Lekegrind

Kjeksen

Elsker forumet
September To Remember 2022
Oktobergull 2022
Noen som allerede vet at de skal ha lekegrind?
Vi har en hund som elsker alt av unger, og han har gjete instinkt, så her skal vi ha lekegrind slik at det er trygt for oss å la lille babyen ligge og sove der mens vi f.eks løper på do raskt.
Ikke at jeg tror hunden vil gjøre noe galt altså, men hans tilgang må begrenses da han kan bli litt intens tenker jeg.

Så hvilken barnegrind vil dere ha?
Jeg har ikke bestemt noe enda, men ønsker en i tre og ikke noe plast ;)

Har ikke hatt selv, men noen venner av oss hadde en i tre med hjul på. Veldig praktisk å kunne flytte på den. På den de hadde kunne bunnen stilles inn i flere høyder, en for baby og en lavere for når de sitter/reiser seg selv. Hvis lekegrind hadde vært aktuelt her ville jeg gått for en sånn.

Vi hadde en sånn 6kantet fra babydan til første, men den ble aldri brukt. Liten digresjon her, Sønnen min ble bitt av hunden til min svoger, i ansiktet nå i jula og måtte i narkose for å operere. Han vil alltid ha arr fra det. Etter det har jeg fått et helt nytt syn på hund og får helt angst av tanken på hund og barn. Selv om jeg vet at sånt skjer ytterst sjeldent og de fleste hunder ikke er farlige, er det plantet seg en skikkelig panikkangst følelse i meg. Alltid vært glad i hund og vi har alltid snakket om å få oss hund tidligere, men det er nå helt utelukket for oss.

Vi har en i tre i 80x80 som skal frem igjen :) i et hus med to andre barn løpende rundt er det et perfekt sted å legge baby, feks i babynest. Når hun blir noen måneder er det også et koselig sted å øve på rulling, gripe etter leker og kose seg med en uro med musikk.

Vi skal ha (trapper + storesøster), ser for meg en kvadratisk en som bunnen kan heves/senkes på, men ikke noe mer enn det. Har autosøk ute på Finn og satser på å finne noe når det nærmer seg termin:hilarious:

Per nå har vi ikke plass til lekegrind så har arvet en vugge å ha i stua til å begynne med. Håper vi får solgt sofaen vår så vi får plass til lekegrind etger hvert:hilarious:

Vi arvet en lekegrind i tre som er ca 1x1 meter, den var helt fantastisk første halvåret! Vi har stor hund selv, som aller helst skal ligge så nærme som mulig. Så kjekt å kunne la babyen ligge med babygym oppi der mens man ordner litt rundt i huset, går på do eller bare trenger å ha et pusterom:-)

Vi hadde en sånn 6kantet fra babydan til første, men den ble aldri brukt. Liten digresjon her, Sønnen min ble bitt av hunden til min svoger, i ansiktet nå i jula og måtte i narkose for å operere. Han vil alltid ha arr fra det. Etter det har jeg fått et helt nytt syn på hund og får helt angst av tanken på hund og barn. Selv om jeg vet at sånt skjer ytterst sjeldent og de fleste hunder ikke er farlige, er det plantet seg en skikkelig panikkangst følelse i meg. Alltid vært glad i hund og vi har alltid snakket om å få oss hund tidligere, men det er nå helt utelukket for oss.
Huff så fryktelig! Forstår godt at du kjenner vegring med hund når noe slikt har skjedd. Håper virkelig det går bra med sønnen din! :Heartpink

Jeg har selv vokst opp med hund og hadde også hund da eldste var baby, da brukte vi lekegrind og det var veldig praktisk.
Vugge og slikt blir for lavt så det er ikke aktuelt.
Jeg tenker en uten hjul går bra, men ønsker en i tre. Får se etterhvert hvilken jeg velger, kanskje det kommer et salg som gjør at jeg plutselig kjøper hehe

Vi hadde sånn plastlekegrind med de 3 første og likte den svært godt! Ingen harde kanter og lett å "klappe sammen" for å rydde bort. På sommeren dro jeg mygnetting over toppen når jeg tok den med ut, det var genialt :D

Får se hva vi går for nå, men vi må ihvertfall ha en lekegrind :-)

Vi har en kvadratisk lekegrind i tre på ca 1 x 1 m. Den kan også justeres i to høyder. Vi brukte den ikke så mye sist, men kanskje mer nå med to små å holde styr på.

Har hund men kjem ikkje til å kjøpe leikegrind, hadde det heller ikkje til mini.
Har for vane med å ta hunden ut i gangen når enten eg eller sambuar må på do eller ut med bosset og den andre ikkje er tilstede:) har dog ein liten hund

Har hund men kjem ikkje til å kjøpe leikegrind, hadde det heller ikkje til mini.
Har for vane med å ta hunden ut i gangen når enten eg eller sambuar må på do eller ut med bosset og den andre ikkje er tilstede:) har dog ein liten hund
Vi har en liten og en stor, så jeg foretrekker å skjerme barnet litt mer fra de. Tenker det er opp til hver enkelt, selv om du ikke liker innlegget mitt ;)

Vi skal ha. Både pga hund, og barn.

Nå er våre barn ganske store og forhåpentligvis vil de høre når barnet skal være, men samtidig har vi mye besøk, og jmvi ønsker at barna skal kunne leke i stua med Lego, etc selv om baby er der. Hvertfall en stund fremover.
Samtidig er det en slags trygghet og kuben la de være i stua mens man setter på klesvask, lager middag etc

Jeg hadde troll lekegrind datteren min når hun var liten, har tatt vare på den. La hun der når jeg måtte løpe på do eller drev på kjøkkenet. Den var ikke spesielt mye brukt, det skal sies. Den kunne heves og senkes, var to høyder på den.

Vi hadde ikke til første til tross for 2 hunder. Vi forlot aldri hunder og barn aleine, men hovedgrunnen var nok at vi ikke hadde plass rett og slett :) Nå har vi plass, men vil se an litt når babyen kommer om vi kjenner på behovet. To er blitt til tre hunder, som uansett er litt mye å ha inne.. :)

Vi har bestilt fra babydan. 6 kantet med port.Har ikke hund. Men syns lekegrind kan være greit å venne til fra tidlig alder. Fint hvis man skal lage middag foreksempel. Løpe en tur på toalettet osv. Dessuten venter jeg tvillinger. Så tror det kan være lurt.

Lekegrind ja, vi har jo hund og tenkte det var greit å ha til første. Den var bare i veien og ble aldri brukt. Ungen vil jo være sammen med deg, så når jeg laget mat stod barnet enten i stol ved siden av meg eller på sånn podest-stol som de kan ha når de kan stå. Tar alltid ungen med på do. Selv den dag i dag med 1,5åring. Den ungen kan slå seg på de mest utrolige vis, i lekegrinden begynte det med rulling, deretter når hun satt og ramlet bakover, etterhvert med gåing og «cruising» bortover grinda… Bare masete og jeg var redd for å forlate henne :p Mye bedre å kjøpe en bæresele. Den sitter de også fint i når man er på do :D

Men selvfølgelig, alle unger og foreldre er forskjellige. Angrer på at vi brukte over 1000kr på det, helt unødvendig (hadde frittstående uten hjul som var 8 elementer slik at ungen hadde litt plass å bevege seg på, tenker det var noen kvadratmeter).

Back
Topp