Liker ikke...

MICAmor

Forumet er livet
VIP
[8|]Bare lurer på, er det andre som har ting de absolutt IKKE spiser? Mener ikke noe man er allergisk mot,bare noe man ikke klarer å få ned?
Jeg har en fobi mot kjøttkaker/karbonader som jeg(eller mamma)ikke har laget selv.....
Blir jeg servert det borte,og liksom må spise,forskyner jeg meg som en mus,og skjærer kjøttet så smått at jeg svelger det helt!(Gjelder alltid,ikke bare i svangerskapet!)
-spyr når jeg har kommet meg vekk...
Totalt ulogisk,men har en skikkelig sperre der....
Noen andre som har "psykisk-allergi" mot mat?

er så barnslig at jeg ikke spiser fisk. Og jeg har prøvd hele mitt liv og prøve og like det. brekker meg bare jeg kjenner lukta av fisk.

Spiser heller ikke karbis, men elsker kjøttkaker.

Hater pesto, men jeg brkker meg ikke da.

Får i kål etter en skikkelig dårlig opplevelse som liten... Det lukter i utgangspunktet ikke godt, og likte det ikke spes godt før dette skjedde heller;

Var mye plaga med migrene som liten, spes på sødager (rart? ja) og da var jeg så ille at jeg kunne kaste opp, dette skjedde en dag med får i kål... Etter det har jeg absolutt ikke likt det.. Det er jo ikke godt på vei ned, men på vei opp var det helt for jæveli...
Pinnekjøtt liker jeg kjempegodt, men takler ikke får i kål.... Og i samme slengen hadde jeg spist potetgull med dill, og jeg har heller aldri spist dill etter det...

jeg spiser ikke fårekjøtt, fiskeboller eller dill! Jeg blir rett og slett kvalm av å spise det (vel, fiskeboller har jeg ikke smakt på på over 20år, men jeg orker ikke tanken engang)

spiser så og si alt men IKKE fiskeboller.......[8D][8D]

klarer ikke gravet laks, eller gravet kjøtt.. blir skikkelig dårlig bare ved tanken på det[:'(]
så fordrar jeg ikke frikase!!

[8|]Noen har nevnt blodpudding ol. Jeg har aldri smakt på innmat,ikke lever eller noe[8|]
Mamma laget ikke sånn "mat" (Innvoller er ikke mat!!.........)
Morsomt å lese om fobiene deres[:D]

for meg så er det nok lettere å nevne hva jeg faktisk liker..er vel så å si verdens mest kresene person[:'(]...ikke lett å spise hos folk jeg ikke kjenner..lar nesten heller være å spise..håper jeg vokser det av meg...en gang..[&:]vært sånn sidn jeg var 4år.

LØK, fiskekaker, potetmos!! Er ting jeg ikke klarer! Ellers er jeg veldig kresen og spiser bare hvitt kjøtt[8|]

klarer ikke løk får heilt kreglå når eg tygge det...goosj!!!

Jeg spiser IKKE salt kjøtt og erter, sånn på hermetikk boks[:'(][:'(] det ser ut som spy!!![:'(]

Jeg klarer IKKE bogskinke, men det er fordi jeg kikket bak på boksen å der sto det at det bl.a inneholdt hodekjøtt fra gris [:'(] Trodde jeg skulle krepere. Ellers spiser jeg IKKE innmat i det hele tatt, sliter litt med pølser også, selv om det egentlig er godt....

Men får i kål.....åssen går det ann å ikke like det? [;)] Det er favoritten min [:D]

Hei alle sammen! Tenkte jeg skulle titte innom og skrive litt her, ettersom jeg antakeligvis er verdens mest kresne. Helt fra jeg ble født har mamma og pappa prøvd å få meg til å spise frukt og bær, for det er jo ganske normalt å spise liksom. Det har aldri vært noe press på det, så det er ikke noe sånn at jeg ikke liker det fordi jeg har blitt presset. Har bare aldri likt det. Helsesøster trodde kanskje det var min måte å si at jeg egentlig kanskje ikke tåler det. Jeg tror ikke det da, skal jeg være ærlig. Tror bare hun var litt snill når hun sa det. Så, ingen type frukt eller bær går nedover min hals. I tillegg spiser jeg nesten ingen typer fisk, på julaften går det bare i julepølse og medisterkaker, fordi jeg ikke liker hverken ribbe eller pinnekjøtt, og jeg er ikke noe glad i koteletter. Og gjennom hele oppveksten min (når jeg har vært på familieselskaper) har kusina mi som er 1 år eldre enn meg, gått igjennom alle de matvarene hun kan komme på og spurt meg om jeg liker det.... [8D]

Men kanskje det mest rare av alt, er at jeg syns blodpudding er kjempe godt!!!! [:D] Så der har dere meg. Vet ikke om jeg er så lett å bo sammen med, og håper ikke barna mine blir som meg [8|][:D]

LEVER og HØNSEFRIKASSÈ - URG... [:'(] Måtte spise det da jeg var liten, og aldri mer. Kommer aldri til å tvinge ungene mine til å spise slikt. No way!!!!

Ellers er det mye jeg ikke spiser, men det er fordi jeg ikke har smakt - og ikke vil. Sikkert litt barnslig, men det får det heller være!

jeg liker ikke fisk, spesielt kokt.. husker da jeg var liten... da måtte jeg sitte ved bordet helt til jeg hadde spist opp.. iskald ihjelkokt torsk.. tårene trillet og jeg brakk meg som bare det, men ned skulle det... spiser IKKE fisk den dag idag.... så dette skal ikke mine barn gjennomgå.. liker de ikke, så er det greit..[;)]

Spiser vel egentlig det meste, men jeg har en sperre for snegler og blodpudding...
ærsj....[:o]

Edvine
13 uker[:D]

Kjøttdeig alt med kjøttdeig...blæh...blir kvalm bare av tanken og lukta iscjh....[:'(]

Eg er vel av den kresne typen eg og, men kan plukke ut noko som er verre enn anna. Eg KLARER ikkje yoghurt! Brekker meg for kvar gong det kjem ein fruktbit! Har alltid gjort det. Fikk tips av venner når eg var yngre om at det funker sikkert hvis du tygger bitene, svelger de heile eller har dei inne i munnen litt, det er jo det beste med heile yoghurten! Men neida, eg brakk meg like herlig(eller forferdelig) samme kva eg prøvde meg på!

Ellers har eg ein opplevelse liknande Pastella. Men eg var voksen, fylt 20 hvertfall. Eg og ei veninne delte ein stor peppes pizza på kvelden. Utpå natta vart eg skikkelig dårlig og kasta opp alt eg hadde spist! Det smakte fremdeles pizza [:'(] Enno klarer eg ikkje peppes. Kjenner det krøller seg i magen berre eg kjenner peppe-lukt!! *brrr* ekkelt!! [:'(]

hehe "psykisk-alergi"[:D]
trodde jeg spiste så å si alt,men nå når jeg tenker meg om er det en del jeg har sperre for:blod puddig,fenalår,sushi,oliven,blå skjeld å alt annet med den konsistensen![:D]

Back
Topp