Lengde på barselopphold

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kine

Guest
hvor lenge planlegger dere å være på sykehuset?/hvor lenge var dere på sykehuset?

Det ble en uke på sykehus faktisk, fødte fire uker før tiden og lillegutt slet med å ta brystet, han skjønte rett og slett ikke hva han skulle gjøre :hungry: ble litt lange dager siden jeg var i så god form selv men samtidig veldig trygt og fint å være i gode hender, fikk masse hjelp av fantastiske barnepleiere. Nå er vi hjemme og ammingen går veldig bra :)

Sist 2 netter på barselhotellet, fødte mandagskveld, dro hjem onsdagsformiddag. Den her gangen tenke vi at vi ska hjem rett etter fødsel og vi får lov å forlate fødestua, så fremst alt e bra med meg og baby.

Tror vi velger to netter på barselhotellet. Det gjorde vi sist også :)

Så lenge vi får:)

Hadde familierom fra tirsdag til fredag da vi reiste hjem. Ble reinnlagt lørdag til søndag da han måtte ligge i lys pga gulsot. Hadde reist hjem før om jeg fikk lov siden min form var veldig bra, men sleit med gulsoten siden han var prematur.

Vi må bli på Riksen til hun er gammel nok og sterk nok til å kunne reise med rutefly. Vi vil jo gjerne overflyttes til barneavdelingen i Ålesund, men det koster visst 100 000kr med ambulansefly kontra 1000-2000kr med rutefly, så sykehuset vil holde oss her, noe vi har full forståelse for :p Håper på å få "haike" med et ambulansefly som skal tilbake til Ålesund fra Oslo, men det er jo ikke hver dag det skjer :p

Kan vi velge selv hvor lenge vi vil ligge der ? Og hva er barselhotell ?

Så lenge alt d bra så får man det og d e til termin... med første fikk vi velge om vi ville på barselhotellet eller hjem når d ca gått 4tima... hadde æ visst kordan oppfølginga va på barselhotellet her så hadde æ valgt hjem med en gang...

Barselhotell e en del av pasienthotellet og man e der om alt e bra og man ikke treng ekstra oppfølging av barnelege o.l. altså at både mor og barn e for frisk for barselavdelingen...

Planlegger å være i de obligatoriske 6 timene etter fødsel også hjem. Er min 4 unge og vil hjem om alt er ok :)

Tre dager. Lørdag - tirsdag :) Må til sykehuset hver morgen pga gulsott - lille må ta blodprøve hver dag :(

Nå syns jeg det er fryktelig kjedelig på sykehus, så jo kortere jo bedre... Men jeg er førstegangs og veldig usikker på amming, så blir til vi får det til, om jeg får lov :) det er vel tre netter som er vanlig på det sykehuset jeg skal føde på. Jeg HATER å være uten mannen, da, så jeg håper desperat på å få et familierom.

Vi fikk henne mandag kveld og var hjemme tirsdag til lunsj. Eneste er at jeg var så trøtt så ba alle som ville komme på besøk drøyer det til nærmere helgen.
Kjedeliiiii å ligge på hotell/ sykehus!!

Sånn som jeg kjenner på det nå vil jeg være 2-3 dager etter fødsel. :) Men det kommer nok ann på hvordan det går med amminga også, og selfølgelig på formen til lille og meg :)

Så kort tid som mulig, trives ikke på sykehus.

Back
Topp