Libero-bleier as!!

Nanakorobi Yaoki

Forumet er livet
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
av forskjellige grunner ender vi opp med å prøve dem en veldig sjelden gang, typ en gang i året. Prøvde jo litt oftere da hun var baby. Nå er hun tre og et halvt og bruker bare bleier om natta. Nå ble det liberobleier for vi ble tomme for bleier i pinsen og butikken vi gikk på hadde bare libero. Det er jo sikkert halvannet år siden vi hadde prøvd det sist.

Men helt fra hun var nyfødt og til nå = liberobleier -> lekkasje. ALLTID :p jeg hater de bleiene som pesten... haha!

Vi får aldri lekkasjer med Pampers eller Rema sine Lev vel-bleier. Så hva er greia med libero?

Lurer litt på om det kan ha med å gjøre at hun er slank og alltid har vært det. Slanke lår osv. Vet ikke.

Men jeg har bare så dårlig inntrykk av libero. Skriver meg det bak øret nå før vi får neste :p

Flere som har lignende erfaring?

Helt motsatt hos oss. Bruker kun libero og har aldri lekkasje.
Kan ikke bruke Rema for de lekker bare vi ser på de[emoji85]
Lillego går til nøds.

Her bruker vi kun Libero, og vi har prøvd det meste (bortsett fra Pampers). Ingen lekkasje med Libero, så lenge det er riktig str.

Kun motsatt her også og jenta mi er også lang og tynn :)
Barn er svært forskjellige i hvert fall :D

Ja det handler nok om kroppsform og hva som passer den enkelte :)
Vi har prøvd flere typer vi og, men det er ingen jeg synes skiller seg ut. Vi bruker coop og änglamark, og er fornøyd med det.

Siden yngste desverre ikke kunne bruke de ultimate bleiene. De beste ever. Tøy.

Så har hun brukt libero det meste av livet og de passer og fungerer finfint og har ikke hatt mer enn lekkasje. Vått gjennom da hun hadde hatt den på så lenge at hun burde byttet to ganger.

Basert på alt jeg har lest om lekkasjer oppover ryggen og helt opp i nakken med papirbleier er jeg positivt overrasket.

Sørger fortsatt over at jeg ikke fikk brukt se fine deilige tøybleier da

Vi har den erfaringa med rema1000 sine. Ungen kan liksågreit være naken som å ha på de...

Motsatt her, elsker libero touch, alt annet er håpløst. Bleier skal jo passe barnet, så man må jo finne en type som passer sitt barn.

Mine gutter har ikke passet libero, prøvd flere ganger men passformen passer ikke dem.

Har aldri merket forskjell på bleiemerker med noen av ungene. Helt likegyldig hva de bruker [emoji846]

Her er det kun libero som fungerer av engangs (vi bruker tøy på deltid). Slank gutt hele tida, 2 år nå. Både Pampers og der vi har prøvd av billige merker er klamt, lekker og stinker. Libero lukter det og, men ikke like fælt som andre (men her er vi bortskjemt med tøy som ikke lukter).

Bruker touch, comfort, up&go og teip-bleier om hverandre når vi bruker engangs.

Her har vi måtte bytte bleietype for hver størrelse for å unngå lekkasje. Libero touch Str 1, pampers Str 2, Lillego Str 3 og nå skal vi opp til Str 4, så får se om vi kan fortsette med Lillego eller om vi må bytte igjen...

Jøss :D rart at allle her har stikk motsatt erfaring enn oss.

Men jeg googla det og da fant jeg masse tråder om at folk har samme erfaring som meg

Fordi jeg skulle jo ønske libero hadde funka. Men det gjør det virkelig ikke. Og Pampers lukter jo promp :P men bortsett fra det er de fantastiske bleier for oss. Både da hun var under 1 mnd, og nå når hun er 3 1/2, og alle andre ganger i mellom, har libero vært krise.

Synes det er kjemperart! Har jo prøvd mange forskjellige også. De med tape, buksebleier. Mens alle til Pampers fungerer utmerket. Og også heldigvis billigmerker til Rema :) Lev Vel. det sitter like godt på som Pampers. Så det siste året har vi nesten bare brukt dem.

Her er det kun libero som fungerer av engangs (vi bruker tøy på deltid). Slank gutt hele tida, 2 år nå. Både Pampers og der vi har prøvd av billige merker er klamt, lekker og stinker. Libero lukter det og, men ikke like fælt som andre (men her er vi bortskjemt med tøy som ikke lukter).

Bruker touch, comfort, up&go og teip-bleier om hverandre når vi bruker engangs.
Vi brukte tøybleier fulltid i to måneder faktisk :) Alt-i-ett. Men jeg orka rett og slett ikke alt ekstraarbeidet med så mye ekstra vasking osv. Skal sies at det var kolikk samtidig også, så vi hadde null behov for flere oppgaver i huset. Endte opp med å selge alle pent brukt til en god pris

Og livet ble mye enklere. Litt kjipt mtp miljøet, men vi flyr ikke (mannen min fløy sist i 2005..!) spiser rødt kjøtt under en gang i uka, har ikke hatt bil før nylig da vi kjøpte elbil, kjøper og bruker minst mulig plast og er veldig miljøvennlige ellers. Så vi prøver på andre måter. Men det er mye enklere med engangsbleier (Iallefall var det det for oss). Men flott med dere som får til tøybleier :)
Vi får alle gjøre det beste vi kan :D

Libero og Lillego funker gull her. Pampers kjøper jeg ikke, av prinsipp. Tilsetter mineraloljer og dritt i bleiene sine, så de vil jeg ikke ha i hus.

Bleier har ulik passform og passer derfor forskjellig barn. Kan godt hende at din neste så passer bare libero ;)
Til oss har Coop og libero vært de som passer best, Rema har vært okey og pampers har alltid gitt utslett :P

Back
Topp