denne uka, og kunne starte å teste etter EL igjen. Hadde vært heeelt fantastisk om den satt på første skudd etter alt dette styret, selv om jeg vet at det er mye å håpe på :rolleyes:
 
Skjønner! Min erfaring med kjemisk er at syklusen ikke ble særlig forrykket, håper det stemmer for din del og :)

Status her er at jeg venter på å slutte å blø etter BOen. Blødningene ser ut til å nærme seg slutten, og skal på kontroll til uka. Håper å ha en negativ g-test ila denne uka, og kunne starte å teste etter EL igjen. Hadde vært heeelt fantastisk om den satt på første skudd etter alt dette styret, selv om jeg vet at det er mye å håpe på :rolleyes:

Fint å være ferdig med den verste blødningen. Selv syns jeg i hvert fall at det er verst de dagene man blør. Etter det er det lettere å se frem mot et nytt forsøk syns jeg :)

Jeg tviholder litt på at sannsynligheten trolig økes litt etter en kjemisk/SA og tenker at det øker oddsen, og at det skal gå i desember. Så får jeg heller bli litt skuffet hvis det ikke går ☺️ Håper det blir full klaff på oss ❤️
 
Dette var som å lese om meg selv! :p Snek litt i desembergruppen tidligere, men den dagen jeg leste om noen som hadde kjent spark så ble det hakket for mye og jeg lovte meg selv å ikke gå inn igjen. Ble for trist, rett og slett. Sniker tidvis litt i juligruppen fortsatt, men prøver å slutte. Nå har de fleste vært på TUL, og legger ut bilde av små bønner. Jeg er kjempeglad på deres vegne, skulle bare så ønske at vårt bilde fra TUL også viste en liten flekk i stedet for en tom sekk :( Neste gang (krysser fingrene for at det blir en neste gang) tror jeg faktisk ikke jeg skal melde meg inn i en termingruppe før uke 12. Det er rett og slett for kjipt å melde seg ut :arghh:

Har lest i dagboken din, men husker dessverre ikke helt hvordan det var... Når var det du mistet? :(

Jeg forstår deg godt. Jeg er også kjempeglad på deres vegne, men det stikker litt i hjertet til tross for at jeg er det. Føler jeg sitter igjen gang på gang, og at alle jeg følger på denne kronglete veien gradvis forsvinner bort fra den boblen jeg er i. Igjen, jeg er _utrolig_ glad på andres vegne, og jeg vet at for flere har veien vært veldig lang. Det gir også håp å se at lykken snur. :Heartred

Det som i all hovedsak har satt spor var MA’en jeg hadde i slutten av mars. Vi så virkelig frem til jul med vår 1. baby. Dette var da jeg ble gravid på 1. ivf, vi ante fred og ingen fare. Ellers har jeg hatt godfølelse enkelte ivf-forsøk og har regnet termin på noen av dem. Ja, og så er det den kjemiske som jeg hadde nå i oktober, det var så perfekt å få en positiv test akkurat i siste liten før termindato. Deretter ble det enda mer dritt at forsøket rett etter dette igjen selvfølgelig ble helt negativt. Nå har de utredet oss mer, vi har ikke fått svar på kromosomprøvene enda, men jeg går på prednisolon nå, og skal starte opp med blodfortynnende etter uttak, nå på dette forsøket før jul.

Håper vi får en desemberspire! :Heartbigred Det skal uansett gå bra til slutt. Det har jeg bestemt. :happy:
 
Tusen takk AnLinnea, det var hyggelig skrevet :Heartred Det er absolutt lov med kjipe dager, og jeg lar meg selv gråte og være nede når jeg trenger det. Er vel bare det å ikke la seg selv være der så lenge...

Det du sier om termindatoen er virkelig spot on! Alltid fremme i pannebrasken den datoen der. Vi hadde vel ikke vendt oss helt til tanken på at det var en "baby" riktig enda, men det er de forventningene og det å glede seg som jeg følte bare ble helr revet vekk og erstattet med spørsmålstegn, som du sier. Vi skulle jo sitte her på julaften med en nyfødt, og bare kose oss vi tre :sorry: Men, vi skal nok få til en fin jul likevel.

Ønsker deg og magen en fin kveld :)
Ja, viktig og ikke bli i mørket. Jeg synes du virker veldig positiv til alt som har skjedd. Bra du klarer å se fremover samtidig som du ikke fortrenger følelsene dine ❤️

Ha en fin kveld du også.

God klem
 
Blæ, i dag er ingen god dag. Bare barnevogner (og akkurat den typen jeg vil ha), gravide damer og babyer overalt. Klarer ikke slutte å tenke på at jeg nå skulle vært høygravid, og gått ut i perm om ca. en uke. Det er jo så utrolig lite produktivt å tenke slikt, men jeg klarer ikke la vær. Man drømmer seg jo nesten bort i hvordan ting egentlig skulle ha vært. Det er vel fordi termindatoen nærmer seg, får vi tro. Men - sånn ble det ikke og sånn blir det ikke. Må vel bare prøve å "snap out of it", det kommer ingenting godt av slike tanker.

Synes også det er utrolig vanskelig å konsentrere meg på jobb om dagen. Gleder meg jo egentlig ikke til jul, men det blir fint å ikke være på jobb i hvert fall :joyful: I tillegg henger jeg aaalt for mye på BV... Det er så trivelig å utveksle erfaringer, lese andres dagbøker og ikke føle seg så alene i denne prosessen. På den andre siden nærer det jo bare "besettelsen", og gjør at jeg ikke klarer å tenke på stort annet i løpet av en dag. Burde kanskje ta en pause, men klarer egentlig ikke det heller. Får se.

Håper du som er innom har en bedre søndag enn jeg :hilarious:
Skjønner veldig godt at du tenker sånn ❤️ Har aldri gått gjennom SA/MA før, men kjenner godt til uproduktivt tankemønster. Sånne tanker som man vet ikke gjør noe godt for seg, men som er vanskelig å legge fra seg. Håper du finner fine ting å fylle tiden din med, og at du snart blir gravid igjen så du heller kan tenke gode tanker om tiden framover. Klem ❤️
 
Back
Topp