Skjønner veldig godt at dere da ønsker at hun skal gå gravid neste gang. Og syns det er merkelig at bare det ikke er god nok grunn til at hun skal få bære frem neste.Takk!!
I utgangspunktet var det ikke planen at min kone skulle gå gravid heller, for hun har aldri hatt lyst eller følt noe behov for det. Men siden min graviditet var så tung og trøblete med tidlig bekkenløsning og svangerskapsdiabetes, så fant vi ut at hun kunne gå likevel, da hun i utgangspunktet er i bedre form enn meg.
Men sant, ikke et knyst fra noen om at det blir problematisk at begge får «hvert sitt» biologiske barn? Jeg har også alltid tenkt at det er en selvfølge at dette er en mulighet, så ble litt slått i bakken.
Samme donor får vi nok ikke uansett, da de ikke reserverer, og den vi fikk sist er brukt opp (spurte om det også).
På grunn av at ting tar så langt tid i det offentlige, så har vi allerede belaget oss på å gå privat hvis vi klarer å finne pengene oppi allt oppussingsstyret hjemme, for vi ønsker ikke å vente i flere år før vi under hele tatt begynner å prøve igjen heller..
Men uansett så ønsker vi å sende inn en klage, og å sette fokus på det - for forhåpentligvis kan dette endre seg for andre i samme situasjon senere.
Og en annen ting jeg syns er rart er at donoren ikke blir reservert?? Trodde det faktisk står i bioteknologi loven.. at en donor gir barn til maks 6 familier. Da tolket jeg det slik at donoren reserveres til de familiene.. I det private må man jo betale noen tusenlapper for «barnerett» slik at den donoren blir reservert til deg.
Håper virkelig at dere får medhold og slipper å betale for privat behandling. Syns det høres helt feil ut.