Lekegrind

Vi hadde en sånn 6kantet fra babydan til første, men den ble aldri brukt. Liten digresjon her, Sønnen min ble bitt av hunden til min svoger, i ansiktet nå i jula og måtte i narkose for å operere. Han vil alltid ha arr fra det. Etter det har jeg fått et helt nytt syn på hund og får helt angst av tanken på hund og barn. Selv om jeg vet at sånt skjer ytterst sjeldent og de fleste hunder ikke er farlige, er det plantet seg en skikkelig panikkangst følelse i meg. Alltid vært glad i hund og vi har alltid snakket om å få oss hund tidligere, men det er nå helt utelukket for oss.

For et traume :( Er det lov å spørre hva som skjedde (situasjonsutløser), hvilken hund det er og hvilken oppvekst den har hatt? Spør utelukkende fordi jeg har en deltidsjobb som hundetrener og det jeg vil beskrive som hobby i å forstå hva som ligger bak det dyr gjør. Ikke for noe annet.

Lekegrind ja, vi har jo hund og tenkte det var greit å ha til første. Den var bare i veien og ble aldri brukt. Ungen vil jo være sammen med deg, så når jeg laget mat stod barnet enten i stol ved siden av meg eller på sånn podest-stol som de kan ha når de kan stå. Tar alltid ungen med på do. Selv den dag i dag med 1,5åring. Den ungen kan slå seg på de mest utrolige vis, i lekegrinden begynte det med rulling, deretter når hun satt og ramlet bakover, etterhvert med gåing og «cruising» bortover grinda… Bare masete og jeg var redd for å forlate henne :p Mye bedre å kjøpe en bæresele. Den sitter de også fint i når man er på do :D

Men selvfølgelig, alle unger og foreldre er forskjellige. Angrer på at vi brukte over 1000kr på det, helt unødvendig (hadde frittstående uten hjul som var 8 elementer slik at ungen hadde litt plass å bevege seg på, tenker det var noen kvadratmeter).

Blir nok ikke fryktelig mye brukt hos oss, men jeg klarer ikke bruke bæresele og slikt i særlig grad, jeg har så mye svai i korsryggen og mye smerter, så jeg foretrekker å ikke bære stående/gående hvis jeg kan unngå det.
Men såklart skal jeg ikke gå langt unna når babyen er alene, vi har tross alt katt i tillegg til hund så må passe på den lille ❤️

For et traume :( Er det lov å spørre hva som skjedde (situasjonsutløser), hvilken hund det er og hvilken oppvekst den har hatt? Spør utelukkende fordi jeg har en deltidsjobb som hundetrener og det jeg vil beskrive som hobby i å forstå hva som ligger bak det dyr gjør. Ikke for noe annet.
Det var en svensk lapphund, 13 år gammel. Vi vet ikke nøyaktig hva som skjedde. Gutten satt ved hunden og skulle kose, resten gikk fort og ingen så nøyaktig hva som skjedde. Det er en hund vi har møtt flere ganger før, så vi tenkte ikke tanken en gang.. men mange ting vi tenker på i ettertid så klart..

Det var en svensk lapphund, 13 år gammel. Vi vet ikke nøyaktig hva som skjedde. Gutten satt ved hunden og skulle kose, resten gikk fort og ingen så nøyaktig hva som skjedde. Det er en hund vi har møtt flere ganger før, så vi tenkte ikke tanken en gang.. men mange ting vi tenker på i ettertid så klart..
Jeg har hatt senior hund og merket at tålmodigheten forandret seg hos hunden, samt at eldre hunder ofte har smerter de ikke varsler om. Som kan føre til slike kjipe situasjoner som kan virke helt uprovosert :bored:

Back
Topp