Lekegrind

Solmilla83

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
noen som vurderer å kjøpe dette? Evt hvilken type? Jeg vurderer en fra yollyroom med hjul. Noen erfaring med det?

Vi hadde til førstemann - ble aldri brukt. Men ble mye mer brukt til nr to. Nå er guttene så store og vi har ingen dyr, så tror vi dropper det.

Vi vurderer å kjøpe det, men har valgt å vente litt med å kjøpe. Har sett litt på de som er på mimmis.no :)

Spurte igår på generelt og var veldig ulikt om det var behov osv så ville sett litt på den tråden :)
Vi kommer ihvertfall til å ikke kjøpe frem til vi ser at behovet kanskje er der og da er jo babyen gjerne over 6 mnd siden vi ikke har hund og snuppa er over 4 år når lille kommer så en lekegrind ville ikke stoppet henne uansett ;)

Vi kjøpte en brukt BabyDan-grind til førstemann, den ble ikke veldig mye brukt nei. Satte den etterhvert rundt peisen når fyringssesongen kom da, det var snedig :)
Men regner med den kommer til å bli brukt en del mere nå når nr to kommer. Kommer riktignok til å ha den rundt peisen denne første vinteren uansett da, eldste er litt over 2 år når vinteren kommer ;)
Men, en veldig fin og grei grind da :)

Grind er et must spør du meg! Brukte den veldig mye og skal bruke den på lillebror også :-) Har ikke dyr, men det er herlig å kunne plassere de et trygt sted innimellom Og han stortrivdes der selv også

Spurte igår på generelt og var veldig ulikt om det var behov osv så ville sett litt på den tråden :)
Vi kommer ihvertfall til å ikke kjøpe frem til vi ser at behovet kanskje er der og da er jo babyen gjerne over 6 mnd siden vi ikke har hund og snuppa er over 4 år når lille kommer så en lekegrind ville ikke stoppet henne uansett ;)

Har ikke tenkt over at man har et større behov for lekegrind om man har hund :) godt poeng! ;) kanskje jeg må vurdere det da faktisk..

Har ikke tenkt over at man har et større behov for lekegrind om man har hund :) godt poeng! ;) kanskje jeg må vurdere det da faktisk..
Hadde det hvert mulig med kattesikker lekegrind hadde vi kanskje hatt behov men dyr kan reagere på uforutsigbare måter så greit å ha noe til å passe litt ekstra på :) vet jeg hadde følt meg tryggere da om jeg hadde hatt hund ihvertfall :)

Jeg skal ha enten lekegrind eller sånn til døråpning fordi vi har hund. Ikke fordi jeg tror hunden kommer til å gjøre barnet noe, men for å være på den sikre siden :-) man vet aldri hva som kan skje i ett ubevoktet øyeblikk og de må jo lære å omgåes hverandre på en sikker måte. Ser bilder av barn som klatrer ryggen til hunder og stikker fingrene inn i øynene på dyra, for å undersøke. Men det er fortsatt en fare for for skade på begge parter, så en lekegrind/ dørdelergreie er knall :-)

Jeg skal ha enten lekegrind eller sånn til døråpning fordi vi har hund. Ikke fordi jeg tror hunden kommer til å gjøre barnet noe, men for å være på den sikre siden :) man vet aldri hva som kan skje i ett ubevoktet øyeblikk og de må jo lære å omgåes hverandre på en sikker måte. Ser bilder av barn som klatrer ryggen til hunder og stikker fingrene inn i øynene på dyra, for å undersøke. Men det er fortsatt en fare for for skade på begge parter, så en lekegrind/ dørdelergreie er knall :)

Ja, jeg tror heller ikke det er hunden som gjør barnet noe, men små barn kan jo finne på så mangt :p

Hadde det hvert mulig med kattesikker lekegrind hadde vi kanskje hatt behov men dyr kan reagere på uforutsigbare måter så greit å ha noe til å passe litt ekstra på :) vet jeg hadde følt meg tryggere da om jeg hadde hatt hund ihvertfall :)

Ja, jeg hadde bare ikke tenkt på det sånn.. det er jo like mye for å beskytte hunden som barnet :p katte kommer seg jo letter unna oppå møbler o.l..

Ja, jeg hadde bare ikke tenkt på det sånn.. det er jo like mye for å beskytte hunden som barnet :p katte kommer seg jo letter unna oppå møbler o.l..
Tja når de blir mobile så ja, før det fins det dessverre mange tilfeller hvor hunder har tatt tak i babyer eller hvert veldig uforsiktige.

Pappa hadde en hund og hun ble etterhvert omplassert, da fordi hun plutselig rundt snuppa kunne være fullstendig uforutsigbar noe som var overraskende for familien og utrolig synd, andre hunden de hadde derimot gjorde aldri noe.

Tja når de blir mobile så ja, før det fins det dessverre mange tilfeller hvor hunder har tatt tak i babyer eller hvert veldig uforsiktige.

Pappa hadde en hund og hun ble etterhvert omplassert, da fordi hun plutselig rundt snuppa kunne være fullstendig uforutsigbar noe som var overraskende for familien og utrolig synd, andre hunden de hadde derimot gjorde aldri noe.

Jeg tror faktisk ikke hunden vår hadde gjort noe før kanskje ungen hadde prøvd å stikke ut øya på den eller noe :p har sett han rundt barn mange ganger og han er verdens mest tålmodige.. Men alle dyr kan jo handle i selvforsvar, så derfor høres jo lekegrind lurt ut igrunnen.. Jeg får diskutere det med mannen ;)

Vi har allerede kjøpt en brukt Troll Eco (1x1 m). Vi venter jo to, og må derfor ha en litt større dagseng. I tillegg tenke jeg det kan være greit å ha et trygt og godt sted å legge den ene dersom den andre må skiftes på e.l. Vi har hund da (en liten mops), så det blir nok praktisk med lekegrind uansett etterhvert, men om det blir ungene eller hunden som må oppi til slutt gjenstår å se :p

Back
Topp