Lekegrind

Nusse84

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Jeg trodde ikke jeg kunne tenke meg lekegrind.. Men nå vurderer jeg det. Etter at han har lært å krabbe bakover er han både høyt å lavt, så tenkte det ville være greit å ha et sted å legge han innimellom hvor det var noen spennende leker osv.. Når jeg ikke kan følge med hehe tiden. Noen som har noen positiv erfaring med lekegrind? Som bruker den til mer en oppbevaring av leker ?

Vi bruker den flere ganger om dagen til vår som er over alt på kort tid. Jeg har ikke mulighet til å passe på å se etter han hele tiden pluss at storebror synes det er greit å få leke i fred på gulvet av og til. Kunne ikke klart meg uten rett og slett. Han har masse leker der og trives i grunnen godt:)

Vi bruker lekegrinden masse. Veldig greit når jeg skal ut av rommet for å feks hente klesvasken i kjellern eller lage middag. :p

Bruker det stadig vekk vi. Hvordan skulle jeg ellers fått gått på do eller laga mat?

Jeg synes det er kjempegreit med lekegrinden og mini trives godt oppi der :) bruker den ikke kjempemye, men veldig greit å putte mini oppi der om jeg ikke er i stua sammen med han.

Jeg hadde lekegrind med eldste men han ville aldri være inni der. Den ble brukt til oppbevaring av leker. Hadde egentlig ikke behovet heller. Han var over alt men jeg hadde farlige ting utilgjengelig og øyer i nakken og øra på stilk. Nå lot jeg han krabbe opp på bordet og opp i vinduskarmen og lukke opp og igjen som han ville. Ikke så redd for klemte fingre eller at han skulle falle ned da han hadde god kontroll. Snuppa her vil ikke være mye alene så da går der ikke allilevel.

Sent from my iPhone using BV Forum

Trodde kanskje de begynte bli litt store til det nå? Har aldri hatt så vet ikke.
Men ser for meg at mini bare hadde blitt sint format hun ikke kom noen vei. Tror ikke jeg hadde brukt penger på det nå. Heller sikre ting som er farlig.

Trodde kanskje de begynte bli litt store til det nå? Har aldri hatt så vet ikke.
Men ser for meg at mini bare hadde blitt sint format hun ikke kom noen vei. Tror ikke jeg hadde brukt penger på det nå. Heller sikre ting som er farlig.
Det er vel nå det først begynner å bli aktuelt spør du meg;) Han begynnte å krabbe for en måned siden da han var seks måneder, da måtte vi ta den frem med en gang. Før det har det ikke vært noe behov.

Vi har bare brukt den siste måneden, for det er nå hun er mobil! Har sånn som kan gjøres om til peisgrind, så vi får bruk for den lenge. Kommer sikkert til å fyre hver dag i vinter.

Det er vel nå det først begynner å bli aktuelt spør du meg;) Han begynnte å krabbe for en måned siden da han var seks måneder, da måtte vi ta den frem med en gang. Før det har det ikke vært noe behov.
Vi har bare brukt den siste måneden, for det er nå hun er mobil! Har sånn som kan gjøres om til peisgrind, så vi får bruk for den lenge. Kommer sikkert til å fyre hver dag i vinter.
Ok da så:p har som sagt ikke selv så derfor visste jeg ikke når det var nødvendig:p genialt å ha kombinert peisgrind da:)

Vi har ikke bruk for det. Lillesøster får ligge på gulvet eller sitte i vippestolen om hun er våken når jeg skal lage mat. Jeg dusjer som regel mens hun har lagt seg. Har ikke noe problem med å få ting gjort. Likte ikke lekegrind da jeg var liten, og syns det er greit at lillesøster får utforske og være mer på gulvet enn å sitte "stengt" i lekegrinden.

Jeg har faktisk litt lyst å pakke vekk lekegrinden for å frigjøre plass i stuen. Men her krabber hun ikke enda så jeg tror faktisk vi senker bunnen i den og lar den stå en stund til. Hvis ikke mannen bruker den noe særlig i permisjonen så pakkes den vekk. Men vi har hatt veldig god nytte av den så langt altså, og ser for meg at den nok er god å ha når hun omsider begynner å flytte på seg :)

Vi har ikke bruk for det. Lillesøster får ligge på gulvet eller sitte i vippestolen om hun er våken når jeg skal lage mat. Jeg dusjer som regel mens hun har lagt seg. Har ikke noe problem med å få ting gjort. Likte ikke lekegrind da jeg var liten, og syns det er greit at lillesøster får utforske og være mer på gulvet enn å sitte "stengt" i lekegrinden.
Ja, den bruker bare i korte perioder her for hun blir utålmodig i lengden. Men når hun ligger på gulvet har hun alltid samme mål, hun skal bort til peisen. Og hun er kjapp!
Så er veldig kjekt å kunne ha et sted å legge henne:)
Vi har så god plass i stua så den plager meg ikke. Står foran verandadøra, er folk kaldt til å bruke den nå!

Vi bruker den jo ikke lenge av gangen vi heller. Blir mest når jeg skal lage mat eller er i ett annet rom. Det er ikke det at det er så mye han kan drive med her men mer at han er så aktiv og reiser seg på knæra men ikke har balansen så jeg er rett og slett redd han skal falle bakover, for det har skjedd et par ganger vi ikke har passet godt nok på. I lekegrinda er det tykt teppe så ikke så farlig om han faller der. Å som sagt for storebror sin del av og til;) Det er stor forskjell på barn, for med storebroren brukte vi den knapt. Han holdt seg stort sett i nærheten av der han ble lagt, selv etter han omsider begynnte å røre på seg. Ikke reiste han seg eller klatret noe særlig heller, å når han bynte med det til slutt hadde han hvertfall balansen. Lillebror er over alt og skal opp og frem, men balansen er fraværende ennå.

Og som sagt trives han i den. Jeg har døra oppe i den så han kan krabbe fritt inn å hente leker og det er ofte han leker der inne selv om døra er oppe også:)

Vi har lekegrind til mini, og kunne ikke vært foruten. Bruker den mer eller mindre daglig, er utrolig kjekk å ha for å sette han i når jeg feks skal styre litt på kjøkkenet med kjøkkenmaskinen (som han er redd), jeg skal på do, han trenger å ligge å hvile litt osv. I tillegg har vi hund, så vil ikke levne mini på gulvet alene i stua for man vet jo aldri, selv om hunden vår aldri har gjort mini noe og er snill som et lam :)

Er det jeg også tenker. Har heller ingen problem med å få ting gjort. Enten sover hun eller så leker hun alene på gulvet men jeg gjør det som et nødvendig.:)

Er det jeg også tenker. Har heller ingen problem med å få ting gjort. Enten sover hun eller så leker hun alene på gulvet men jeg gjør det som et nødvendig.:)
Hadde han lekt på gulvet så, men dagen hans består av å krabbe fortest mulig rundt og finne seg et nytt sted å reise seg, sette seg fast eller slå seg;) Når han er i lekegrinda klarer han hvertfall å konsentrere seg om lekene sine, ikke sjans til det utenfor. Som sagt, barn er forskjellige:)

Hadde han lekt på gulvet så, men dagen hans består av å krabbe fortest mulig rundt og finne seg et nytt sted å reise seg, sette seg fast eller slå seg;) Når han er i lekegrinda klarer han hvertfall å konsentrere seg om lekene sine, ikke sjans til det utenfor. Som sagt, barn er forskjellige:)
Hun er høyt og lavt her også da:p var det jeg mente med leke på gulvet;) er jo deres måte å leke på:p

Vi har lekegrind til mini, og kunne ikke vært foruten. Bruker den mer eller mindre daglig, er utrolig kjekk å ha for å sette han i når jeg feks skal styre litt på kjøkkenet med kjøkkenmaskinen (som han er redd), jeg skal på do, han trenger å ligge å hvile litt osv. I tillegg har vi hund, så vil ikke levne mini på gulvet alene i stua for man vet jo aldri, selv om hunden vår aldri har gjort mini noe og er snill som et lam :)
Vi har også hund, så sånn sett er det også greit:) Hun er veldig opptatt av hunden og vil gjerne bort og pirke på han. Han er null interessert i henne og snur seg bort.

Back
Topp