Liker dere 17.mai?

17. Mai er en koselig dag. Og en viktig dag. Synes jeg. Gleder meg til første grunnlovsdag med lillemor:)
 
Litt både og ifht 17. mai. Grei dag og synes det er gøy med musikk og tog men enn så lenge mini ikke går i barnehage ennå og ikke skal gå i tog enda blir det somregel stille og rolig. Gubben går nok i folketoget så må nok dra og se på det selv om det alltid er kaos med parkering og kø når alle skal hjem
 
Jeg elsker 17.mai jeg :D bunad is, pølse, flagg, samhold, barnetoget, plaster i bunadsskoa og korps! Blir glad bare av tanken :)
 
Syns det er greit å være med på skolen/barnehagen en liten stund, men koselig blir det først når vi kommer hjem igjen eller drar til svigers og spiser rømmegrøt. ;)
 
Etter vi flytta på landet så liker jeg 17.mai! Lite tog med en barneskole, to barnehager og kommunens skolekorps. Og leker på idrettssletta på ettermiddagen for barna, ikke veldig festlig for oss voksne, men det er hyggelig og ikke minst gøy å se barna kose seg!
Da vi bodde i byen var ungene redde 17.mai, ingen av de liker store folkemengder og masse ukjente folk, så et lite lokalt arrangement som her passer oss perfekt.
 
Nja... Det er unektelig litt stress om morgenen, har liksom aldri god nok tid :p Ellers er det en helt grei dag. Etter barnetoget møtes familien på min side til lunsj og kake hos foreldrene mine og ettersom barna er såpass små (to og fire år) gjør vi ikke noe mer ut av dagen enn det. Ser for meg det blir mer styr når ungene blir større og skolebarn, og det som følger med det.
 
Elsker å feire 17 Mai :) mange fine farger, ha på bunad, spise is, være med venner/familie, høre musikk, ta masse morsomme bilder, spise mere is, drikke brus, spise pølse og morsomme leker på skolen :) Og når kvelden kommer, er det rett av med bunaden, plaster på alle såra og legge seg i sofaen og nyte avslappheten etter en dag som man kun har EN gang i året :)
 
Vil helst holde meg inne jeg. Går fordi vi har barn. Hadde vi ikke hatt de hadde jeg sikkert feira 16.mai og sovet 17.ende ;)
 
Liker 17.mai, det er en koselig dag :) Å våkne opp til korpsmusikk, se de forventningsfulle ansiktene til barna, som nesten ikke klarer å vente på en hel dag med så mye pølser og is de vil. Får tårer i øynene og klump i halsen av alle de fine barna som går i tog, norske flagg og korpsmusikken jeg hører en gang i året :) Har fryktelig store vanskeligheter når mine barn går forbi, jeg sprekker nesten av stolthet og glede :)

Så er det familiekos med hele familien resten av dagen, alle fint pyntet. Leker, ballonger og mere is på skolen. På kvelden slukner vi alle tidlig, helt utslitt etter all feiringen. En finfin dag :)

Enig med deg :) Liker alt det du sier + at det er flott å se hvordan et helt land har feiret denne dagen i åresvis! Viktig ;)
 
Jeg liker 17 mai, spesielt om det er fint vær. Syns det er kjempekoselig å dra til hjembygda og gå i tog, delta på leker med tantebarna og spise masse is :) tror det blir enda bedre neste år når jeg kan ta med mitt eget barn dit :)
 
Må nesten si meg enig!

I går hørte jeg korpsmusikk, og begynte nesten å masjere helt automatisk. Er noe magisk med 17 mai og korps..

Dette er forresten meg hver 17 mai... Pakkesel og gira på sukker..
Vis vedlegget 175344
Haha! Herlig!

Også så nydelig bunad! Hvilken er det?

Jeg har Valdresbunad. Håper jeg får den på meg i år også. tre mnd siden fødsel :p Men den SKAL på!
 
Nei.. Hadde det ikke vært for at de har egne opplegg på skolen med barna, hadde vi kost oss hjemme.
 
Hadde jeg ikke hatt barn, så hadde jeg vært hjemme;)
 
Jeg virkelig elsker 17. Mai og alt med denne dagen ❤️ Og enda bedre ble den etter at jeg fikk barn :D Elsker elsker elsker det ❤️
 
Jeg er dansk, flytta til Norge da jeg var 14 år. Så er ikke oppvokst med 17. mai. Jeg liker all maten og kakebakingen, men der stopper det for meg. Har en fin festdrakt da og elsker bunad, men liker ikke det maset med å måtte gå i tog osv. Men dagen feires selvsagt pga barna For meg er det barnas dag!
 
Ikke en dag jeg bryr meg særlig om, er mest for frøkna sin del :) I år skal hun til pappan så jeg blir vel bare hjemme, kanskje dra å grille sammen med noen venner :)
 
Back
Topp