Liker du å være gravid?

hufsetufsa

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Nå kan det hende noen "ser stygt på meg", for jeg føler at det ikke er helt greit å si det høyt men.. sånn for å være helt ærlig, så liker jeg ikke å være gravid. Mitt første svangerskap var forsåvidt greit nok, men omstendigheter rundt gjorde at jeg var i ei slags merkelig boble og har fortrengt mye. Med nr 2 var jeg i enda dårligere form enn med nr 1, og nå er formen ENDA verre... føler at kroppen min er skikkelig dårlig på å være gravid. Lista over plager er lang, men jeg skal ikke liste opp... syns det er fantastisk for de som føler at de gløder, er i flott form og bare syns det er magisk, men jeg har enda tilgode å kjenne på det selv. Ikke misforstå, det er fantastisk når man kjenner liv i magen, og resultatet gjør jo at det virkelig er verdt det, men jeg syns det er vanskelig å nyte denne tia...

Jeg kan godt skjønne at det ikke er noen dans på roser og at man ikke klarer å kose seg like mye med det Når formen er dårlig.
Men for meg personlig elsker jeg det, vært i knall form hele tiden å er 18 uker morgen, men ser for meg at jeg ikke hadde klart å kost meg så mye med det hvis formen ikke var der.

Akkurat nå så liker jeg det absolutt ikke. Er kvalm, spyr, svimmel, sliten, trøtt, vondt i rygg og bekken og blir fort irritabel.

Akkurat nå så liker jeg det absolutt ikke. Er kvalm, spyr, svimmel, sliten, trøtt, vondt i rygg og bekken og blir fort irritabel.

What she said...

Dette svangerskapet er ikke gøy i det hele tatt. Med første elska jeg det, men da hadde jeg heller ingen plager.

What she said...

Dette svangerskapet er ikke gøy i det hele tatt. Med første elska jeg det, men da hadde jeg heller ingen plager.

Vi får bare tro på at formen snur, og at sommeren kan nytes skikkelig! Skal sies at jeg koser meg med babystrikk og planlegging. Gleder meg veldig til september!

What she said...

Ja og oppå det hele skal man ta seg av barnet man har fra før. Hjelper heller ikke at pappaen er sliten og sliter med søvn osv og.

Jeg elsker å kjenne spark fra baby :) og jeg liker at han vokser og trives <3 jeg føler meg også veldig heldig som kan bære fram et barn! Men om jeg liker å være gravid? Ikke litt en gang!

Helt enig med magetroll15! Å kjenne spark er veldig, veldig hyggelig!! Men det å være gravid syntes jeg i grunn veldig lite om, savner meg selv og kroppen min. Men premien er uten tvil verdt å gå igjennom en graviditet for! Men september kan ikke komme fort nok :P

Jeg synes det må være lov å si at man ikke synes det er noe særlig å være gravid! Dette er jo selvfølgelig individuelt og jeg tror det er like vanlig som det motsatte!

Personlig liker jeg noen ting og er mindre fornøyd med andre ting. Plager som vondt i bekkenet, dårlig søvn og halsbrann er selvfølgelig på den negative siden. På den positive siden er det å kjenne på liv i magen, vite at babyen har det bra og vokser, glede seg til babyen blir født for så å bli kjent med den lille. Dessuten så føler jeg meg så fin! Jeg er aldri så fornøyd med mitt eget utseende som når jeg er gravid! Jeg synes en gravid kvinnekropp er så flott! En av mine grunner til å ønske meg et barn nr 3 var faktisk ønsket om å få oppleve det å være gravid en gang til! (Men nå er det siste gang! ;) Kan ikke fortsette å få barn i det uendelige bare fordi jeg liker å være gravid:)) )

Det skal sies at jeg har opplevd relativt få plager i mine svangerskap. Dersom jeg hadde kastet opp, fått skikkelig bekkenløsning osv så er det jo ikke sikkert at mitt forhold til det å være gravid hadde vært like positivt.

Håper dere som plages får det bedre etterhvert!

glød er det lite av, men nå som kvalmen er over føler jeg meg helt grei, elsker å kjenne på sparkene & magen har blitt ordentlig gravid mage nå, så litt lettere å kose seg med graviditeten. hvertfall for meg, var ikke så gøy når jeg bare så små feit ut & kastet opp 24/7 :P

Jeg synes det må være lov å si at man ikke synes det er noe særlig å være gravid! Dette er jo selvfølgelig individuelt og jeg tror det er like vanlig som det motsatte!

Personlig liker jeg noen ting og er mindre fornøyd med andre ting. Plager som vondt i bekkenet, dårlig søvn og halsbrann er selvfølgelig på den negative siden. På den positive siden er det å kjenne på liv i magen, vite at babyen har det bra og vokser, glede seg til babyen blir født for så å bli kjent med den lille. Dessuten så føler jeg meg så fin! Jeg er aldri så fornøyd med mitt eget utseende som når jeg er gravid! Jeg synes en gravid kvinnekropp er så flott! En av mine grunner til å ønske meg et barn nr 3 var faktisk ønsket om å få oppleve det å være gravid en gang til! (Men nå er det siste gang! ;) Kan ikke fortsette å få barn i det uendelige bare fordi jeg liker å være gravid:)) )

Det skal sies at jeg har opplevd relativt få plager i mine svangerskap. Dersom jeg hadde kastet opp, fått skikkelig bekkenløsning osv så er det jo ikke sikkert at mitt forhold til det å være gravid hadde vært like positivt.

Håper dere som plages får det bedre etterhvert!

Syns faktisk det er veldig deilig at noen sier at det er lov å si det, for jeg føler at det er tabu! Føler at man skal elske å være gravid. Igjen så må jeg bare si at jeg er stolt av å være gravid, det er jo en flott opplevelse, men sånn i hverdagen så føler jeg at det "hemmer" meg fordi formen er så dårlig. Kjipt å ikke fungere overfor de ungene jeg allerede har utenfor magen, og kjipt å være sykemeldt og mer eller mindre bo på sofaen... Heldigvis er formen mer varierende nå og kvalmen har roet seg, så ungene har en litt blidere mamma! :) Så herlig at du føler deg vakker! Kooos deg masse med magen - litt ekstra siden dette er siste! :D

Må legge til at jeg elsker å kjenne lillegutt og vite at han vokser og har det bra i magen min. Men alt det andre gjør det ikke noe gøy. Håper det blir litt bedre en periode før fødsel :) kjenner jeg gruer meg til sommeren mtp formen min nå :o

Jeg HATER å være gravid... Sparkene er det eneste positive, og jeg teller dager til september.

Jeg synes det er viktig at det skal være lov å si at man ikke liker å være gravid. Det er tungt for kropp (og for mange også sjel), også selv om man kanskje ikke har nevneverdige plager. Alle skal ha lov til å føle det de føler.

Jeg liker generelt å være gravid. Det gir meg en veldig god følelse å tenke på hva kroppen min jobber med, og jeg føler en slags ekstra tilknytning til naturen på en måte (uten at jeg er et sånt "naturbarn" i utgangspunktet), som jeg liker veldig godt. Jeg er heldig og har få plager, så det hjelper jo. Men det er også ting jeg hater ved graviditeten. Å pese som en flodhest hver gang jeg går opp en trapp, at det stikker i ryggen eller at jeg får kynnere nesten hver gang jeg bøyer meg, at jeg kan bli utslitt av å skifte sengetøy, at jeg har dager der jeg rett og slett ikke fungerer - det er ikke noe gøy. Men sånn rent generelt så liker jeg det :)

Som førstegangsgravid er jeg kjempestolt, lykkelig og syns tiden er ny og spennende. Men som andre her så savner jeg kroppen min, savner å trene og føle meg vel. Det er ikke en evig følelse av lykke og dans på roser som man kanskje tror.

Sorry å måtte si det, men jeg hater det... føler meg ikke vell, har Vært mye dårlig og noe henger litt igjen.. men det værste er vell følelsene, som lever sitt eget liv.. griner av alt, og føler meg så mislykket! Nei, jeg er ikke noe glad i å Være gravid :p

Liker ikke! En god del plager, overhodet ikke komfortabel med vektøkning, samt mye bekymringer (tror jeg kjenner ekstra på det siden jeg også har et svangerskap som gikk alvorlig galt bak meg).

Men koselig med spark, og fascinert over at kroppen er i stand til dette her. Men liker ikke at det skjer meg. Men nu er forhåpentligvis dette her siste gang jeg må gjøre det.

Ja og oppå det hele skal man ta seg av barnet man har fra før. Hjelper heller ikke at pappaen er sliten og sliter med søvn osv og.

Eller jobber hele dagen å kommer hjem når ungen har lagt seg eller midt i legginga så hu blir helt i 100 å legginga tar tredoblet så lang tid! Arg

Back
Topp