Letrozol erfaring

Jeg hadde sånn tulleballblødning som var mer blod på papiret enn blødning. Også gikk det over til ville mengder gøgg(levret) som kom ut, startet på letrozol da. Gikk fint det, dobbeltsjekket med sykehuset også. Kunne ikke forvente vanlig blødning etter at jeg hadde rævva slimhinne etter 1 mnd på progynova
Det er nok likt med meg. Men ser ut som blødningen har stoppa helt opp nå. Tenker jeg får ta en g test imorgen også starter jeg på Letrozol, kan kanskje gi det en dag til for å ikke begynne for tidlig? Jeg skal sjekke og sette ovitrelle på dag 11/12 så da får vi se hvordan ståa er.
 
Her fører Letrozol med seg MASSE bivirkninger som høyt blodtrykk, kviser, muskelvondt, kvalme, øyebetennelser, høydepiine, osvosv, så er glad for at dette er siste runde(av tre). Det senker østrogennivåene så du går inn i en type "falsk overgangsalder". Står på progresteron fra 2-3 dager etter El. Hvis dette ikke funker kjører vi IVF. Her er alt bra sett bort fra altfor mange modne follikler per periode(40-50), derav pco. Håper jo denne sitter, så jeg slipper ivf, men merker ikke noe store gravditetssymptomer på 10 dpo. Har bestemt meg for å ikke teste før evt. mensen er mange dager forskjøvet, men vet ikke om jeg klarer det.. Det eneste jeg vil er å teste!!! Men blir alltiid så skuffa.. Dette er pp 12, inkl. en SA. Eggeløsningstester fungerer ikke så bra på PCOS eller PCO, jeg fikk beskjed om at jeg hadde EL en uke før vi fant den på gynekologtimen.
 
Forresten: Hvor stort er follikelen når dere setter otrivelle? Her setter de ved type 19-20 mm, er det litt tidlig? Og slimhinnen er skikkelig smal pga. letrozol frem til noen dager før EL, er litt redd de tabelettene ødelegger litt for slimhinna også.
 
Noen som har erfaring med å ta letrozol rett etter SA? Jeg var 5+3 før SA, fikk beskjed av gyn om å vente til neste mens før jeg kunne ta ny runde med letrozol, men hater å vente og fikk ikke noe informasjon om hvorfor jeg måtte vente heller. Er på syklusdag 4 i dag og har stoppet å blø nesten nå, vurderer å ta en ny runde med letrozol. Noen med erfaringer? :shifty::shy:
 
Er inne og leser, og det står: hos omtrent 20% av dem som oppnår graviditet etter bruk av klomifensitrat vil graviditeten ende i spontanabort.

Jeg får helt sjokk jeg. Dette var jeg ikke klar over…
IMG_8818.png
 
Forresten: Hvor stort er follikelen når dere setter otrivelle? Her setter de ved type 19-20 mm, er det litt tidlig? Og slimhinnen er skikkelig smal pga. letrozol frem til noen dager før EL, er litt redd de tabelettene ødelegger litt for slimhinna også.
Har ingen erfaring med ovitrelle. Har fått letrozol for å muligens booste eggløsning noe. Sist syklus var jeg på ultralyd på CD8, da var dominerende follikkel 19mm. Gynekolog sa da at eggløsning ville komme om 2-4 dager. Kom etter 4 dager.
Er du sikker på at letrozol gjør slimhinnen tynnere? Har sett noen skrive at den gjør den tykkere. Forvirrende, hva stemmer egentlig?
 
Oi, det var jo et høyt tall! Blir bekymret, bruker letrozol for andre syklus på rad nå.
Det synes jeg også. Men, så sliter jeg med lange sykluser og en del sykluser uten el, så sjansen uten letrozol blir jo egentlig mindre.. men kjenner jo litt på det nå ift at jeg har mistet nettopp..
 
Det synes jeg også. Men, så sliter jeg med lange sykluser og en del sykluser uten el, så sjansen uten letrozol blir jo egentlig mindre.. men kjenner jo litt på det nå ift at jeg har mistet nettopp..
Nå kjennes det jo som om jeg har gjort en stor tabbe, om de tallene stemmer. Jeg har normal lengde på syklus og får eggløsning naturlig, men er 41 og har prøvd siden oktober....Gynekolog sa at det ikke skader å bruke letrozol...Men det er kanskje feil?
Har tatt to tabletter per dag i tre dager nå, kuren er vel fem dager. Hva skjer om jeg ikke tar flere i morgen og dagen etter? Skjer det ikke eggløsning da i så fall?
 
Nå kjennes det jo som om jeg har gjort en stor tabbe, om de tallene stemmer. Jeg har normal lengde på syklus og får eggløsning naturlig, men er 41 og har prøvd siden oktober....Gynekolog sa at det ikke skader å bruke letrozol...Men det er kanskje feil?
Har tatt to tabletter per dag i tre dager nå, kuren er vel fem dager. Hva skjer om jeg ikke tar flere i morgen og dagen etter? Skjer det ikke eggløsning da i så fall?
Tror man kan stole på gynekologen. Og kanskje best å fullføre denne runden. Jeg kommer til å fortsette med letrozol selv om jeg vet om de tallene.
 
Er inne og leser, og det står: hos omtrent 20% av dem som oppnår graviditet etter bruk av klomifensitrat vil graviditeten ende i spontanabort.

Jeg får helt sjokk jeg. Dette var jeg ikke klar over…
Vis vedlegget 409192
Men svært mange graviditeter ender jo i (tidlig) abort? Synes ikke det tallet var så høyt? Hvis man sjekker sånn «sannsynlighetskalkulator» for at det skal gå bra/dårlig så er vel sjansen for å miste oppimot 70-80% de første ukene. På Helse-Norge står det at 10-30 av 100 erkjente svangerskap ender i abort. Og klomfensitrat er det vel sjelden man får lenger pga muligheten for flerlinger- er vel derfor letorozol er standard nå?
 
Men svært mange graviditeter ender jo i (tidlig) abort? Synes ikke det tallet var så høyt? Hvis man sjekker sånn «sannsynlighetskalkulator» for at det skal gå bra/dårlig så er vel sjansen for å miste oppimot 70-80% de første ukene. På Helse-Norge står det at 10-30 av 100 erkjente svangerskap ender i abort. Og klomfensitrat er det vel sjelden man får lenger pga muligheten for flerlinger- er vel derfor letorozol er standard nå?
Aha, da har jeg misforstått, for trodde klomifensitrat og letrozol var det samme. Men da er det sikkert ikke samme tallene ift letrozol da. Jeg har uansett tenkt å fortsette med letrozol da jeg sliter med å få el selv.
 
Aha, da har jeg misforstått, for trodde klomifensitrat og letrozol var det samme. Men da er det sikkert ikke samme tallene ift letrozol da. Jeg har uansett tenkt å fortsette med letrozol da jeg sliter med å få el selv.
Jeg har eggløsning «som ei klokke» og skal likevel ta det. Det går nok bra! Det er som jeg skriver over her- veldig, veldig mange graviditeter ender tidlig- men for mange før de i det hele tatt visste at de var gravide. Før alt dette styret med tidligtester etc visste jo «ingen» hva en kjemisk var. Da trodde man bare at mensen var litt forsinka liksom. Nå tester jo mange fra 7dpo og får med seg hver en streifer. Er litt derfor jeg ikke tester før 14DPO lenger- orker ikke å få håper knust oftere enn jeg må.
 
Men svært mange graviditeter ender jo i (tidlig) abort? Synes ikke det tallet var så høyt? Hvis man sjekker sånn «sannsynlighetskalkulator» for at det skal gå bra/dårlig så er vel sjansen for å miste oppimot 70-80% de første ukene. På Helse-Norge står det at 10-30 av 100 erkjente svangerskap ender i abort. Og klomfensitrat er det vel sjelden man får lenger pga muligheten for flerlinger- er vel derfor letorozol er standard nå?
Ah, fin presisering. Tenkte det bare var et annet navn for letrozol. :oops:
 
Jeg har eggløsning «som ei klokke» og skal likevel ta det. Det går nok bra! Det er som jeg skriver over her- veldig, veldig mange graviditeter ender tidlig- men for mange før de i det hele tatt visste at de var gravide. Før alt dette styret med tidligtester etc visste jo «ingen» hva en kjemisk var. Da trodde man bare at mensen var litt forsinka liksom. Nå tester jo mange fra 7dpo og får med seg hver en streifer. Er litt derfor jeg ikke tester før 14DPO lenger- orker ikke å få håper knust oftere enn jeg må.
Er sant, tidlige tester avslører nok graviditeter som før ville vært tolket som en forsinket mens. Jeg ønsker heller ikke å teste før IKM, men trenger å gå på tidobbel dose folat så kan ikke ta pause fra den før jeg får bekreftet negativt resultat på gtest. Og da vil jeg gjerne teste noen dager før IKM. Den siste kjemiske ville jeg vel ikke oppdaget om jeg ikke testet før IKM.
 
Er sant, tidlige tester avslører nok graviditeter som før ville vært tolket som en forsinket mens. Jeg ønsker heller ikke å teste før IKM, men trenger å gå på tidobbel dose folat så kan ikke ta pause fra den før jeg får bekreftet negativt resultat på gtest. Og da vil jeg gjerne teste noen dager før IKM. Den siste kjemiske ville jeg vel ikke oppdaget om jeg ikke testet før IKM.
Hvorfor SÅ mye folat?
 
Jeg har eggløsning «som ei klokke» og skal likevel ta det. Det går nok bra! Det er som jeg skriver over her- veldig, veldig mange graviditeter ender tidlig- men for mange før de i det hele tatt visste at de var gravide. Før alt dette styret med tidligtester etc visste jo «ingen» hva en kjemisk var. Da trodde man bare at mensen var litt forsinka liksom. Nå tester jo mange fra 7dpo og får med seg hver en streifer. Er litt derfor jeg ikke tester før 14DPO lenger- orker ikke å få håper knust oftere enn jeg må.
Jeg vet ikke hvordan jeg gjør det med testinga neste gang, men synes det var greit å vite at jeg var blitt gravid ift medisin jeg må kutte ut.
 
Back
Topp