Lenebeb dagbok!

Uff!! Kjipt å være syk uansett og ekstra kjipt når man vil beskytte de små inni magen. Det går nok bra, men skjønner du er redd for å ta for mye smertestillende. Ønsker deg riktig god bedring!

Jeg og kjenner litt stikking i magen og sånt. Husker ikke hvilken dag fryseegg er ment å feste seg jeg? Tror det er litt tidlig enda :)
Takk!

Spennende da :) vi kan håpe det er spiren eller spirene som vil feste seg ;) ja det tror det jeg også :) alt fra fra 6-9 dager etter innsett tenker jeg da :)

Så kjipt å bli syk nå, masse god bedring! Som Starbucks sier så kan jo lavt immunforsvar gjøre at egget/ene fester seg:-) Rug vel videre og ta vare på deg selv❤️
Takk :) ja jeg håper virkelig at det kan hjelpe på og ikke gjøre sjansen mindre hvertfall.

5 dpo og dagene går saaaakte! Til og med på jobb. Men kan være fordi formen er udugelig. Å jobbe igår var ren tortur, så idag sa jeg fra at jeg kom senere så jeg får sovet ut. Håpe det hjelper.

Ellers så tenker jeg ekstremt mye på forsøket. Kjempe nervøs for å teste neste uke ( søndag) for redd for at det blir stor fall høyde. Nesten mer redd for å ta testen å få negativt svar enn å ikke vite. Vet at vi kommer til avvente en god stund til neste forsøk da, og det er litt trist å tenke på.

Men vi ble enig om å avvente litt til neste fryseforsøk siden jeg blir så psykisk sliten av alle tanker. Har to jeg må tenke på fra før av, så blir det ikke før etter jul eventuelt. Vi får se!

Symptomer: tja vet ikke om det er fordi jeg er syk, men oppblåst, stikker i livmoren, har kjent akkurat som musklaturen i magen flytter seg ( vanskelig å forklare) , småkvalm ( men er nok bivirkning av Progynova)

Last edited:
6dpo og jeg er helt tullerusk! Tenker så mye på hvor koselig det er å gå gravid, få flott stor mage, kjenne spark, glede seg over forberedelser og spenningen når det nærmer seg fødsel!

Jeg er ekstremt følsom idag og merker tårene presser på bare jeg tenker på en liten til! Kan jeg virkelig bli så heldig å få en skatt til? Jeg så heldig? Jeg tror ikke på det enda! Hadde vært en ære å bære fram enda en juvel inn i denne familien ❤️

Igår fikk jeg en dårlig magefølelse som sa til meg at de ikke er der lenger :( vet ikke helt hvorfor den kom skyllende over meg. Var bare et plutselig innfall ut av det blå. Men vet du hva vi får håpe jeg har feil der! For idag er jeg virkelig slik at JO jeg skal bli gravid! ;) håpet er langt utifra ute.

Må le litt av meg selv. På jobben igår strøk jeg automatisk på magen min og tenkte på de to frøene som ble satt inn. Godt ingen så meg! :) jeg ser gravid ut med den mega oppblåste magen da, så uansett kanskje de hadde tenkt at jeg var gravid ;)

Hva jeg gjør for å hjelpe spirene er:
Vitaminer, folat og magnesium
Progynova
Crinone
Varmeflaske ved magen min
Gode ullsokker hver natt
Gode nattklær i senga
Stresser mye mindre i jobb sammenheng ( prøver så godt jeg kan)
Mye mindre koffein enn før, men burde absolutt blitt enda flinkere ( avhengig av te) så nå har jeg gått til innkjøp av koffein fri te :)
Selvfølgelig alkoholfri ( vært det siden jeg begynte med progynova), er ingen stordrikker, men liker godt å ta en øl på lørdagskveldene :)
Helt glemt spekemat, altså salami! Kom på nå! Det blir fra nå av å holde seg helt unna ( så lenge det ikke er varmebehandlet) har uansett bare spist det typ en gang.

Her tar man alle forholdsregler for å sikre seg at alt går bra!

Last edited:
Føler akkurat likt som deg! Liksom ingenting i kroppen min som tilsier at jeg er gravid. Men jeg koste med magen min i går jeg også og ba om at de små måtte holde seg fast ;) Ingen som så meg, haha! Syns det er godt å være på jobb og 'stresse' litt selvom jeg klarer å ikke la det gå særlig inn på meg.
Jeg håper du klarer det på dette forsøket! Leit at det skal være så tung psykisk belastning at man ikke orker fortsette med en gang igjen, men man skal høre på kroppen sin så man ikke går på en smell. For min del vil jeg kjøre på helt til vi er gravide, men vet at veien kan bli lang.

Men eggene våres skal jo sitte denne gangen uansett!! ;)

Hva jeg gjør for å hjelpe spirene er:
Vitaminer, folat og magnesium
Progynova
Crinone
Varmeflaske ved magen min
Gode ullsokker hver natt
Gode nattklær i senga
Stresser mye mindre i jobb sammenheng ( prøver så godt jeg kan)
Mye mindre koffein enn før.
Helt glemt spekemat, altså salami! Kom på nå! Det blir fra nå av å holde seg helt unna ( så lenge det ikke er varmebehandlet) har uansett bare spist det typ en gang.

Jeg prøver omtrent likt som deg, men dette med salami var jeg ikke klar over! :( Har spist salami hver dag tror jeg... Og spekeskinke også...

Drikker ca 2 kopper kaffe hver dag. Blir vanskelig å kutte helt, men kan jo klare å kun drikke 1 kopp.

Tar ikke magnesium (bør jeg det?) men tar multivitamin, folat, omega3, D-vit og babyklister i tillegg til progynova og crinone.

Føler vi gjør alt vi kan for å få beholde disse små :)

Føler akkurat likt som deg! Liksom ingenting i kroppen min som tilsier at jeg er gravid. Men jeg koste med magen min i går jeg også og ba om at de små måtte holde seg fast ;) Ingen som så meg, haha! Syns det er godt å være på jobb og 'stresse' litt selvom jeg klarer å ikke la det gå særlig inn på meg.
Jeg håper du klarer det på dette forsøket! Leit at det skal være så tung psykisk belastning at man ikke orker fortsette med en gang igjen, men man skal høre på kroppen sin så man ikke går på en smell. For min del vil jeg kjøre på helt til vi er gravide, men vet at veien kan bli lang.

Men eggene våres skal jo sitte denne gangen uansett!! ;)
Godt å høre vi er to da! Tenker med å gi magen, lettere sagt spirene oppmerksomhet så gir det meg et litt mer håp ;)

Ja men vi får bare krysse at en eller to sitter hos oss ;) jaaaa! Hadde vært super hyggelig å ha samme termin forum! Det er målet og ja det skal vi!!! :)

Jeg prøver omtrent likt som deg, men dette med salami var jeg ikke klar over! :( Har spist salami hver dag tror jeg... Og spekeskinke også...

Drikker ca 2 kopper kaffe hver dag. Blir vanskelig å kutte helt, men kan jo klare å kun drikke 1 kopp.

Tar ikke magnesium (bør jeg det?) men tar multivitamin, folat, omega3, D-vit og babyklister i tillegg til progynova og crinone.

Føler vi gjør alt vi kan for å få beholde disse små :)
Salami gjelder det også :) helt glemt det før jeg begynte å tenke på det idag!!!

D vitaminer er kanskje noe ja :) jeg tar magnesium fordi når jeg blir gravid så får jg så urolige bein og da hjelper det å ta det :) sliter med urolige bein fra før av, viktig å begynne før vettu ;) omega 3 må jeg også få i meg vet jeg. Har babyklister liggende. Ti dråper tre ganger om dagen?

Salami gjelder det også :) helt glemt det før jeg begynte å tenke på det idag!!!

D vitaminer er kanskje noe ja :) jeg tar magnesium fordi når jeg blir gravid så får jg så urolige bein og da hjelper det å ta det :) sliter med urolige bein fra før av, viktig å begynne før vettu ;) omega 3 må jeg også få i meg vet jeg. Har babyklister liggende. Ti dråper tre ganger om dagen?

Ja, babyklisteret tar jeg litt sporadisk, men ca 2-3 ganger om dagen :)

D-vit tar jeg fra før pga hodepine som det utrolig nok hjelper mot :) Men har hørt det også er bra når man skal bli gravid.

Shit, må slutte med salami da. Jaja, det kan jeg ofre ;)

Ja, babyklisteret tar jeg litt sporadisk, men ca 2-3 ganger om dagen :)

D-vit tar jeg fra før pga hodepine som det utrolig nok hjelper mot :) Men har hørt det også er bra når man skal bli gravid.

Shit, må slutte med salami da. Jaja, det kan jeg ofre ;)
Åh skal det hjelpe mot hodepine? Takk da måååå jeg begynne på det! Sliter masse med migrene og hodepine :)

Oki aldri for sent å begynne for min del da ;)

Åh skal det hjelpe mot hodepine? Takk da måååå jeg begynne på det! Sliter masse med migrene og hodepine :)

Oki aldri for sent å begynne for min del da ;)
Ja, den hjelper hvertfall på min hodepine :) Har vært utredet for daglig hodepine (ndph) og migrene siden 2007. Prøvde ALLE type medisiner, Kiropaktor, Mensendieck, botox osv... Ingenting hjalp.
Så sa nevrologen jeg kunne prøve 2-3 D-vit tabl om dagen, og jaggu hjalp det meg! :D Ikke mot migrene da, og ikke mot spenningshodepine. Men mot ndph hjalp det :) Verdt ett forsøk!

Ja, den hjelper hvertfall på min hodepine :) Har vært utredet for daglig hodepine (ndph) og migrene siden 2007. Prøvde ALLE type medisiner, Kiropaktor, Mensendieck, botox osv... Ingenting hjalp.
Så sa nevrologen jeg kunne prøve 2-3 D-vit tabl om dagen, og jaggu hjalp det meg! :D Ikke mot migrene da, og ikke mot spenningshodepine. Men mot ndph hjalp det :) Verdt ett forsøk!
Takk! Det skal hvertfall prøves ;) bedre å ta litt ekstra d vitaminer enn å stappe i seg paracet hvertfall :)

7 dpo (5dp2dt) : tja merker ingen verdens ting egentlig. Kvalmen og uggen er borte og formen begynner å bli mye bedre.

Symptomer: (om man kan kalle det)
- oppblåst
- diare
- små syk
- slimete der nede og kom litt gulaktig med crinone (er nok progynova som hjelper på)
- kronisk trøtt for tiden
- merkelige drømmer
- sure oppstøt

Mener at alle mine symptomer har en forklaring til noe annet, men skriver det opp, så får man se om det har noen sammenheng.

Vil teste snart jeg! Men jeg skal holde meg!

Imorgen er det intervju for sjefsstillingen! Gruer meg Max!!! Så kvelden idsg skal jeg notere meg eventuelt spm og svar ;) være forberedt til intervju er kjempe viktig. Men siden g eventuelt kan bli gravid, så tar jeg en del på sparke også. Men tar det seriøst uansett :) viktig å vise seg frem :)

Jeg er og slimete (downthere) og har rare drømmer! :)

Så spennende at du skal på intervju! Shit! Du har mye å tenke på om dagen.

Det kan nok være lurt å øve i kveld. Finn svar på hva du tror de vil spørre om.
Lag en liste over positive sider ved deg selv, og spesielt det som er viktig for den jobben du søker.
Prøv å ikke tenke på frøene inne i magen din :) De skal ikke påvirke om du får jobb eller ikke, så ikke la tankene på dem gjøre det ;)

Ønsker deg kjempe lykke til på intervju i morgen! Ei rommet :)

7 dpo (5dp2dt) : tja merker ingen verdens ting egentlig. Kvalmen og uggen er borte og formen begynner å bli mye bedre.

Symptomer: (om man kan kalle det)
- oppblåst
- diare
- små syk
- slimete der nede og kom litt gulaktig med crinone (er nok progynova som hjelper på)
- kronisk trøtt for tiden
- merkelige drømmer
- sure oppstøt

Mener at alle mine symptomer har en forklaring til noe annet, men skriver det opp, så får man se om det har noen sammenheng.

Vil teste snart jeg! Men jeg skal holde meg!

Imorgen er det intervju for sjefsstillingen! Gruer meg Max!!! Så kvelden idsg skal jeg notere meg eventuelt spm og svar ;) være forberedt til intervju er kjempe viktig. Men siden g eventuelt kan bli gravid, så tar jeg en del på sparke også. Men tar det seriøst uansett :) viktig å vise seg frem :)
Masse lykke til på intervju i morgen! You're gonna nail it!!!:D Vær deg selv, og bare fortell hvor godt du passer til denne jobben og hvordan du skal løfte avdelingen (?) opp et hakk og videreutvikle team og rutiner. Svada jobbsøk prat;)

Masse lykke til med jobbintervjuet ditt i morgen :) Det fikser du veldig fint høres det ut som! Dessuten ble du jo oppfordret til å søke.

Masse lykke til på intervju i morgen! You're gonna nail it!!!:D Vær deg selv, og bare fortell hvor godt du passer til denne jobben og hvordan du skal løfte avdelingen (?) opp et hakk og videreutvikle team og rutiner. Svada jobbsøk prat;)
Takk for gode tips!!! :) hun her er veldig opptatt av tall, så får slenge inn noe der også ;) takk! Tror det går bra jeg :)

8 dpo:

Tja ingen verdens ting merker jeg. Trøtt som bare det og sover gjennom alt! Til og med min eldste som sparker meg i ryggen. ( hun er syk og har feber, bare vår seng som gjelder og det får hun alltid lov til) ikke minst sover jeg så godt! Det må være snakk om snart to år siden jeg har sovet skikkelig :) nytes!!!

Merker jeg er stresset i kroppen pga intervjuet. Har sett forumet noen spm og svar de kommer til å spørre på intervju. Men selvfølgelig blir man alltid tatt på senga med slike intervju. Gjort det jeg kan av forberedelser, så får man håpe det holder! Vondt i magen av tanken bare! Men skal virkelig gjøre mitt ytterste for å vise hvem jeg er og hva jeg er god for :) så idag klokken 14:00 begynner intervjuet :)

Nå er det bare tre eller fire dager til jeg tørr å ta en test. Så lyst nå! Men orker ikke skuffelsen med negativ test. Jeg vil være helt sikker når testen slår ut negativt! Blir så mye tårer og frustrasjon unødvendig om det skulle vise seg at jeg testet for tidlig. Nedtur blir det uansett om testen viser no preggo :( jeg vil så sårt ha positiv!!!! Stemmer for det jeg om noen dager ;)

Vi drar på hyttetur på torsdag til søndag, så da får jeg ta en test den dagen, for tviler på at jeg tar med meg noen gravidtester. Synd å ødelegge turen med negativt svar, men da har jeg hvertfall fornuften og fokuset på at vi skal gjøre noe hyggelig den helgen.

Masse lykke til på intervju i dag!! :)
Det kommer til å gå kjempefint. Husk å pust ;) Smil :) vær deg selv :D

Back
Topp