Leke ute

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Hvor kaldt er det hos dere og hvor lenge er dere ute i snøen med babyene?
Vi har jo ei på snart fire år også nå og vi er ute litt alle sammen, men jeg blir så usikker på hvor lenge guttungen kan være ute. Idag tok jeg han inn da han ble så rød på kinnene.
 
Vi var ute i ca 3 timer i dag, hun sov en av de :)

Var ca -5 grader men sol og ingen vind

Var god og varm.
 
Vi har ikke sol. :p
Den kommer ikke før i begynnelsen av februar.
Off da er nok litt kaldere da.

Men så lenge de er godt kled og det ikke er for mange minus så har de godt av frisk luft .

Ser de skriver -10 som grense mange plasser.... Blir ikke så kaldt her serligofte så :)
 
Off da er nok litt kaldere da.

Men så lenge de er godt kled og det ikke er for mange minus så har de godt av frisk luft .

Ser de skriver -10 som grense mange plasser.... Blir ikke så kaldt her serligofte så :)

-7 har vært det kaldeste her, og ja, frisk luft må de jo ha. :) Han sover også ute i vogna. Med samme bekledning i skinnpose med både insektsnetting og regntrekk på, så vil tro det er ganske lunt.
 
Er sykt kaldt på østlandet for tiden. Vært nærme -20 i flere dager. Da tør jeg ikke å ta henne ut. :(
 
-7 har vært det kaldeste her, og ja, frisk luft må de jo ha. :) Han sover også ute i vogna. Med samme bekledning i skinnpose med både insektsnetting og regntrekk på, så vil tro det er ganske lunt.
Jeg tror ikke regntrekk er så lurt altså. Skal ikke påstå noe, men stillestående kald luft blir veldig mye kaldere effektivt enn det sirkulerende luft blir, samt at det blir veldig dårlig luft. Selv når regnet står på som værst her så har jeg alltid en god åpning i regn/stormtrekket på vogna. men igjen det er meg. Skal ikke påstå noe.
 
Jeg tror ikke regntrekk er så lurt altså. Skal ikke påstå noe, men stillestående kald luft blir veldig mye kaldere effektivt enn det sirkulerende luft blir, samt at det blir veldig dårlig luft. Selv når regnet står på som værst her så har jeg alltid en god åpning i regn/stormtrekket på vogna. men igjen det er meg. Skal ikke påstå noe.

Aldri hørt om. Hvor har du det fra? :)
Insektsnettingen er jo ikke 100% tett, og det er regntrekket langt ifra også, så tenker det går greit om det du sier skulle være tilfelle?
 
Her har det vært rett over -20 de siste dagene! Er et mareritt i forhold til dagsoving, da hun er vant til å sove i vogn ute!
 
Hun roer seg ikke senga si på dagtid (ikke på natta heller for den saks skyld:p) og roer seg heller ikke da vogna står inne :/
Bare ett lite tips :)
Her har vi også hatt samme problem. Alltid sovet daglur ute, lagt han i vogna og sovnet med engang jeg setter vogna ute. I senga på dagtid derimot - der må vi kampe. Vi kan fort bruke en time før han sovner i den (kun problem på dagtid heldigvis). Så her når det var som kaldest slo jeg av kablene på vaskerommet og full lufting, da ble det ganske kaldt innpå der og mini sov godt i vogna si(jeg tror nemlig det er vognposen som gjør at han trives så godt i vogna).
 
Back
Topp