Lillafrosk vil ha rumpetroll nr. 2!

Hehe! Ja, man gir seg ikke på testinga før man får 3+ :p

Ikke sant :')
Har en til digital i postgang også. Så.. Om det ikke viser 3+ i morgen, så har jeg en til å teste på senere. ;)

Ikke sant :')
Har en til digital i postgang også. Så.. Om det ikke viser 3+ i morgen, så har jeg en til å teste på senere. ;)
Godt du har en i reserve. Er jo noen som må litt ut i uke 6 (altså 5++) før de får 3+ på digital :)

Godt du har en i reserve. Er jo noen som må litt ut i uke 6 (altså 5++) før de får 3+ på digital :)

Men ikke jeg! :D :D

50e01fd5ca206b9866cfd86f711ddb20

5+1 i dag. I dag skal hjertet begynne å slå. Symptomene er for det meste ømme pupper/nipler og ekstrem trøtthet, men også lett svimmelhet på dagtid. :)

Bare ignorer denne posten, må bare legge ut noe bilder:

Hvordan legge inn URL i app:

Trykk på "mer"/pluss i samtalen/innlegget:
00f5b3a70c63f521042c22c070df4d90

Trykk på de tre prikkene oppe til høyre og velg URL. (Dette er android, vet ikke helt med iphone etc?)
eca59778cc286aeb938ced00ef4d28ab

Da skal det se sånn ut:
8bc3ce0b17bad62cd26793f82bbc602c

Også legger du inn linken slik:
8f31adb0a52b2d95d69f16f68327f4e0

5+3

Å, det er deilig å kunne skrive uker, i stedet for pp og cd ♡

I dag har jeg hatt en emosjonell dag. Blitt rørt av alt mulig. Altså.. Et innslag om brannøvelse på nrk super? Tårene rant. Føler meg så teit :p
Jeg har også gått opp 1,5 kg allerede, og magen er kommet!! Selvsagt er det oppblåsthet og ikke mage-mage, men.. synes godt likevel. Om det fortsetter sånn her, blir det vanskelig å holde tett til jul..!
Har også purret litt på time til TUL hos de private her i byen. De skulle ringe meg når de visste ang timer. Håper på ledig kapasitet i uke 51 :)
De er nyåpnet fra November av, så de har ikke alt utstyret på plass enda.. Bare låner litt for noen uker av gangen. Så vi får se..! Håper det blir da..!

5+3

Å, det er deilig å kunne skrive uker, i stedet for pp og cd ♡

I dag har jeg hatt en emosjonell dag. Blitt rørt av alt mulig. Altså.. Et innslag om brannøvelse på nrk super? Tårene rant. Føler meg så teit :p
Jeg har også gått opp 1,5 kg allerede, og magen er kommet!! Selvsagt er det oppblåsthet og ikke mage-mage, men.. synes godt likevel. Om det fortsetter sånn her, blir det vanskelig å holde tett til jul..!
Har også purret litt på time til TUL hos de private her i byen. De skulle ringe meg når de visste ang timer. Håper på ledig kapasitet i uke 51 :)
De er nyåpnet fra November av, så de har ikke alt utstyret på plass enda.. Bare låner litt for noen uker av gangen. Så vi får se..! Håper det blir da..!

Sååå herlig å skrive uker og dager ja! :) Når får du vite om du får time da?
Jeg har enda ikke tatt kontakt med legesenteret her ang graviditeten. Venter litt til selv om jeg tenker jeg vil tidlig inn og ha litt tettere oppfølging denne gangen.

Sååå herlig å skrive uker og dager ja! :) Når får du vite om du får time da?
Jeg har enda ikke tatt kontakt med legesenteret her ang graviditeten. Venter litt til selv om jeg tenker jeg vil tidlig inn og ha litt tettere oppfølging denne gangen.

De skulle ta kontakt. De vet ikke helt selv enda. Ulempen med noe som er nytt, er jo denne prøvefasen i starten. De driver og tester ut hvilket UL-utstyr de ønsker bruke, og har hatt et til låns i November. Nå er det sendt tilbake, og de venter på å få låne et annet apparat.. Slik jeg forstod det. Altså - bare bra at de tester og finner noe bra. Det må jo bety at de ender opp med noe med "god sikt". Slik at man ser noe tidlig..? Men litt dumt at man får litt sånn.. kanskje-svar..

Når tenker du evt ta kontakt..? Sånn som det gikk her nå, følte jeg meg mye tryggere selv bare jeg hadde passert 5+0..

De skulle ta kontakt. De vet ikke helt selv enda. Ulempen med noe som er nytt, er jo denne prøvefasen i starten. De driver og tester ut hvilket UL-utstyr de ønsker bruke, og har hatt et til låns i November. Nå er det sendt tilbake, og de venter på å få låne et annet apparat.. Slik jeg forstod det. Altså - bare bra at de tester og finner noe bra. Det må jo bety at de ender opp med noe med "god sikt". Slik at man ser noe tidlig..? Men litt dumt at man får litt sånn.. kanskje-svar..

Når tenker du evt ta kontakt..? Sånn som det gikk her nå, følte jeg meg mye tryggere selv bare jeg hadde passert 5+0..

Tenker jeg tar kontakt med lege i uka som kommer. Jeg må inn til fostermedisinsk senter i uke 12 og jeg tenker det er lurt å ha vært inne til en enda tidligere ul da sånn at en er sikker på at jeg er 12 uker på vei når jeg skal dit. Selv om jeg jo egentlig har rimelig goood kontroll på når el var :-P

6+0
I dag morges følte jeg meg skikkelig gravid. Uvel og brakk meg lett. Begynner gi seg litt nå :)

Føler det er stort å ha passert 6 uker. Føler sjansen er stor for at det går bra, og at den ALLER mest kritiske tiden er over.

I følge statistikk er det 8,4% sjanse for SA.
d711623d89021b637fae89447d20195a.jpg

Virker også som om denne uka er rimelig.. kritisk. Dag for dag synker sjansen betraktelig, og helt ned til 3,5% om ei uke!!
Ser positivt på det da. Siden jeg ikke har hatt SA tidligere, er ung og følger retningslinjene.. Så tror jeg sjansen er ENDA lavere. Siden den danske undersøkelsen viste at de mellom 20-24 år hadde 8,9% sjanse for SA totalt (mot snittet på 13,5% totalt), så vil jeg tro at sjansen er ganske så liten etter 6 uker. :)

I dag ringte forresten gyn jeg hadde (i det offentlige). Hun sa at progesteronprøven var mye lavere enn hun hadde forventet (no shit, da hun "tvang" meg til å ta den på feil dag[emoji14]), og nevnte noe ang at hun hadde pratet med en overlege i Tromsø. Jeg stoppet henne og sa at jeg er blitt gravid og at hun slapp å henvise :) Håper dog hun har lært litt angående fertilitet i samtalen med overlegen..[emoji14]
Bare 10 dager til legetime ;)

6+2
8 dager til legetime, og sjansen for SA er under 7%.
I utgangspunktet skulle jeg ha fri neste fredag, da legetimen er, men fikk forespørsel om å jobbe. Så.. Da blir dét siste dag før juleferien. Enda ikke fått noe respons ang TUL. Håper å få høre noe snart.. Har ikke noe medisinsk grunn til å ville ha det, så tviler på at jeg får noe henvisning fra legen..

Var litt kvalm 6+0, men nå er det borte igjen. Teit å håpe på svangerskapskvalme, men.. jeg føler at det vil være feil uten symptomer.. teit tanke - det skal jo ikke ha noe å si. Jeg blør ikke og har ikke vondt, og derfor bør jo alt være som det skal..

6+2
I utgangspunktet skulle jeg ha fri neste fredag, da legetimen er, men fikk forespørsel om å jobbe. Så.. Da blir dét siste dag før juleferien. Enda ikke fått noe respons ang TUL. Håper å få høre noe snart.. Har ikke noe medisinsk grunn til å ville ha det, så tviler på at jeg får noe henvisning fra legen..

Var litt kvalm 6+0, men nå er det borte igjen. Teit å håpe på svangerskapskvalme, men.. jeg føler at det vil være feil uten symptomer.. teit tanke - det skal jo ikke ha noe å si. Jeg blør ikke og har ikke vondt, og derfor bør jo alt være som det skal..

Over 93% sjanse for at det går bra ❤ Skjønner deg veldig godt, i begynnelsen vil man veldig gjerne ha masse symptomer, betryggende. Plutselig ligger vi rundt doskåla alle sammen og trygler om at det skal gå over ❤

Over 93% sjanse for at det går bra [emoji173] Skjønner deg veldig godt, i begynnelsen vil man veldig gjerne ha masse symptomer, betryggende. Plutselig ligger vi rundt doskåla alle sammen og trygler om at det skal gå over [emoji173]
Ja. Og i morgen enda høyere sjanse for at det går bra. Det må da gå veien ;)
Er akkurat det [emoji14] Altså.. det er greit å være symptomfri, men er litt vanskelig i denne perioden før man har sett liv på UL, før man kjenner spark... Symptomer er det eneste man har [emoji14] Prisgir meg de små symptomene som faktisk er der enda :)

Ja. Og i morgen enda høyere sjanse for at det går bra. Det må da gå veien ;)
Er akkurat det [emoji14] Altså.. det er greit å være symptomfri, men er litt vanskelig i denne perioden før man har sett liv på UL, før man kjenner spark... Symptomer er det eneste man har [emoji14] Prisgir meg de små symptomene som faktisk er der enda :)

Enig i det :) Men jeg pleier "dessverre" ikke å ha så mange symptomer. I andre og tredje trimester er jeg sjeleglad for det, men ikke i første :'-)

6+2

Det er rart det der hvordan man aldrig "er fornøyd" :p
Har man ingen symptomer, da er man redd det er noe feil. Har man symptomer ønsker man bort de!
Husker for to måneder siden, da hadde jeg en uke til termin og jeg var så fryktelig lei og irritert om dagene fordi jeg ville ha henne ut. Men nå savner jeg gravidmagen og tenker tilbake på ting som skjedde før fødselen :p Bare tenk på hvor mye jeg fikk sove om dagene da! ;)
Hehe, ja det er rart hvordan vi fungerer :D
Men hvor klisje det enn høres ut, prøv å glede deg for "null symptomer" nå, for snart kommer en tid da du bare gleder deg til det er ferdig :)

ÆÆÆÆÆ!!
Tenkte litt på det med TUL i dag.. At det var rart jeg ikke har fått noe respons enda.. bare.. noe respons [emoji14]
Også tikket det inn en sms her i stad!
Time i morgen 18.30!!
Kjenner jeg gruer meg! Herregud, tenk om de ikke finner noe!?

ÆÆÆÆÆ!!
Tenkte litt på det med TUL i dag.. At det var rart jeg ikke har fått noe respons enda.. bare.. noe respons [emoji14]
Også tikket det inn en sms her i stad!
Time i morgen 18.30!!
Kjenner jeg gruer meg! Herregud, tenk om de ikke finner noe!?

Spennende !!! :D :D

Back
Topp