Liker dere 17.mai?

Har ikke barn ennå, så har pleid å holdt meg hjemme, eller bare møtt opp på middag til mamman min.. Har liksom ikke fått til å lage noen egen tradisjon for 17.Mai, så fram til nå så har det bare vært en ekstra fridag. Regner med dette endrer seg litt nå når det er baby på vei :-)

Jeg har alltid vært kjempeglad i 17. mai. Har hatt som tradisjon å møte noen venninner i byen, og sitte på uteservering hele dagen. Spise lunsj og middag ute, drikke noen øl og se på livet.

Det har dessverre forandret seg etter at jeg giftet meg, for mannen mim mener at man skal drikke seg dritings på 17. mai (han er ikke norsk). Å passe på en drita mann har tatt vekk kosen.

Samme som ts. Feirer fordi vi har vesla, og det er mye som er koselig med dagen, men jeg blir veldig sliten av det. Mye folk, masse lyd, masse å følge med på, og så må man se fin ut også... Nei, før i tida var 17. mai en deilig fridag, og i fremtida blir den nok også det igjen, i alle fall formiddagene :p

Jeg liker alt ved 17.mai! Pølse, is, lykkelige unger, tog og bunader på halv åtte :D

Elsker 17.mai!! Korpsjente i 11 år, så korpmusikk gjør meg glad :) nå har jeg hatt mange år med herlige 17.mai frokoster som har vart til kvelden med champagne og vin og hyggelige mennesker, men gleder meg til det blir barnas dag igjen her i huset :joyful:

Tidligere om årene har jeg bare vært ute på 17.mai for å "lufte" bunaden :P I år håper jeg bare jeg får den på meg igjen, to år siden sist siden jeg var gravid i fjor :P Å så blir det litt stas å ta med lille ut i sportsvogn for første gang da hun blir 8måneder på 17.mai ;)

Jeg elsker 17 mai :) Regner med den bare blir enda bedre når jeg får barn :)

Det er en koslig dag så lenge man ikke legger opp til så mye synes jeg. :p Blir vel mer stress når vi må være med i komitéer for diverse på skolen. :p

Egentlig ikke, syns det er mest stress, men jeg hater store folkemengder... Spiller i korps da, så er alltid veldig hektisk og må stå opp umenneskelig tidlig, men hadde ikke vært det samme uten. Hadde det ikke vært for det hadde vi sikkert bare vært hjemme og spist god mat eller reist bort. Blir kanskje annerledes når vi får barn :)

Hadde vi ikke hatt barn, hadde vi vært hjemme. Men nå ser jeg virkelig frem til en liten pause fra alt styret og maset etter årets feiring. Vært med å stelt i stand 4 år på rad i år, liten skole der alle må trø til hvert år. Etter årets, er det pause til hun går i 8. Kl :)

Jeg elsker 17. Mai. Fra jeg står ute tidlig om morgenen og lytter etter salutten. Jeg har høytidsstemning, og lett rørt er jeg også.

Nå har vi tre barn, en på skole og opplegget på skolen styrer dagen vår. Særlig siden fau er 17. Mai komité, og jeg er gift med fau-lederen. Her har 17. Mai vært tema lenge.

I fjor hadde min mann tre vakter fordi ingen i vår klasse "kunne" når alt kom til alt, han så aldri sin sønn i sitt første skoletog, fikk såvidt hørt litt av oppvisningen. Og sto så lenge med oppvasken at middagen med familien min var på bordet før han kom.

I år skal vi visstnok bare levere en kake.

Nei, liker ikke at det nesten er en plikt at man går i tog, sveiver med flagget og roper hurra :P
Skulle gjerne feiret 17 mai på min måte, men med to barn blir det slik de ønsker :)

Har liksom ikke feiret så mye som voksen.. Nå som jeg har barn kommer vel 17.mai til å bli litt obligatorisk. Men ikke i år :P

Elsker 17.mai og gjør alt for å få det med meg. :) venter 1 nå så gleder meg til han blir med i barnehage og på skole. Blir på en måte enda mer å være med på. :p

Back
Topp