Likekjønnet ektepar - offentlig IVF del 2!

Helt merkelig.

Et par tanker:
Sjekk hvem man henvender seg til med klager på statsforvalteren. Statsforvalteren kan jo umulig være siste instans da dette kun er ‘sjefen’ for fylket - det er jo flere lag over det nivået - både administrativt og innen Helsedepartementet.

Ellers blir det vel kanskje kjapt politikk av dette, at det må tas politisk med politikerne. Altså finne ut hvem som er representantene som fremmer skeives rettigheter og kanskje vil ta slike saker videre. Slike prosesser er jo langdryge så ikke sikkert det vil gagne dere direkte.

Ellers så må kanskje interesseorgan ta det videre politisk og rettighetsbasert.

Ellers må man kanskje spekulerer i fritt sykehusvalg og se om dere kan få innpass på et annet sykehus? Da er jo eggene igjen på det gamle sykehuset…vet ikke om noe sånt lar seg gjøre?

❤️
Takk for at du deler tankene, her har vi vel også stort sett vært innom de selvxsmile3

Jeg har vurdert å sende et brev både hit og dit, men etter så mange avslag og så mye motstand og frustrasjon, så vet jeg ikke helt hvor jeg skal henvende meg med et håp om noe positivt resultat..

Jeg føler meg helt matt.. Og har en liten på 1 år, pridekomitté som også møter en del motstand og hets, samt prospekter og håp om ivf til høsten i tillegg ny jobb. Så med mindre noen gir meg et navn på noen som kan hjelpe meg å belyse hvor dårlig dette opplegget er, så tror jeg at jeg må legge dette på is en liten stund til jeg får overskudd igjen.

Ift fritt sykehusvalg, så fikk vi beskjed om at det ikke var vits i å søke, da han mente at andre sykehus ville ha samme retningslinjer som de..:dontknow
 
Takk for at du deler tankene, her har vi vel også stort sett vært innom de selvxsmile3

Jeg har vurdert å sende et brev både hit og dit, men etter så mange avslag og så mye motstand og frustrasjon, så vet jeg ikke helt hvor jeg skal henvende meg med et håp om noe positivt resultat..

Jeg føler meg helt matt.. Og har en liten på 1 år, pridekomitté som også møter en del motstand og hets, samt prospekter og håp om ivf til høsten i tillegg ny jobb. Så med mindre noen gir meg et navn på noen som kan hjelpe meg å belyse hvor dårlig dette opplegget er, så tror jeg at jeg må legge dette på is en liten stund til jeg får overskudd igjen.

Ift fritt sykehusvalg, så fikk vi beskjed om at det ikke var vits i å søke, da han mente at andre sykehus ville ha samme retningslinjer som de..:dontknow
I forhold til det siste du nevner angående fritt sykehusvalg så er det bare tull at de vil si det samme! Det koster alt for mye å flytte embryoer så det vil de mest trolig ikke gjøre. Jeg hadde fått en henvisning til et annet sykehus. Verste du får er et nei <3
 
Back
Topp