Lekebutikken som barnepike mens foreldrene handler

Isthabeth

Forumet er livet
Er det vanlig, er det greit, å sette igjen barna i lekebutikken mens en selv shopper, sitter på cafè, etc?

Hadde aldri gjort det med en liten unge.. Men husker selv at jeg og søskenene mine var på leikebutikken mens mamma/pappa gjor andre ting :P

Har hørt at det ikke er helt uvanlig.

Men spørs hvordan det blir gjordt, og hvor selvstendig ungen er. 

Tror jeg er for hønemor til å la ungen min gå på kjøpesenter og slikt alene, på veeeeeldig mange år emoticon

Det kunne iallefall aldri jeg gjort....

Kommer jo selvfølgelig ann på alder og slikt da.

Men hvem er det da som har ansvar for barna mens foreldrene finner på andre ting? Og hvor gamle skal barna være for at det skal være greit? Hadde jo lovet meg selv å aldri lage en "gjett hva jeg så i dag" tråd, men klarer ikke la være. 

To barn, alene i lekebutikk, i hvertfall tjue minutter. Den yngste var så høy som min toåring, den andre var et halvt hode høyere. De var høyt og lavt i butikken, dyttet unna andre barn, flyttet på lekene, osv. 

IsThaBeth skrev:
Men hvem er det da som har ansvar for barna mens foreldrene finner på andre ting? Og hvor gamle skal barna være for at det skal være greit? Hadde jo lovet meg selv å aldri lage en "gjett hva jeg så i dag" tråd, men klarer ikke la være. 

To barn, alene i lekebutikk, i hvertfall tjue minutter. Den yngste var så høy som min toåring, den andre var et halvt hode høyere. De var høyt og lavt i butikken, dyttet unna andre barn, flyttet på lekene, osv. 

Hadde aldri i verden latt min 3åring være alene i en butikk. Vet ikke hvilken alder som er ok, kommer ann på ungen... ;)

Det e MY meir vanlig einn man sku tru... dæm i leikebutikka oppleve det vistnok te stadighet.. og JA, ungan e dær i LANGE stunder (hørt om fleire tima på Toys'r'us i Trondheim!

E det greit - NEI!!Når ungan e så stor at dæm kainn fær å gå på ulike butikka heilt sjøl og sjå uten å gjør nå gæli, og man kainn bli enig om å møtes på ett sted te ei viss tid så e det greit syns æ.. men da e jo ungan ganske gammel og det brukes ikke som barnevakt!

Synes ikke det er greit uansett alder. Det er da ikke de som jobber i lekebutikken sitt ansvar å passe barn?! Når barna kan gå på et senter alene er det selvfølgelig noe helt annet, men frem til da kan ikke barn passe seg selv. Min mening.emoticon

for meg hører det helt bak mål ut
kunne aldri gjort det
Synnes ikke noe om at barn ska gå slik i butikk alene

Det er IKKE greit, men beklagelig nok veldig vanlig.. Ser tilfeller av det hver gang jeg er på senter og hører det ofte fra venner og bekjente som jobber i butikkene det forekommer i. I lekebutikker, dyrebutikker, musikkforretninger osv går problemet igjen. 

Barneparkering på denne måten kunne aldri falt meg inn..

bruker den ikke som barnevakt. men har hendt at min på snart 5 er alene i lekebutikken mens jeg er i butikken på rett over "gata" men går aldri langt unna. Ofte jeg bare står på utsiden av lekebutikken også, rett og slett fordi jeg ikke gidder og se på de samme lekene om igjen 100 ganger.. lekebutikker er jo sååå spennende for de små.

Hvis barna trenger noe form for "barnevakt", så burde det jo si seg selv at det ikke er greit. 

bruker den ikke som barnevakt. men har hendt at min på snart 5 er alene i lekebutikken mens jeg er i butikken på rett over "gata" men går aldri langt unna. Ofte jeg bare står på utsiden av lekebutikken også, rett og slett fordi jeg ikke gidder og se på de samme lekene om igjen 100 ganger.. lekebutikker er jo sååå spennende for de små.

mine eldste på 6 1/2 år og 9 1/2 år får lov å gå i lekebutikken og kikke mens vi er i andre butikker.men de er jo såpass store at de kommer jo og finner oss når de er ferdig "sett".
ALDRI i livet om jeg kunne ha gjort det med de små (eller når jentene var mindre)

*LL* skrev:
Jeg jobber på lekebutikk, og det er ikke sjeldent at vi blir brukt som "barnevakter".
Da spesielt på lørdager siden det ligger en kafé rett ved siden av.

Så lenge barna er store, ikke roter, bråker osv er det egentlig ikke et problem. De er jo bare å titter ofte, på lik linje med voksne kunder.
Men det skjer jo innimellom at det blir mye bråk og MYE rot spesielt.
Da ber vi dem roe ned litt eller gå til foreldrene sine (om vi vet de sitter på kafèen)
Vi følger litt med dem når vi har mulighet, det er ikke greit å være leeeenge og bare frese rundt i hyllene å leke med lekene. 
Er det små barn (2-3 år og yngre har jeg faktisk også opplevd) så følger vi dem til foreldrene.

Jeg hadde ikke latt mitt barn vært alene i en lekebutikk.

Hvis du hadde sett to barn, på to og tre år, som var i butikken lenge, og den minste sto og sjanglet på toppen av ei diger høy utesklie som sto utstilt, hva hadde du tenkt/gjort? 

ALDRI hørt om, og kunne ikke tenke meg å gjøre det?
Altså, ungene kan løpe litt når vi er på Lekebutikken allesammen.. men går ikke rundt å handler andre ting mens dem er der inne...:/

Er vel ikke akkurat uvanlig, men jeg ville ikke turt det rett og slett!!! Er så mye skumle folk ute i denna verden her så nei, hadde ikke turt..

Synest detta høyres 100% uansvarligt ut. o_O
Greit vist dei er store nok til å gå der sjølv, men ikkje før den tid.

Vet ikke hvorfor sklia sto midt i butikken, men det så skummelt ut med en ustø toåring alene på toppen. Jeg tror jeg har blitt for gammel og sur, som bruker så mye energi på å irritere meg over hva andres barn driver med inne i en lekebutikk alene. 

Lurer du på om det er greit at en to og tre-åring er alene i leketøysbutikk i ca 20 minutter?

Back
Topp