Lettvinte kaker?

Shoegrl

Forumet er livet
Himmelbarn
Marsboerne 20 18
Har bursdag på fredag, og må bake 3-4 kaker til helga. Kommer en del folk innom på kaffe og kaker. Forslag til enkle kaker jeg kan bake i en fei, mottas med takk! :)

Eplekake, gulrotkake, sukkerbrød med bær :)

Takk for tips. :) Har tenkt på eplekake, for den bruker jeg å raske sammen kjapt som regel. Gulrotkake er jo godt, men synes det er litt mer pes med rasping. :P Sukkerbrød ja - tenker du á la bløtkake? Hvordan lager du den? Ikke oppskrift, men fremgangsmåten, med bærene du nevnte. :)

Takk for tips. :) Har tenkt på eplekake, for den bruker jeg å raske sammen kjapt som regel. Gulrotkake er jo godt, men synes det er litt mer pes med rasping. [emoji14] Sukkerbrød ja - tenker du á la bløtkake? Hvordan lager du den? Ikke oppskrift, men fremgangsmåten, med bærene du nevnte. :)

Lager røra til vanlig sukkerbunn (samme som rullekake f.eks.), brer det utover bakepapir i en langpanne ca. 1 cm tykt, strør over skogsbær (frosne som jeg har tint. Ikke for mye bær, da stykkene gjerne da faller fra hverandre), steker i x antall minutter :)

Lager røra til vanlig sukkerbunn (samme som rullekake f.eks.), brer det utover bakepapir i en langpanne ca. 1 cm tykt, strør over skogsbær (frosne som jeg har tint. Ikke for mye bær, da stykkene gjerne da faller fra hverandre), steker i x antall minutter :)

Hørtes lettvint ut ja! Da bruker du bare å skjære stykker, som en vanlig langpannekake? Takk igjen for tips! :)

Pleier å lage banan kake. Eldste på 3.5 år har hjulpet meg med den kake i over 1 år nå. Lager krem med sjokolade pulver og har over

Hørtes lettvint ut ja! Da bruker du bare å skjære stykker, som en vanlig langpannekake? Takk igjen for tips! :)
Jupp :) Bare hyggelig :) Husk å ha sukker på bærene evt.! [emoji14] Blir alt for surt uten [emoji14] (prøvd begge deler :p)

Langpannekaker er enkle. Runde kaker som må deles og fylkes og pyntes er mer styr

Sjokoladekake er jo enkelt. Den med bær hørtes god ut. Evt steke en lav kake (halv røre i en slitt stor kakeform?) og ha krem eller vaniljekrem og bær på?

Oreokake og strawberry oreo cake er kjempelette å lage! Snickerskake. Gelékake: jeg kjøper sukkerbunn, gelé, frukt (banan og drue) og en boks hermetiske klementiner. Kok geléen og ha halvparten i bunnen av en springform. La geléen stivne og legg på frukten du ønsker å ha på, jeg bruker banan, drue og hermetiske klementiner. Hell deretter på resten av geléen forsiktig. Legg på bunn etter geléen er stivnet. Jeg dynker bunnene med laken fra klementinene, smører på med syltetøy (hvilken type du foretrekker) vaniljekrem blandet med kremfløte (begge piskes), blander i noen bananbiter. Kaken snus når alle bunnene er lagt på.

Pavlova er noe av det enkleste vi lager. Bunnen kan lages flere dager i forveien og fylles med krem/vaniljekrem/vaniljekesam og bær/frukt rett før servering. Blir aldri noe igjen, bankers hos store og små hos oss :)

Pavlova er noe av det enkleste vi lager. Bunnen kan lages flere dager i forveien og fylles med krem/vaniljekrem/vaniljekesam og bær/frukt rett før servering. Blir aldri noe igjen, bankers hos store og små hos oss :)
Tenkte jeg også på. Veldig enkel og veldig god!

Tenkte jeg også på. Veldig enkel og veldig god!

Litt noia for marengs jeg, livredd for å ikke få den til hver gang... :nailbiting: Særlig når svigermor er kjent for sin pavlova, så tør jeg ikke å lage den til henne. :P

Langpannekaker er enkle. Runde kaker som må deles og fylkes og pyntes er mer styr

Sjokoladekake er jo enkelt. Den med bær hørtes god ut. Evt steke en lav kake (halv røre i en slitt stor kakeform?) og ha krem eller vaniljekrem og bær på?

Selv er sjokoladekake min egen favoritt, og jeg fortjener å ha den kaken jeg selv ønsker på min bursdag, men må ta hensyn til de eldre og de er ikke så fan av sjokoladekake, så... Men krem og bær på et eller annet er nok en innertier! :)

Du skal ha 3-4 så en av dem som sjokoladekake. Og noen andre :-)

Oreokake og strawberry oreo cake er kjempelette å lage! Snickerskake. Gelékake: jeg kjøper sukkerbunn, gelé, frukt (banan og drue) og en boks hermetiske klementiner. Kok geléen og ha halvparten i bunnen av en springform. La geléen stivne og legg på frukten du ønsker å ha på, jeg bruker banan, drue og hermetiske klementiner. Hell deretter på resten av geléen forsiktig. Legg på bunn etter geléen er stivnet. Jeg dynker bunnene med laken fra klementinene, smører på med syltetøy (hvilken type du foretrekker) vaniljekrem blandet med kremfløte (begge piskes), blander i noen bananbiter. Kaken snus når alle bunnene er lagt på.

Hahaha - denne hørtes ikke så lettvint ut for meg. :P Er ikke så god på gele, og få i familien som liker det faktisk. Oreo & strawberry oreokake blir for søtt og kvalmende i min krets, dessverre... Men takk for gode tips! :)

Hahaha - denne hørtes ikke så lettvint ut for meg. [emoji14] Er ikke så god på gele, og få i familien som liker det faktisk. Oreo & strawberry oreokake blir for søtt og kvalmende i min krets, dessverre... Men takk for gode tips! :)
Gele fra Freia. En pose pulver og 0,5 liter kokt vann. Å lage gele fra bunnen er mer styr. Men dette klarer alle :-)

Men gelekake er ikke det jeg ser på som enklest (og jeg er vant til den mer dekorative varianten med gele og frukt på toppen. Ikke midt inni.

Blir farlig det, Saramor - egen kake kun for meg selv. ;) Men ja - tror jammen jeg skal bake min yndlingssjokoladekake! :smiley-bounce015
Er det virkelig ingen av gjestene som liker sjokoladekake tror du?

Gele fra Freia. En pose pulver og 0,5 liter kokt vann. Å lage gele fra bunnen er mer styr. Men dette klarer alle :)

Men gelekake er ikke det jeg ser på som enklest (og jeg er vant til den mer dekorative varianten med gele og frukt på toppen. Ikke midt inni.
Er det virkelig ingen av gjestene som liker sjokoladekake tror du?

Er så svimete til tider, at jeg glemmer sikkert hele geléen, til at det har stivnet i kasserollen. :laughing002 Men ja, er enig i at gelekake ikke er det enkleste i mine øyne, men for de drevne derimot! :) Sjokoladekaka blir vel spist opp uansett, tenker jeg. :P

Litt noia for marengs jeg, livredd for å ikke få den til hver gang... :nailbiting: Særlig når svigermor er kjent for sin pavlova, så tør jeg ikke å lage den til henne. :P
Ah. Ja var av svigermor jeg også lærte det [emoji14] Lurer hu nå til å lage dronning maud heller.

Sånn sett er israelkake veldig god og sånn sett enkel. Men litt tidkrevende. Men kan lages dager før da! Www.detsoteliv.no

Back
Topp