Lengde på barselopphold

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Vi ble i 34 timer! Født rett over midnatt til 12/9, så ble to netter da. Syntes det var så kjedelig å bare "sitte der" på sykehuset da dette er tredje barnet vårt og jeg syntes det gikk bra som det gjorde. Godt å komme hjem til storebrødrene igjen å begynne det nye livet som trebarnsforeldre:)

Orket ikke mer enn 1 natt på barsel. Klarte ikke finne noen behagelig stilling for bekkenet, så ble mye gåing og lite søvn. Deilig med egen seng og hjelpemidler. :)

Ble innlagt onsdags kveld, ks torsdag morgen og reiste hjem mandag. Hadde heldigvis familierom hele tiden siden vi har ca 2t reisevei til sykehuset. Fikk lov å reise på søndag, men jeg følte meg ikke trygg på å reise hjem før jeg hadde fått igang ammingen skikkelig, og lille begynte å gå opp i vekt igjen.

Natt til mandag -> onsdag på dag. Var heldig å få ha mannen sovende hos meg på barsel to netter. Siste natten delte jeg rom med ei annen, da ble det for lite søvn til at jeg ønsket å være der ett sekund lenger :)

Sniker fra oktober! Har ordnet sånn at jeg kan reise hjem 6 timer etter fødsel! Bor 2 timer fra sykehus, så har ordnet med lokal jordmor å lege her til å ta prøvene her hjemme! Er 2 gangs fødende og kan ikke tenke meg å være på sykehus lengre! Sist var jeg et døgn, å syntes de var forferdelig. Men så lenge pjokken kommer ut frisk å rask da selvfølgelig:-)

Var på barselhotellet i to netter :) eller kom inn natt til søndag og dro hjem mandag morgen :)

To netter på barselhotell :)

Snuppeluren er født 00.45 onsdag natt og vi reiste hjem torsdag kl 17.00. Overrasket meg selv med å reise så tidlig hjem, men etter en natt på tremannsrom med en som hadde lyden på telefonen som ringte og pep hele natten og en annen som slet med amming=masse skriking på lille gutten og vi som ble vekket hver tredje time for mating av snuppa, fant vi faktisk ut at det var best hjemme! I tillegg fikk ikke pappaen være på rommet utenom 17-20 og for meg som da ikke kunne sitte var det ikke helt stas med "dagligstuen" med alle andre på barsel.
Hadde hetta i det vi kom inn døren og følte det var det dummeste jeg hadde gjort, men angrer ikke nå.

Natt til mandag -> onsdag på dag. Var heldig å få ha mannen sovende hos meg på barsel to netter. Siste natten delte jeg rom med ei annen, da ble det for lite søvn til at jeg ønsket å være der ett sekund lenger :)
Måtte dele rommet vårt med ei siste natta jeg å siden det ble fullt på barsel, og mannen fikk rom på sykehus hotell. Så da var jeg glad vi skulle reise hjem dagen etterpå ;)

Her ble lillegutt født med akutt keisersnitt 7/9 og vi måtte være på sykehuset til 16/9 på grunn av at jeg fikk infeksjon i operasjonssåret og blodtrykket var høyt på grunn av svangerskapsforgiftning. For meg føltes det ufattelig tungt og det var ubeskrivelig deilig når vi fikk lov til å reise fra sykehuset. Måtte så bo 5 netter hos mine foreldre for jeg måtte opp på sykehuset for sårstell. Mandag denne uken fikk vi endelig klarsignal til å reise hjem til fjellbygda vår ❤️ Lillemann sov hele bilturen på 3,5time :)

Plana var hjem etter en natt om alt gikk fint.
Realiteten ble sendt til annen by og annet sykehus. Tok 3 døgn før hun kom. Skal hjem i dag 2 netter etter hun ble født. Gleder meg sykt for nå er jeg lei sykehus!!!! :-) :-)

Back
Topp