Liggingen...

Putti2020

Betatt av forumet
Novemberbarna 2021
Her inne er det jo veldig fokus på testing, eggløsning, kjerringråd og andre tips. Men hva med selve liggingen?

Hva er folks tips for at ikke selve sexen skal bli kun for "produksjon"? Hvordan får dere med dere mannen dag etter dag, uten at det føles som det er mest av "praktiske årsaker"? Hvordan beholde lysten og romantikken?
Nå er jo ikke hver eneste liggestund nødvendigvis så romantisk, men dere skjønner nok hva jeg mener.

I noen forhold er kanskje mannen like ivrig på babyprosjektet, mens andre er kanskje ikke like ivrige som sin kjære?

Hvor mange ganger i løpet av den mest fruktbare perioder blir det sengekos?
Ser mange kaller det aksjelegging, sorry assa, men noe mindre koselig ord på dette vet jeg ikke om. Haha.
 
Her inne er det jo veldig fokus på testing, eggløsning, kjerringråd og andre tips. Men hva med selve liggingen?

Hva er folks tips for at ikke selve sexen skal bli kun for "produksjon"? Hvordan får dere med dere mannen dag etter dag, uten at det føles som det er mest av "praktiske årsaker"? Hvordan beholde lysten og romantikken?
Nå er jo ikke hver eneste liggestund nødvendigvis så romantisk, men dere skjønner nok hva jeg mener.

I noen forhold er kanskje mannen like ivrig på babyprosjektet, mens andre er kanskje ikke like ivrige som sin kjære?

Hvor mange ganger i løpet av den mest fruktbare perioder blir det sengekos?
Ser mange kaller det aksjelegging, sorry assa, men noe mindre koselig ord på dette vet jeg ikke om. Haha.

Jeg synes det er et sunt poeng du tar opp... Midt i kontrollbehov og testing og forsking på egen kropp er det jo sunt om sex er noe man faktisk kan kose seg med...
 
Etter vi starter prøving nå i mai merker jeg allerede at jeg føler jeg maser på mannen om at NÅ skal vi gjøre det/jeg er den klare pådriveren. Det hadde vært kjekt om han tok initiativ men tror han har fått for seg at det blir mye nå ved eggløsning og så dabber det av igjen. Lenge siden vi var ung og nyforelsket:hilarious:

Selv om vi begge vet at det er et formål med sexen så har vi så langt prøvd å gjøre det litt gøy og hyggelig, på samme måte som «vanlig» egentlig og har snakket om at dette må vi gjøre oftere:happy: altså utenfor el vindu:happy: Kombinasjonen av at dette er vår første PP/B1 og en mindre stressende hverdag (i disse tider...) gjør nok også at vi har overskudd til å ikke kun la det bli kjapp levering av svømmerne:sign17:sign19 Forberedt på at vi kan gå lei hvis prosjekt befruktning kommer til å bli langvarig og overta livet (mitt) fullstendig:shy:
 
Mannen min er heldigvis veldig med på dette prosjektet, vi passer på og legge inn aksjer minst 3-4 ganger rundt den tiden EL er, også stresser vi ikke noe med sex resten av måneden, men gjør det når vi føler for og har skikkelig lyst :)
Synes det går greit under EL også, som regel har vi begge lyst :)
 
Selve liggingen har vi gjort annerledes for å ikke presse mannen. Han får ikke fullført når han vet han MÅ :bag: Og det fungerer egentlig, ble gravide på den måten forrige gang.

En halv dose prefert i en engangsmenskopp (temperert), og mannen gjør sin business i ro og fred. Jeg setter det inn og lar det bli i noen timer (6-8 ish).
Klinisk kanskje, men heller det enn å pushe han, det er ikke sunt for noen av oss. :chicken:

Btw, vi ‘kopper’ hver dag fra CD 11 til 20
 
Her inne er det jo veldig fokus på testing, eggløsning, kjerringråd og andre tips. Men hva med selve liggingen?

Hva er folks tips for at ikke selve sexen skal bli kun for "produksjon"? Hvordan får dere med dere mannen dag etter dag, uten at det føles som det er mest av "praktiske årsaker"? Hvordan beholde lysten og romantikken?
Nå er jo ikke hver eneste liggestund nødvendigvis så romantisk, men dere skjønner nok hva jeg mener.

I noen forhold er kanskje mannen like ivrig på babyprosjektet, mens andre er kanskje ikke like ivrige som sin kjære?

Hvor mange ganger i løpet av den mest fruktbare perioder blir det sengekos?
Ser mange kaller det aksjelegging, sorry assa, men noe mindre koselig ord på dette vet jeg ikke om. Haha.
Veldig flott :hello2

Må ærlig innrømme at når det var prøving på baby så var sex kun aksjelegging - sorry for det ukoselige ordet:smiley-ashamed005 Vi visste begge at dette skulle resultere i baby (forhåpentligvis og det gjorde det jo til slutt) så det var ganske umulig for oss å ikke gjøre det for resultatet enn for kosen sin del det året.

Vi hadde sex ca annenhver dag fra én uke etter siste blødningsdag i ca 14 dager (fra syklusdag 7 til syklusdag 21 for de som teller slik)
 
Selve liggingen har vi gjort annerledes for å ikke presse mannen. Han får ikke fullført når han vet han MÅ :bag: Og det fungerer egentlig, ble gravide på den måten forrige gang.

En halv dose prefert i en engangsmenskopp (temperert), og mannen gjør sin business i ro og fred. Jeg setter det inn og lar det bli i noen timer (6-8 ish).
Klinisk kanskje, men heller det enn å pushe han, det er ikke sunt for noen av oss. :chicken:

Btw, vi ‘kopper’ hver dag fra CD 11 til 20
Vi også gjorde det slik på slutten :woot: Jeg fikk tipset fra en podcast jeg hørte på.
Helt utrolig at det blir baby av sånt egentlig når det kan føles ut som planetene, stjernene, og vinden i Australia må stemme overens for at det skal klaffe :ky
 
Vi også gjorde det slik på slutten :wideyed: jeg trodde vi var de eneste 'weirdos'ene' jeg.
Helt utrolig at det blir baby av sånt egentlig :ky

hehe!! Nei, det er dere ikke :wacky: -her hadde det ikke funket på noen annen måte. Det romantiske tar vi igjen på andre områder, og sexen uten press er bra:D så er fornøyd med leveransen sånn jeg altså. Mye enklere å få gjennomført også med en ettåring i hus
 
hehe!! Nei, det er dere ikke :wacky: -her hadde det ikke funket på noen annen måte. Det romantiske tar vi igjen på andre områder, og sexen uten press er bra:D så er fornøyd med leveransen sånn jeg altså. Mye enklere å få gjennomført også med en ettåring i hus
Godt å høre:D

Ja, det gjør det så absolutt mye mer gjennomførbart i en travel hverdag kan jeg tenke meg. Og spesielt om begge parter er ok med å gjøre det litt klinisk akkurat i den perioden. Så tar man det igjen og på flere og andre måter i etterkant ;)
 
Vi prøvde i et halvt år, og klarte å holde sexen hyggelig og ikke for mye press. Jeg var bevisst på at jeg ønsket mye sex gjennom hele måneden, så ikke mannen min skulle føle at jeg kun hadde det for å lage barn (selv om det selvfølgelig var en viktig faktor). Så vi hadde sex ca. 4-5 ganger i uken fra tante rød forsvant til neste mens. Er også viktig at svømmerne ikke ligger alt for lenge i testiklene uten å bli tømt, så tror det er bra for sædkvaliteten også. Nå var dette mulig å gjennomføre for oss fordi vi ikke har barn fra før. Og når man først begynner å ha det ofte, så skaper det mer lyst igjen hos meg i hvert fall, så syns ikke selv heller at det føltes som pliktsex.

Mannen min var heldigvis like gira på baby som meg og slet ikke med prestasjonsangst når han visste jeg hadde eggløsning, så da hadde vi det også litt ekstra ☺️❤️
 
Hos oss gjør vi det sånn at samboer ikke har peiling på når EL er også er vi generelt seksuelt aktive og har vært det stort sett siden vi traff hverandre, foruten mot slutten av graviditeten med førstemann. Så for vår del er sex fortsatt noe vi koser oss med gjennom hele måneden og ikke bare rundt EL, selvom jeg automatisk kaller det «aksjelegging» her inne på BV så oppleves det jo ikke sånn i virkeligheten ❤️❤️
 
Jeg opplever og at når vi har mye sex får vi mye mer lyst og, så her er det mye sex hele tiden egentlig gjennom hele prøveperioden. Men nå er vi bare på PP 2 da, så det kan jo bli annerledes hvis man holder på veeldig lenge.
Sexen er noe vi begge koser oss med i prøveperioden og det er jeg veldig glad for.
Men her er mannen også veldig gira på å lage den babyen, så han og syns det er ekstra stas med mye sex spesielt rundt eggløsning.
 
Mannen her synes egentlig det bare er morsomt tror jeg når jeg tropper opp og forlanger «service» pga positiv EL test :hilarious:
Vi prøver å ha det moro, ikke nødvendigvis romantisk. Men sånn er vi «til vanlig» også. Mye latter og tøysing ;)
Tenker alle må finne ut hva som fungerer for seg selv :happy:
 
Jeg synes det er vanskelig.

Det var mye enklere da vi prøvde på førstemann. Da hadde vi masse tid til å ha sex, og hadde masse sex sånn helt til vanlig. Helst om ettermiddagene og helgemorgenene.

Men nå har vi ikke tid til ha sex annet enn etter at småtten er i seng. Ikke noe helgemorgener (småtten våkner i femtiden...), ikke noe ettermiddager. Vi har søvnunderskudd, og er slitne, og det gjør ikke underverker for sexlysten. Vi er glad til om vi orker og får tid til en gang i uken, liksom.. Og det gjør at vi må legge inn et ekstragir rundt EL. Det er kjipt.

Jeg hygger meg i dusjen flere ganger i uken, blant annet for å holde sexlysten oppe, men når kvelden kommer er jeg trøtt og vil bare sove.
 
Selve liggingen har vi gjort annerledes for å ikke presse mannen. Han får ikke fullført når han vet han MÅ :bag: Og det fungerer egentlig, ble gravide på den måten forrige gang.

En halv dose prefert i en engangsmenskopp (temperert), og mannen gjør sin business i ro og fred. Jeg setter det inn og lar det bli i noen timer (6-8 ish).
Klinisk kanskje, men heller det enn å pushe han, det er ikke sunt for noen av oss. :chicken:

Btw, vi ‘kopper’ hver dag fra CD 11 til 20
Dette var et godt tips! Usikker på om jeg får mannen med på det, men skal prøve forsiktig å lufte det. Han blir nemlig veldig stressa av at han MÅ prestere. Det pleier jo å gå greit, men det blir fort litt sånn at jeg forlanger og han må levere. Og da blir han stressa, og noen få ganger går det ikke. Og da merker han at jeg blir litt skuffa, sjøl om jeg prøver å dempe det. Og så blir det mer stress neste gang osv. Synes det er fint at dere har funnet en løsning! Så kan dere kose dere med sex ellers :)
 
Dette var et godt tips! Usikker på om jeg får mannen med på det, men skal prøve forsiktig å lufte det. Han blir nemlig veldig stressa av at han MÅ prestere. Det pleier jo å gå greit, men det blir fort litt sånn at jeg forlanger og han må levere. Og da blir han stressa, og noen få ganger går det ikke. Og da merker han at jeg blir litt skuffa, sjøl om jeg prøver å dempe det. Og så blir det mer stress neste gang osv. Synes det er fint at dere har funnet en løsning! Så kan dere kose dere med sex ellers :)

Ja, det er en veldig grei businessdeal det der altså :chicken: så slipper det å lage dårlige sexopplevelser. Du får si til han at det ikke er uvanlig å gjøre det sånn, så slipper hyrdestunden å bli under ‘tvang’
 
Selve liggingen har vi gjort annerledes for å ikke presse mannen. Han får ikke fullført når han vet han MÅ :bag: Og det fungerer egentlig, ble gravide på den måten forrige gang.

En halv dose prefert i en engangsmenskopp (temperert), og mannen gjør sin business i ro og fred. Jeg setter det inn og lar det bli i noen timer (6-8 ish).
Klinisk kanskje, men heller det enn å pushe han, det er ikke sunt for noen av oss. :chicken:

Btw, vi ‘kopper’ hver dag fra CD 11 til 20
Venter barn nr 2 nå, gjort det på denne måten alle gangene (vært gravid 4 ganger men mistet to)
 
Selve liggingen har vi gjort annerledes for å ikke presse mannen. Han får ikke fullført når han vet han MÅ :bag: Og det fungerer egentlig, ble gravide på den måten forrige gang.

En halv dose prefert i en engangsmenskopp (temperert), og mannen gjør sin business i ro og fred. Jeg setter det inn og lar det bli i noen timer (6-8 ish).
Klinisk kanskje, men heller det enn å pushe han, det er ikke sunt for noen av oss. :chicken:

Btw, vi ‘kopper’ hver dag fra CD 11 til 20
Etter å ha fortalt mannen om dette tidligere i dag, så ble han gira på å teste det:hilarious: Vi begge syns nok det ble litt merkelig, da det fu gerer veldig fint for oss på vanlig måte :) Men litt morsomt å teste :joyful:
Men sover du med stæsjet inni deg? Renner det ikke ut? :hilarious:
 
Likte denne jeg. :happy:
Her sa jeg rett ut til mannen når mensen begynte å nærme seg slutte,denne måneden er det bare å stille opp, for nå vil jeg ha nr 2.:hilarious: begynte jo veldig koselig da, men litt romantisk de første dagene, men etterhvert sa jeg faktisk rett ut: ikveld får du bare gjøre det du skal, for jeg er ikke så gira på langvarig. xsmile6 Og vet jeg tenkte den siste kveld at ikveld gidder jeg faktisk ikke. Men da kom han snikende så fint, og ville så siden jeg følte jeg hadde brukt han (sorry) som leketøy den siste uka så skulle jeg være snill. Skal ikke mye til før jeg får lyst altså. Så da ble det jo slik da. 14dager senere satt vi der da med positiv test og snart halvveis. :Heartred Så det hadde jo vært litt gøy å vite akkurat hvilken dag det skjedde på, men har en følelse at det var den kvelden jeg tenkte han skulle slippe. :hilarious:

Så denne gangen var det kun sex for en grunn, og det var for å laga baby. Så tok vi heller igjen litt romantikk og alt det på andre måter. ;)
 
Etter å ha fortalt mannen om dette tidligere i dag, så ble han gira på å teste det:hilarious: Vi begge syns nok det ble litt merkelig, da det fu gerer veldig fint for oss på vanlig måte :) Men litt morsomt å teste :joyful:
Men sover du med stæsjet inni deg? Renner det ikke ut? :hilarious:

I tidaklemma så er det her en fin løsning :chicken: -enten sover jeg med det, ellers har jeg det i når jeg er på jobb :hilarious: Nei, så lenge det blir satt inn riktig så er det ingenting som renner noen vei.
 
Back
Topp