Liggingen...

Vi koser oss med liggingen vi :) nå har vi jo grovt regna bare mulighet halve året, på en måte. Men de ukene han er hjemme så legger vi absolutt ikke noe press på å ha sex. Det skjer egentlig bare av seg selv.

Jeg har vært redd for at det skulle dabbe av. Ikke for min del, men for hans. At forventningene skulle ta luven av han. Heldigvis har ikke det skjedd enda :D tror kabskje det som redder oss er at vi har oss mye spontant. Ikke alltid bare i sengen ved leggetid, liksom! Det synes jeg er veldig gøøøy!
 
Her er heldigvis lysten hans ikke noe problem når vi kommer igang. Det er bare litt begrenset hvor kreativ jeg er på å "lokke han med meg" på de rette dagene. Sier ingenting om at eggløsning nærmer seg, men han må vel skjønne at det er noe når jeg plutselig blir så ivrig! Vi har vært sammen i over 9 år, så det er ikke nødvendigvis så mye ligging sånn i hverdagen lenger.
Tenker alltid; fra og med DENNE mnd skal vi bli "flinkere" på jevnlig sex. Også går dagene da...
 
Her inne er det jo veldig fokus på testing, eggløsning, kjerringråd og andre tips. Men hva med selve liggingen?

Hva er folks tips for at ikke selve sexen skal bli kun for "produksjon"? Hvordan får dere med dere mannen dag etter dag, uten at det føles som det er mest av "praktiske årsaker"? Hvordan beholde lysten og romantikken?
Nå er jo ikke hver eneste liggestund nødvendigvis så romantisk, men dere skjønner nok hva jeg mener.

I noen forhold er kanskje mannen like ivrig på babyprosjektet, mens andre er kanskje ikke like ivrige som sin kjære?

Hvor mange ganger i løpet av den mest fruktbare perioder blir det sengekos?
Ser mange kaller det aksjelegging, sorry assa, men noe mindre koselig ord på dette vet jeg ikke om. Haha.

Av erfaring da vi prøvde overdrevent aktivt så var det måned etter måned med negative tester. Med overdrevent mener jeg at all fokus var på at vi prøvde og måtte ha mest mulig sex ved eggløsning. Begge gangene jeg tok det helt med ro, vi hadde barnefri og hadde sex når lysten var der ble jeg gravid. Den første gangen jeg ble gravid ble babyen unnfanget i bilen og denne gangen ble den faktisk unnfanget i en heis, så det sier litt om prøvingen :hilarious:
 
Last edited:
Jeg synes aksjelegging er så herlig et ord, trenger ikke være noe usexy ved det :hilarious:
Ellers har vi hatt mer ligging denne mnd enn før vi prøvde, så tror mannen er storfornøyd. I tillegg tror jeg han synes det er stas at konemor har tatt litt styring når det gjelder ligging, for der må jeg rett og slett innrømme at jeg har vært for slapp. Såå det blir da litt på meg for å si det sånn :angelic:

Vi har hatt sex før EL-perioden for lystens skyld, men minst annenhver dag i perioden rett før EL.

Vi koser oss med hverandre, har ulike morosaker å hjelpe oss med, og varier mellom lange og korte økter. Synes det fungerer greit :happy:
 
Selve liggingen har vi gjort annerledes for å ikke presse mannen. Han får ikke fullført når han vet han MÅ :bag: Og det fungerer egentlig, ble gravide på den måten forrige gang.

En halv dose prefert i en engangsmenskopp (temperert), og mannen gjør sin business i ro og fred. Jeg setter det inn og lar det bli i noen timer (6-8 ish).
Klinisk kanskje, men heller det enn å pushe han, det er ikke sunt for noen av oss. :chicken:

Btw, vi ‘kopper’ hver dag fra CD 11 til 20
Vi gjorde det også slik når vi laget førstemann. Dessverre klaffet det ikke, men det var veldig lettende for samboeren. Begrenset hvor koselig sengehyggen blir etter 2,5 år. På slutten var det bare prestasjonsangst og skuffelse:p ble IVF til slutt her da:happy:
 
Back
Topp