Lekker fostervann?

Riene starter kl.22 i går. Var veldig uregelmessig, kl.04.30 ringte jeg føden da jeg ikke hadde sovet noe som helst.

Ble sendt inn, men riene var for uregelmessig og jeg hadde bare 1 cm åpning, noe som gjorde at det gjorde innnari vondt å bli undersøkt åpning!!!!!!!! Grusomt.

Ble sendt hjem igjen med paralgin forte. Sovnet etter at jeg tok det. Nå ligger jeg her med modningsrier forsatt. Slitsomt. Jm sa det kan skje at det dabber av og kanskje starter igjen utover dagen eller i kveld.

Håper vannet går snart:angel8

Får håpe riene har jobbet litt mens du fikk sove. Nå må det jo snart skje noe mer tenker jeg :)

For en berg og dalbane. Hvordan er modningsriene nå da?

Ja, herregud. Jeg er så sliten. Modningsriene kommer og går, men jeg får noen heftige tak i korsryggen i blant. Forsatt ingen effektive rier. En stor slim kladd med blod kom isted da jeg tørket meg (Sorry detaljer) har hatt en den brunt slim også. Nå må det skje noe snart:banghead:

Ja, herregud. Jeg er så sliten. Modningsriene kommer og går, men jeg får noen heftige tak i korsryggen i blant. Forsatt ingen effektive rier. En stor slim kladd med blod kom isted da jeg tørket meg (Sorry detaljer) har hatt en den brunt slim også. Nå må det skje noe snart:banghead:
Skjønner du er sliten nå! :( Men hurra for mer blod! Det er tegn på at det åpner seg mer! Håper du snart er ordentlig i gang! Forsøk å hvile, spise og sove så mye du kan nå [emoji173]️

Signerer hun over her :) Hvil når du kan, så håper jeg det snart setter skikkelig i gang. Forstår godt at det er slitsomt når det er så mye frem og tilbake.

Krysser fingrene for at du oppdaterer oss med gode nyheter[emoji4]

Håper det snart setter skikkelig i gang, ikke noe serlig med så mye frem og tilbake! Lykke til [emoji4]

Skjedd noe mer i natt? :rolleyes:

Vannet mitt gikk kl 14 i dag mens jeg lå og så på TV. Heldigvis lå jeg på et tisselaken, kjente at noe rant, spratt opp av sofaen og kastet tisselakenet på gulvet! Det rant innmari mye vann for å si det sånn. Mannen kom inn døra akkurat i tide.

Ringte føden, ble sendt inn for kontroll. Etter ctg og lite rier, ble jeg bedt om å gå en tur for å se om riene øker. En time etter på, forsatt ingen effektive rier.

Fikk nå et skriv om forskjellige måter å bli igangsatt på. Det skremte meg litt da det står at det kan ta flere dager og at det kan ende med vakuum eller tang. Noen som har erfaring med å bli satt i gang?

Vannet mitt gikk kl 14 i dag mens jeg lå og så på TV. Heldigvis lå jeg på et tisselaken, kjente at noe rant, spratt opp av sofaen og kastet tisselakenet på gulvet! Det rant innmari mye vann for å si det sånn. Mannen kom inn døra akkurat i tide.

Ringte føden, ble sendt inn for kontroll. Etter ctg og lite rier, ble jeg bedt om å gå en tur for å se om riene øker. En time etter på, forsatt ingen effektive rier.

Fikk nå et skriv om forskjellige måter å bli igangsatt på. Det skremte meg litt da det står at det kan ta flere dager og at det kan ende med vakuum eller tang. Noen som har erfaring med å bli satt i gang?
Håper det kommer igang av seg selv nå da! Npnvet du hvertfall at noe helt sikkert skjer i nærmeste fremtid [emoji4]

De vil vel ha i gang fødselen innen en viss tid nå som vannet har gått? Sa de noe om hvor lenge de venter før de setter i gang og hvordan de eventuelt gjør det? Fikk time for igangsetting på mandag hvis ikke noe skjer innen den tid. Gynekologen jeg var hos var veldig på at jeg måtte komme med tålmodighet og være forberedt på at det kunne ta lang tid, kanskje 2-3 dager:wtf: han sa jo også at det gikk fort for noen og at det varierer veldig så man får bare håpe man slipper dagesvis med igangsetting.

Ikke erfaring med det, men krysser fingrene for rask prosess for deg :)

Var det forresten tilfeldig at du lå med tisselaken i sofaen, eller har du gjort det hele tiden i det siste? :p

Har blitt satt igang med både nr 1 og 3 pga vannavgang. Begge ganger med modningstabelett. Første startet 30 min etter første pille, mens med nr 3 måtte jeg ha litt flere selv om jeg var 3-4 cm uten rier. Men da riene først kom kar det en kjapp og grei fødsel!
Krysser uansett fingre for at du får rier av deg selv i løpet av dagen/ natten[emoji5]

Her kom riene av seg selv ca. 18 timer etter vannavgang. Lykke til hvis ikke det er over enda. :)

Sniker. Vannet mitt har gått begge gangene. Første gangen startet riene av seg selv, men nå sist så skjedde det ingenting. Er du ikke fullgåtte 37 uker skal du settes på iv. antibiotika med en gang, om gis hver 6.time i 3 døgn , deretter får man antibiotika tabl.

Hvis ikke noe skjer og du er fullgåtte 37 uker, sier retningslinjene at du skal settes i gang etter 24 t. De sjekker da hvor moden du er. Jeg hadde 2-3cm åpning og fikk ballong. Etter noen timer tok de den ut for å sjekke og jeg hadde da 5 cm. Fikk da riestimulerende, og det gikk desverre kjempeseint til full åpning..( det gikk derimot 15 min før han var ute).

Har man ikke hatt effekt av ballong så er det evt tabl i skjededen.

Om det er tang eller vakum kan vel ikke "bestemmes"på et så tidlig stadie. Det er jo ikke slik at alle som settes i gang må tas med det.

Masse lykke til :)

Var det forresten tilfeldig at du lå med tisselaken i sofaen, eller har du gjort det hele tiden i det siste? :p
Jeg er ikke trådstarter, men jeg har lagt tisselaken i sengen og ganske vanntett fleece pledd i hjørnet "mitt" i sofaen i tilfelle vannavgang. Har hatt det den siste uka, er 39+3 nå :) også skal jeg legge tisselaken på passasjersetet i bilen vår i tilfelle det skulle gå på tur til sykehuset XD

Jeg er ikke trådstarter, men jeg har lagt tisselaken i sengen og ganske vanntett fleece pledd i hjørnet "mitt" i sofaen i tilfelle vannavgang. Har hatt det den siste uka, er 39+3 nå :) også skal jeg legge tisselaken på passasjersetet i bilen vår i tilfelle det skulle gå på tur til sykehuset XD
Ja, kanskje greit å være på den sikre siden :D

Vi låner en leilighet for øyeblikket mens vi har ventet på overtakelse av vår, skulle nok ha investert i tisselaken å lagt på seng og sofa siden det ikke er våre møbler men må innrømme at det ble med tanken [emoji23]

Er jo i de fleste tilfeller rier først, men ville ha noe over i tilfelle. Kjøpte oss ny sofa i januar så vil ikke ødelegge den XD Og har kanskje ikke tid til å få vasket den med en gang når ting skjer :P

Hallo alle sammen. Dette blir en langt innlegg!!!

En oppdatering fra meg. Etter at vannet gikk dro vi inn til føden som sendte meg over til observasjon fordi jeg ikke hadde noen rier enda. Fikk en stikkpille i underlivet for å få i gang riene, og DET gjorde sykt vondt. Fikk 3 cm åpning og ble sendt over til føden.

Brukte lystgass for å puste meg gjennom riene som kom veldig hyppig. Til slutt klarte jeg ikke mer og fikk epidural. Åh!!! Gud, for en følelse. MEN riene ble etter hvert borte og jeg måtte få drypp. Da var kl 21, og jeg hadde ligget med rier fra kl 16. Etter dryppet kjente jeg nedpress, og det gjorde sykt vondt. Jeg vrang meg i smerter og plutselig sier de at babys puls har gått ned. En lege ble sendt inn og snakket om at babyen var stressa og jeg har det så vondt, om det ikke blir fremgang må jeg opereres. Jeg gråt og gråt fordi jeg var redd for at det skulle skje babyen noe og redd for operasjon. De møtte ta pause fra dryppet

Etter et par timer med mildere rier skrudde de på dryppet igjen for babyens puls var bedre. Kl var da blitt morgen (rundt 06-07 tiden). Etter en stund så jm så stressa ut og jeg så på ctg skjermen at pulsen til baby var langt nede og stoppet opp!!!! Jeg ble sendt til operasjonsstuen veldig rask(rundt 09 tiden) og kl. 10 var han ute.

Aldri har jeg vært så redd i mitt liv!!! Men den følelsen da jeg lå der og hørte skriket han for første gang, den følelsen kommer jeg aldri til å glemme. Jeg gråt så mye av redsel, men til slutt ble det gledestårer <3

Jeg fikk se han veldig raskt etter at de vasket han, så ble jeg sydd igjen og sendt til observasjon, der jeg lå alene i mange timer og savnet mannen og ungen min. De lovte at de skulle sende dem opp, men pga kommunikasjonssvikt ble jeg liggende alene.

Men til slutt se de. Så jeg er veldig lykkelig nå, tross for smertene jeg gikk gjennom og har nå. Ligger på barsel, 4.dagen nå, uklart når jeg kan dra hjem enda. Har veldig lyst til å dra hjem !!!! Det har vært tøffe dager med amming og stell av han når hele meg er øm og vond.

Fikk vite at baby satt fast hodet sitt på vei ut og hjertet hadde stoppet 3 ganger. Så takk og lov for at han er ute og har det bra!!! Var en stor gutt på 4575 gram. Og jeg er veide 55kg før svangerskapet.

Lykke til til dere andre som skal føde eller snart skal føde<3

Back
Topp