Lillafrosk dagbok ❤️ Gravid med nr5 ❤️

Det vet jeg ikke, for var ikke testetøs med de:hilarious: Overraskelse begge to, første med p-sprøyte:laughing002
Ikke sant :hilarious: nei, vet jo du får høy hcg, men vet at hcg typisk er lavere med gutter enn jenter av en eller annen grunn :smiley-ashamed004 Nei, får bare se, tipper jeg bestiller nipt med kjønn etterhvert, så satser på å få vite det i sånn .. uke 11 :)

Ikke sant :hilarious: nei, vet jo du får høy hcg, men vet at hcg typisk er lavere med gutter enn jenter av en eller annen grunn :smiley-ashamed004 Nei, får bare se, tipper jeg bestiller nipt med kjønn etterhvert, så satser på å få vite det i sånn .. uke 11 :)

Ja, vet at det som regel er slik, men vet ikke om det er sånn for alle?❤️ Tror ikke det gjelder meg iallefall :binkybaby :laughing002 Blir spennende å se, søta:love017:binkybaby

Ja, vet at det som regel er slik, men vet ikke om det er sånn for alle?❤️ Tror ikke det gjelder meg iallefall :binkybaby :laughing002 Blir spennende å se, søta:love017:binkybaby
Jeg vet ikke :hilarious: vet ikke hvorfor det er sånn, så da er det vanskeligere å si noe på det. Vi får nå se etter ultralyd og nipt om jeg blir noe klokere! Bare det er baby der, så.. :love017

Jeg vet ikke :hilarious: vet ikke hvorfor det er sånn, så da er det vanskeligere å si noe på det. Vi får nå se etter ultralyd og nipt om jeg blir noe klokere! Bare det er baby der, så.. :love017

Ha, ha :laughing002 De kloke hoder strides:hilarious: Det viktigste er helt klart en frisk baby.. eller to:binkybaby:cool14

Gravid 5+2
Da kan jeg stryke første milepæl av lista. I går ville hjertet ha begynt å slå, så jeg er i dag passert den dagen. Og det skjedde ingenting ;)

Det er nå 83,6% sjanse for at det går bra. ❤️ I morgen skal jeg slutte på progesterontilskuddet dog, så kjenner det blir litt skummelt å ta siste tablett på morran i morgen :nailbiting: Men gikk jo bra de andre gangene, så går vel bra denne gang også.
Det er nå 12 dager igjen til tidlig ultralyd, og jeg håper alt ser bra ut da ❤️ Tenker jeg sender melding til legekontoret nå, og får ordnet meg time til blodprøvene som kan tas fra uke 10 og utover. Får jo ikke svar før i morgen, men det er i alle fall et steg videre fremover. :)

På torsdag fylte forresten minstemor 2 år. Begynner bli stor jente ❤️ Veldig skjønn unge, veldig kaotisk unge :hilarious: Hun er den som trykker hele kakestykker i ansiktet, spiser sand, og klatrer på alt som kan klatres på - som fort fører til ei og anna blåleppe. Hun skal utforske ting og tang, og dermed åpne alt som kan åpnes for å finne ut hvordan det funker. Gubben var en sånn som fra tidlig barneskolealder begynte demontere biler og traktorer for å finne ut hvordan de funket; og hvis det er en unge som kommer til å gjøre sånt hos oss, så er det henne :p

Neste søndag er det 2017-jenta sin tur å ha bursdag. Hun skulle få hull i ørene, så på mandag har vi satt opp time til det ❤️ Blir spennende.

Ellers, milepæler til dette svangerskapet:

• 5+2 - passere dagen hvor hjertet begynner å slå
• 7+0 - Tidlig ultralyd
• 9+x - NIPT
• 10-11 - første legetime
• 8-14 - første JM time
12+0 - SA avtar drastisk
12-13 - OTUL

Gravid 5+2
Da kan jeg stryke første milepæl av lista. I går ville hjertet ha begynt å slå, så jeg er i dag passert den dagen. Og det skjedde ingenting ;)

Det er nå 83,6% sjanse for at det går bra. ❤️ I morgen skal jeg slutte på progesterontilskuddet dog, så kjenner det blir litt skummelt å ta siste tablett på morran i morgen :nailbiting: Men gikk jo bra de andre gangene, så går vel bra denne gang også.
Det er nå 12 dager igjen til tidlig ultralyd, og jeg håper alt ser bra ut da ❤️ Tenker jeg sender melding til legekontoret nå, og får ordnet meg time til blodprøvene som kan tas fra uke 10 og utover. Får jo ikke svar før i morgen, men det er i alle fall et steg videre fremover. :)

På torsdag fylte forresten minstemor 2 år. Begynner bli stor jente ❤️ Veldig skjønn unge, veldig kaotisk unge :hilarious: Hun er den som trykker hele kakestykker i ansiktet, spiser sand, og klatrer på alt som kan klatres på - som fort fører til ei og anna blåleppe. Hun skal utforske ting og tang, og dermed åpne alt som kan åpnes for å finne ut hvordan det funker. Gubben var en sånn som fra tidlig barneskolealder begynte demontere biler og traktorer for å finne ut hvordan de funket; og hvis det er en unge som kommer til å gjøre sånt hos oss, så er det henne :p

Neste søndag er det 2017-jenta sin tur å ha bursdag. Hun skulle få hull i ørene, så på mandag har vi satt opp time til det ❤️ Blir spennende.

Ellers, milepæler til dette svangerskapet:

• 7+0 - Tidlig ultralyd
• 9+x - NIPT
• 8-14 - første JM time
12+0 - SA avtar drastisk
12-13 - OTUL
Deilig å krysse av! Grattis med overstått bursdag i hus :Heartred

Gravid 5+4

Ikke jeg som tok test i dag bare fordi det er tre dager siden jeg sluttet på progesterontilskudd, og måtte forsikre meg at spiren fremdeles utvikler seg.. :bag:

IMG20250715225428.jpg

Neida, ser bra ut dette, altså!! Det er 10 dager til ultralyd, og jeg er spent! Satser på at det er liv laga inni der, sånn at jeg kan puste lettet ut ❤️

Egentlig glad jeg kan gå nygravid på denne tiden av året. Husker da jeg ventet oktober -21 baby, det var dødens på sommeren.. måtte sette meg ned og drikke vann hele tiden, og hovnet opp overalt :p
Ikke at vi nødvendigvis er plaget med skrekkelig varme her jeg bor da. Varmt her nå, denne uken. Og jeg gidder faktisk ikke klage noe på at det er "for varmt". Sannsynligvis den eneste uka med sommer vi får her i Nord, og det er mer sol og temperaturer enn vi vanligvis får. :p Så det skal nytes så lenge det varer.

Ikke kjempebegeistret for kleggen, da. Ungene er relativt oppspist - i alle fall 3åringen, som attpåtil har fått lopper i senga :dead: Loppekur gitt de mistenkte, sengetøy skiftet - så satser på det blir bra nå. Hun er liiivredd insekter, så hun hadde det ikke kjempekjekt under bading i dag :bag: Helt enormt mye klegg, og ikke ville de dø heller. Likevel, så tror jeg vi satser på bading i morgen også. Kanskje vi får fyre på bålplassen ved vannet om det blir ille; det hjelper vel litt..

• 7+0 - Tidlig ultralyd (ikke lenge igjen!!!)
• 9+x - NIPT
• 8-14 - første JM time
• 12+0 - SA avtar drastisk
• 12-13 - OTUL

6+0
Og babyen ser omtrent sånn ut:
Screenshot_2025-07-18-23-45-58-85_0ba5fdbc9b2edf16aa2e7869b8428ab4.jpg

Av en eller annen grunn, synes jeg det ligner litt på Mew. Altså, pokemonen. Tror det er halen som gjør det. :p

Nå er det litt under en uke til ultralyd ❤️ Spent..
Null symptomer så langt, foruten den veldige oppblåste magen.
Bølgene av kvalme gav seg da jeg sluttet på cyclogest, så nå har jeg ingenting.
Eller. Jeg kjenner brekninger kommer fortere enn vanlig. Luktesansen er ikke helt 100% enda etter siste forkjølelsen, den pleier jo være ganske sensitiv.. men. På ting jeg SER. Så kan jeg i blant kjenne at jeg må holde brekninger tilbake, mer enn før. Så det er kanskje noe. :p Men kjenner da ellers ingenting foreløpig. Så får vi håpe det er en bra ting :nailbiting:

Mew, faktisk :hilarious: Nå klarer jeg ikke å IKKE se det :laughing002
Fantastisk å se at testene stiger så fint:Heartred skal se det går på bra TUL :Heartred
Ikke sant? :hilarious: Nei, satser på at alt er bra, da! Tenkte bestille nipt etter UL om alt er fint ❤️

6+3

Bestilt meg time til jordmor. Får heldigvis samme som sist ❤️ Blir ikke før jeg er 12+0 dog. Og henvisning til TUL er det visst fastlegen som skal ordne, som jeg har time til 10+4. Oh well.
4 dager igjen til ultralyd i allefall!
4 uker til legetime og nesten 6 uker til jordmor :p

• 9+x - NIPT
• 10+4 - første legetime
• 12+0 - første JM time
• 12-13 - OTUL

Weee, kun 4 dager igjen til TUL :smiley-bounce012 Det blir spennende å se hvor mange som gjemmer seg inni der:love017

6+3

Bestilt meg time til jordmor. Får heldigvis samme som sist ❤️ Blir ikke før jeg er 12+0 dog. Og henvisning til TUL er det visst fastlegen som skal ordne, som jeg har time til 10+4. Oh well.
4 dager igjen til ultralyd i allefall!
4 uker til legetime og nesten 6 uker til jordmor :p

• 9+x - NIPT
• 10+4 - første legetime
• 12+0 - første JM time
• 12-13 - OTUL
Herlighet så spennede med TUL snart!! Satser på at de 4 dagene går fort :happy093

Back
Topp