Levere i barnehagen når man selv er syk

Men er det rettferdig ovenfor min arbeidsgiver å ringe inn syk fordi jeg ikke får levert barnet i barnehagen?

Ikke alle som har noen til å levere for seg.

Levere ute. Som mange her nevner :)
 
Hadde aldri bare møtt opp uten å informert. Så punkt 1: ville ringt og forklart situasjonen. 2: ville levert ute. 3: hadde hatt på munnbind og vært ekstra påpasselig med avstand.
 
Hva med å ringe dem når du kommer så kan en av de ansatte hente barnet ved porten ute?
 
Nå skal man jo helst ikke ut blant folk i det hele tatt hvis man ikke føler seg i form. Så jeg forstår barnehagen.
 
For det første, så lurer jeg på om det er sånn at kommunen er på grønt trafikklys eller på gult som resten av Norge?
For er det gult nivå i kommunen skal de være kohorter.

For det andre, så er det nå en gang sånn, at er man syk, så skal man holde seg hjemme uansett om det er korona eller ikke. Det er vel blitt sagt ganske tydelig fra både Nakstad og andre flere ganger.
Så du skal ikke på jobb. Du smitter andre, som igjen må være hjemme, og da ruller ballen fort.
Og man vet jo aldri når smitten kommer, så jeg synes man bør ta de forholdsreglene som er, og holde seg hjemme. Det er jo en grunn til at du tok testen.
Synes det er horribelt at bhg ikke kjører kohorter og tar sine forholdsregler.

Bhg ansatte skal eller kan ikke være på jobb med en liten antydning til sykdom, så jeg skjønner godt at de blir sure når du forteller du er syk. De tenker på sin egen helse, og vet at det går utover de andre hvis de blir syke. Vikarer er ikke alltid lett å oppdrive.

Hos oss leverer de ved porten hvis de har tatt test eller er i karantene. Det er ikke noe problem.

Det er litt frustrerende å være bhgansatt om dagen også, med plutselig rødt nivå, endre planer, så tilbake på gult.
Og i tillegg står vi der, med flere titals barn og foreldre hver dag, med bare antibac som verneutstyr. Det hjelper lite når man hostes og nyses på flere ganger om dagen, fingre i nesa og munnen og rett i ditt fjes før du får sukk for deg. Og det er ikke lett alltid å holde meteren til foreldre heller. Det er ofte lengre dager, fordi man ikke kan samarbeide på tvers av avdelinger, vi får ikke avspassert eller noe. Planer må legges på fritiden i perioder, og man bruker opp alt man har av energi på å holde hodet over vannet og holde bhg åpne. Selv om det setter oss alle i stor risiko. Vi kan ikke gå med fullt verneutstyr eller munnbind som mange andre kan. Så vær så snill, hold både syke barn og foreldre ute fra bhg. Vi trenger å holde oss friske, og vi vil også feire jul uten å være i karantene fordi syke foreldre drar smitte inn. Uansett hva det er for slags sykdom.

Hadde vi fått syke foreldre inn i tillegg hadde jeg blitt sur jeg og.
Her er de heldigvis flinke og ringer inn så vi møter de ute.
 
Last edited:
Dessuten kommer jo barnet fra ett «hjem» med syke foreldre uavhengig av hvem som leverer. Jeg har ikke hostet eller på annen måte kunne smittet noen på avdelingen. Så skjønner ikke helt hvorfor de blir så sure. Jeg skjønner at de ikke vil bli syke, men jeg har tross alt en jobb jeg må på jeg også.

Hadde kanskje stilt seg annerledes om jeg hadde feber og skulle holdt senga, men dette er ikke tilfellet.
Men du går vel ikke på jobb når du er syk? :shy:
 
1) Hvis du har symptomer så skal du ikke gå på jobb!
2) ring barnehagen og avtale henting og levering ved porten
 
Hos oss har vi fått beskjed om at syke foreldre ikke kan levere, men det er vel vare vår Bhg, tror jeg.
 
Når jeg er syk, så ringer jeg barnehagen når jeg står utenfor også tar de i mot barnet i døra. Samme når jeg henter.. :)
 
Her får ingen lov til å gå innenfor porten, og om man er snufsete skal man være hjemme fra jobb/barnehage uansett hva det er. Selv om det ikke er korona, så må man være hjemme for å unngå smitte. Det har med underbemanning å gjøre, og man kan ikke vite helt sikkert hva det er. Det tar noen dager å ta test og få svar, så om noen blir smittet må de være hjemme til dette er avklart og uten symptomer. Dette gjelder vel generelt alle arbeidsplasser, og er en av de tingene jeg syns har vært mest tydelig. Selv om enkelte arbeidsgivere ikke er helt enig i det.

Usikker på hvordan det er med levering når vi er syke, da vi her to stk som kan levere og hente, men ville hørt med bhg om mulighet for å ta imot ute :)
 
Er man syk så skal man være hjemme. Da trenger ikke du å levere i bhg. Der var ikke smitte her eller før det gikk skikkelig galt. Det kunne gått bedre hvis vi var mer forberedt. Men her er det full kaos. Ble heldigvis munnbind påbud men det kom litt sent. Her er det kun småbarn som leverer inne mens vi med bar på storebarn leverer i porten. Er noen i familien syke så skal alle være hjemme, dette gjelder selv om det er lite smitte ett sted. Vi er i pandemi og kan ikke leve som før uansett hvor lite smitte det er ett sted. Her har foreldre sendt barn på skolen selv om de var syke og det viste seg at det var korona. Ett helt klasse trinn havnet i karantene. Så skjønner hvorfor bhg ble irritert. Her ble alle unntatt meg syke i august. Flere utover i familien pluss mannen ble testa for korona. Ingen syke var på jobb fordi de ikke ville ha dem der. Mamma bor på ett sted med minimal smitte og Hu blir forkjøla hele tiden, men Hu må være hjemme hver gang og teste seg. Mageproblemer er også ett korona symptom.
 
Er man syk så skal man være hjemme. Da trenger ikke du å levere i bhg. Der var ikke smitte her eller før det gikk skikkelig galt. Det kunne gått bedre hvis vi var mer forberedt. Men her er det full kaos. Ble heldigvis munnbind påbud men det kom litt sent. Her er det kun småbarn som leverer inne mens vi med bar på storebarn leverer i porten. Er noen i familien syke så skal alle være hjemme, dette gjelder selv om det er lite smitte ett sted. Vi er i pandemi og kan ikke leve som før uansett hvor lite smitte det er ett sted. Her har foreldre sendt barn på skolen selv om de var syke og det viste seg at det var korona. Ett helt klasse trinn havnet i karantene. Så skjønner hvorfor bhg ble irritert. Her ble alle unntatt meg syke i august. Flere utover i familien pluss mannen ble testa for korona. Ingen syke var på jobb fordi de ikke ville ha dem der. Mamma bor på ett sted med minimal smitte og Hu blir forkjøla hele tiden, men Hu må være hjemme hver gang og teste seg. Mageproblemer er også ett korona symptom.
Det er ikke riktig at om en er syk i familien så skal alle være hjemme, og det er heller ikke greit i forhold til skole og arbeid. Har man derimot en koronasyk i familien så skal de andre i karantene. Her hadde ts testet negativt for korona og da kan fint barnet sendes i barnehagen, barnet er ikke syk.
Jeg som kroniker har tett nese, halsevondt, hoste annenhver dag gjennom hele året og har alltid hatt, barna mine kan ikke være hjemme hver gang mor er dårlig og får infeksjoner. Jeg derimot holder meg hjemme når jeg er dårlig og barna er hjemme selv med en liten forkjølelse :)

Til ts ring neste gang å avtal med barnehagen, kanskje du heller kan levere i porten :)God bedring!
 
Det er ikke riktig at om en er syk i familien så skal alle være hjemme, og det er heller ikke greit i forhold til skole og arbeid. Har man derimot en koronasyk i familien så skal de andre i karantene. Her hadde ts testet negativt for korona og da kan fint barnet sendes i barnehagen, barnet er ikke syk.
Jeg som kroniker har tett nese, halsevondt, hoste annenhver dag gjennom hele året og har alltid hatt, barna mine kan ikke være hjemme hver gang mor er dårlig og får infeksjoner. Jeg derimot holder meg hjemme når jeg er dårlig og barna er hjemme selv med en liten forkjølelse :)

Til ts ring neste gang å avtal med barnehagen, kanskje du heller kan levere i porten :)God bedring!
Forskjellige regler i forskjellige kommuner. Også forskjellige regler i bhg og arbeidsplasser. På mannens jobb så får de ikke komme om de er forkjøla nå, det samme med mamma sin jobb. Er barn syke så må man jo uansett være hjemme. Ikke lov å sende forkjøla barn på skolen eller bhg heller, da får man bare en tlf om å hente de. Nå har vi vært helodge og ikke blitt syke i høst så har ikke trengt å tenke på det. Jeg er på aap og de sender ikke ut kronisk syke mennesker i jobb nå.
 
Forskjellige regler i forskjellige kommuner. Også forskjellige regler i bhg og arbeidsplasser. På mannens jobb så får de ikke komme om de er forkjøla nå, det samme med mamma sin jobb. Er barn syke så må man jo uansett være hjemme. Ikke lov å sende forkjøla barn på skolen eller bhg heller, da får man bare en tlf om å hente de. Nå har vi vært helodge og ikke blitt syke i høst så har ikke trengt å tenke på det. Jeg er på aap og de sender ikke ut kronisk syke mennesker i jobb nå.
Har ikke skrevet at voksene og barn skal på jobbe/barnehage når de er forkjølet. Derimot så er det ikke sånn at hele familien skal holdes hjemme om en i husholdningen er syk av ikke korona. Er det dermed testet positivt av korona så ja da skal alle holdes hjemme i 10 dager også testet. Ja forskjellige regler rundt omkring, men har til gode å lese om kommuner som tvinger friske barn til å være hjemme fra skole/barnehage fordi mor er syk men ikke av korona.
 
Jeg ringte inn til barnehagen og spurte hvordan de ønsket å gjøre det, evt. om de ønsket at vi holdt oss hjemme. Vi løser det ved at jeg ringer når jeg står på parkeringen - jeg tar på munnbind og blir møtt av en ansatt ved porten, som tar imot. Det minste man kan gjøre er å ringe og informere, og spørre. Det er dumt å smitte andre, som nevnt over, som gjør at flere må bli hjemme for småting. Jeg må også nevne at jeg testet negativt for covid for 7 dager siden (har vært syk i 2+ uker). Jeg tror ikke jeg hadde tatt sjansen om jeg ikke hadde testet meg.
 
Har ikke skrevet at voksene og barn skal på jobbe/barnehage når de er forkjølet. Derimot så er det ikke sånn at hele familien skal holdes hjemme om en i husholdningen er syk av ikke korona. Er det dermed testet positivt av korona så ja da skal alle holdes hjemme i 10 dager også testet. Ja forskjellige regler rundt omkring, men har til gode å lese om kommuner som tvinger friske barn til å være hjemme fra skole/barnehage fordi mor er syk men ikke av korona.
Nei men man kan ikke levere eller gå inn noen steder når man er syk, er man da den eneste som kan levere så kan man ikke gjøre det. Man skal holde seg unna når man er smittsom og da gjelder jo det også voksne.
 
Nei men man kan ikke levere eller gå inn noen steder når man er syk, er man da den eneste som kan levere så kan man ikke gjøre det. Man skal holde seg unna når man er smittsom og da gjelder jo det også voksne.
Kan fint levere i porten i barnehagen, det smitter ikke flere meter unna en personen. Godtar ikke barnehagen dette er de ekstremt vanskelig synes jeg. Man må ta smittevern på alvor, men ikke lage regler som ikke er logiske!
 
Kan fint levere i porten i barnehagen, det smitter ikke flere meter unna en personen. Godtar ikke barnehagen dette er de ekstremt vanskelig synes jeg. Man må ta smittevern på alvor, men ikke lage regler som ikke er logiske!
Poenget er jo at ts bare busa inn der mens hun var syk og syns det var rart de ansatte reagerte.
 
Poenget er jo at ts bare busa inn der mens hun var syk og syns det var rart de ansatte reagerte.
Ja, som jeg skrev til ts. Ring neste gang så løser det seg sikkert. Men man kan ikke skrive at nå skal man holde barna sine hjemme når man selv er syk for det sier ikke restriksjonene noe sted om det. Vi har ikke karantene ved vanlig forkjølelse. Er du syk så kan barna fortsatt dra i barnehagen om du ikke har korona, det jeg hang meg opp i det innlegget jeg qoutet. tar ikke barnehagen i mot barna da så gjør de seg svært vanskelig og jeg hadde da forlangt pengene mine tilbake. Men man trenger ikke å gå inn i barnehagen, men helt sikker på at man kan finne enn løsning.
 
Kan fint levere i porten i barnehagen, det smitter ikke flere meter unna en personen. Godtar ikke barnehagen dette er de ekstremt vanskelig synes jeg. Man må ta smittevern på alvor, men ikke lage regler som ikke er logiske!
Her har kommunen bestemt st foreldre som er syke i denne tiden ikke kan levere , heller ikke ved porten, dette ser jeg gjelder flere streder i landet.
 
Back
Topp