Lekegrind - behov?

Høres lurt ut, ingen vits å kjøpe før man har ett behov! :)
Håper min roer seg snart også :p
Er så mange som snakker om det og står jo flere steder om ting man burde ha :p

Det gjør han sikkert ;)
Om to mnd har han sikkert roet seg litt ;)

Er så mange som snakker om det og står jo flere steder om ting man burde ha :p

Det gjør han sikkert ;)
Om to mnd har han sikkert roet seg litt ;)

Jeg tror ikke man har behov før man føler det selv jeg, spar pengene sier jeg :)

Ja, satse på det. Nå om dagen går det vilt for seg :o hihi

Aldri hatt lekegrind, men etter at han ble aktiv ble det jo fristende. Kommer til over alt. Men vet med meg selv at han aldri ville akseptert det

Når de begynner å bevege seg ! Vi har tatt den bort nå (1år) men skulle gjærne hatt den litt til

Min erfaring er at med to tette er det behov for lekegrind;) Så kjekt for babyen å ha et eget sted uten at lange fingre skal "kose" osv. I starten sov mini i den på dagtid, og hadde etter hvert babygymmen oppi. Ble mye brukt den tiden vi hadde den (måtte kvitte oss med den pga plassmangel).

Hvis du har plass på badet, eller i døråpningen til badet, er det genialt når du vil dusje uten at babyen skal prøve å klatre opp i doen. :p Supert når du skal ta sette inn og ta ut av varm stekeovn også, eller mens du bærer varme kasseroller rundt på kjøkkenet, og absolutt ikke vil snuble i nysgjerrig baby. Ikke nødvendig selvsagt, men praktisk likevel. Bruker du vippestol da? Jeg ser at mange stropper fast babyer i vippestoler i de situasjonene der jeg ville brukt lekegrind. Jeg har aldri sett behovet for vippestol, så kanskje bruken overlapper litt, og du ikke trenger begge deler?

Vi har aldri hatt behov for det

Hvis du har plass på badet, eller i døråpningen til badet, er det genialt når du vil dusje uten at babyen skal prøve å klatre opp i doen. :p Supert når du skal ta sette inn og ta ut av varm stekeovn også, eller mens du bærer varme kasseroller rundt på kjøkkenet, og absolutt ikke vil snuble i nysgjerrig baby. Ikke nødvendig selvsagt, men praktisk likevel. Bruker du vippestol da? Jeg ser at mange stropper fast babyer i vippestoler i de situasjonene der jeg ville brukt lekegrind. Jeg har aldri sett behovet for vippestol, så kanskje bruken overlapper litt, og du ikke trenger begge deler?
Brukte det sist i slike situasjoner ihvertfall, denne gangen får vi knapt plass til stellebordet på badet og ikke så stor plass på kjøkkenet heller, kan hende vi bytter ut spisebordet med et mindre, da kanskje det går men ser for meg at det gjerne er så kjøkkenet det kan bli kaotisk og trang (relativt lite kjøkken), sist lagde jeg mat mens snuppa sov for å unngå slike ting nå, gikk kjempe bra det også ;)

Jeg har kjøpt lekegrind som også kan brukes som peisgrind, men har ikke brukt den enda da lille fortsatt ligger i ro på lekematta si eller babygymen. Men tenker den kan bli veldig kjekk når hun begynner å krabbe rundt om jeg må gå ut av rommet en liten tur, så slipper jeg å ha henne med meg overalt ;)

Vi har tredve kilo Gordon Setter og storebror på to år.
Synes det er kjekt å ha som et sted å legge fra seg babynest litt ute av veien for de to :-)

Brukte det til storebror og pga hunden, og i tillegg å få de litt unna er det kjekt å få de opp fra gulvet, siden vi bor i et gammelt hus med lite gulvvarme, og et kjekt sted å legge leker. Hendig å flytte rundt på er den også, uten at det ble gjort så mye :-)

Vi hadde ikke lekegrind på første og jeg savnet det ikke heller. Blir nok ikke å skaffe til nr 2 heller :)

Jeg brukte den litt til eldste en kort periode da vi hadde brede trappetrinn i stua og han var overalt. Men han lærte seg fort å klatre de trinnene og hadde jo ikke tålmodighet til å være i den grinda, så ble ikke så lenge. med nummer to har den ikke vært montert, men den skal nå få stå på loftet til nummer tre er her og jeg ser om det er behov da.... ;)

Jeg har aldri hatt behov. De ligger ofte i vogn inne mens de er bittesmå hvis de ikke sover i sjalet. Jeg har to hunder men ser ikke helt at det er noe problem. Venter nr 3 nå og kommer heller ikke til å få det nå. :-)

Kjøpte til førstemann fordi vi har hund og alle sa at det var noe man måtte ha. Ble brukt litt i starten, men hadde virkelig ikke trengt den. Ble ikke satt opp til nr 2 og 3.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jo fler barn, jo større behov. Hvertfall om de er tette. Her brukte vi den masse til alle tre som babyer, dagsoving og med babygymmen oppi når de begynte med det. Første brukte den lite etter den tiden, da var den kjekk oppbevaring til leker, tepper, stelleveske. Nå er tredje ti måneder og aktiv, bruker grinda mest om jeg skal på do, eller må hjelpe søsken med skifting/do ol.

Mine to første likte best å sitte i vippestol, så brukte den mer om jeg skulle på do, lage mat ol, tredje liker best grinda og har nesten ikke brukt vippestolen. Så enig i at en av delene er kjekt å ha, ikke nødvendig med begge.

Back
Topp