Let´s talk about boobs - før/etter barn

Nysgjerrig skeptiker

Forelsket i forumet
Heisann
Jeg er i dag 5+0, og plutselig slo tanken meg: Hvordan blir puppene etter baby?
Mer spesifikt: etter amming? Jeg er også interessert i å høre fra dere som IKKE har ammet.

Jeg har vel en ok c-cup i dag og er tålig fornøyd med de. Jeg grugleder meg til store pupper, men gruer meg mest til evt lange og flate pupper, blir det virkelig sånn?

Det er jo ingen garanti for at man kan amme, men tanken nå er jo at så sant jeg kan, så vil jeg gi det 6-12mnd.

Selvsagt er ikke dette veldig viktig, men kjente at spørsmålet tok litt plass, så kanskje noen her har erfaringer de vil dele? :happy:

Fullammet til 6-7 mnd, ammer på kveld/natt nå ved 10 mnd. Synes ikke de har forandret seg noe særlig faktisk :)

De ble vel litt slunkne omtrent et halvt år-et år etter jeg var ferdig med amming og så normaliserte de seg igjen. Litt sammenheng mellom vektnedgang og vektoppgang selvfølgelig. Har en helt ok c-cup jeg også. :-)

Vet ikke om det stemmer. Men jeg har hørt at det evt er svangerskapet i seg selv, og ikke ammingen, som gjør at brystene forandrer seg.

Mine pupper ble litt slappere etter første svangerskap og ammeperiode. Lik størrelse, men ikke like «struttete» lenger :hilarious:

Har pumpet og ikke ammet, men etter 3 svangerskap er det ikke store forskjellen (om noen i det hele tatt). Har a cup. Vil tro at jo større pupper man har jo større innvirkning får det

Hehe ja. Mine har sunket to etasjer kan du si. De er også litt mindre fyldige.

Jeg har også hørt at hvis puppene endrer seg, så er det pga svangerskapet, ikke ammingen. :confused005

Er inutgamgspunktet tynn med store pupper. Venter barn nr tre nå. Change har ikke størrelsen min. Skulle bestille 65 J i ammebh men det fantes ikke :-/ jeg synes puppene er kjipe mellom graviditetene. De blir så stor når jeg er gravid og enda større når jeg ammer, så går lufta ut av dem når jeg slutter.. normaliserer seg etterhvert, men får ikke tilbake mye gamle før-barn-pupper. Jeg sliter med å føle meg vel uten klær, er ellers fornøyd med kroppen. Er slank. Vurderer å ta en brystreduksjon med løft etter jeg er ferdig med amming denne gangen. Er ikke fylt 30 enda, og synes jeg er for ung til å gå rundt å være ukomfortabel med puppene mine. Unngår utringa klær osv fordi de er for store. Sliter med å finne bh som passer. Bikini er helt umulig å finne.

Har sett andre med mindre boobs der puppene har sett amazing ut etter amming av flere barn :-) så størrelsen har nok mye å si. Det kan hende du er heldig. Jeg skulle gjerne hatt noen faste fine C-cup-pupper i stedet for mine.

Jeg ammet i 1 år og følte at puppene kanskje ble litt mindre enn før, men jeg tror det også bare kan være en følelse fordi man har hatt så syykt svære pupper under svangerskap og amming i forhold til det man hadde før :) men de er ikke blitt hengende og slappe egentlig. Synes egentlig det bare er deilig med pupper som ikke står rett ut av kroppen:laughing001

Mine ble finere etter endt amming, enn de var før. Ikke med en gang, men etter noen år.

Min før-størrelse var 70 H, altså ikke små pupper og de ble gigantiske i ammeperioden. Da vi var ferdig med å amme etter 17 mnd var der faktisk ikke store forskjellen, bare bittelitt mer heng ;) Så jeg lurer på om brystenes fasong og genetikk sånn sett har litt å si også. En tante av meg hadde veldig små bryster, og etter to barn henger de veldig og er bare som to små lefser (unnskyld beskrivelsen, men hun har brukt den selv,hehe).
Men nå har jeg bare ammet ett barn, så jeg regner med at der kan bli litt mer heng for hvert barn jeg ammer/får.

Nå sies det jo at svangerskap fremfor amming endrer brystene, men det ble lite/ingen forskjell her da jeg fikk et dødfødt barn som jeg naturlig nok ikke ammet. Fikk da også melkestopptabletter sånn at melkeproduksjonen aldri kom i gang, det kan også ha påvirket.

Jeg hadde 75F/G før svangerskapet så ganske svære med andre ord. Har egentlig hatt hengepupper siden jeg var 20, og de henger ikke akkurat mindre etter amming, men føler heller ikke at de henger så mye mer. Jeg gikk ned ganske mye etter fødselen og under amming så det var nok det vekttapet som påvirket puppene mest. Det er kanskje noe å være litt obs på. Vekt påvirker puppene veldig! Enten om man ikke kommer tilbake til før-gravid vekten eller om man går ned mer enn forventet så vil dette og påvirke hvordan boobsa oppfører seg:)

En god bh fikser det meste tenker jeg:joyful:

Rundt C/D-cup og kan ikke si jeg ser noen forskjell på dem etter å ha ammet til datteren min var 14 mnd.

Litt større brystvorter kanskje....

Jeg hadde en C cup og etter jeg var helt ferdig med å amme (ammet til barnet var 16 mnd) så var de samme størrelse som før graviditeten, men ikke like faste som før.

Mine er ganske like nå som før, etter 3 svangerskap og ammet to barn til +- 12 mnd.

Vektnedgang har hatt større påvirkning på dem. :p

Er inutgamgspunktet tynn med store pupper. Venter barn nr tre nå. Change har ikke størrelsen min. Skulle bestille 65 J i ammebh men det fantes ikke :-/ jeg synes puppene er kjipe mellom graviditetene. De blir så stor når jeg er gravid og enda større når jeg ammer, så går lufta ut av dem når jeg slutter.. normaliserer seg etterhvert, men får ikke tilbake mye gamle før-barn-pupper. Jeg sliter med å føle meg vel uten klær, er ellers fornøyd med kroppen. Er slank. Vurderer å ta en brystreduksjon med løft etter jeg er ferdig med amming denne gangen. Er ikke fylt 30 enda, og synes jeg er for ung til å gå rundt å være ukomfortabel med puppene mine. Unngår utringa klær osv fordi de er for store. Sliter med å finne bh som passer. Bikini er helt umulig å finne.
Ammehjelpen har amme-bh i 65 J (men bare med spiler da) :)

Det er som flere skriver her svangerskapet, og ikke ammingen, som påvirker brystene. Du kan lese om det på sidene til Ammehjelpen om du vil :)
https://ammehjelpen.no/brystenes-fasong/

Vet det står flere steder, men når selv slike ting som vektendring kan påvirke brystenes fasong virker det rimelig at også amming kan påvirke brystene. Tenker det avhenger av når i forløpet brystene blir større og hvor mye større de blir. Noen opplever at brystene går opp flere størrelser også etter fødsel. Virker for meg helt usannsynlig at det utelukkende er graviditeten som påvirker brystene og at amming overhodet ikke skal ha noe å si. At selve graviditeten er det mest avgjørende virker rimelig, da brystene allerede ved fødsel skal være klare for amming og de største endringene derfor allerede har skjedd.

Back
Topp