Leie

35+2 og mine mistanker om hodeleie er bekrefta, men han ligger også som jeg mistenkte litt over mot venstre hofte.

Får se om ikke han borer seg nedover etterhvert!
 
Var hos jordmor i dag og hun sa lille jenta ligger godt nede i bekkenet med hodet:). Ikke festet enda, men legger seg tilrette:). Hun tok handa mi, så jeg kunne kjenne❤️
 
Her ligger lillebror med hodet godt ned i bekkenet, så godt at det kjennes ut som om han skal titte ut til tider. ☺️ Slik har det vært i mange mnd. allerede. Hodet er ikke festet, men ikke sikkert det skjer heller før fødsel er i gang, gjorde ikke det med storebror heller.
 
Min har ligget i seteleie på alle ultralydene som er tatt siden uke 23 og ligger sånn enda... Er 36+3 i dag.

Legene har ingen tro på at han kommer til å snu seg fremover ettersom han ligger med helt strake ben og det ikke er mye fostervann (hadde ikke lite heller visstnok, men for lite til at han fikk hjelp til å snu.) De vil ikke ta snuforsøk på meg fordi de ikke tror det vil gjøre noen nytte og fordi risikoen er for stor når jeg har morkaken foran så her er jeg max uheldig. Har tatt røntgen av bekkenet mitt og det er i grenseland, det betyr at jeg kan føde i sete så lenge baby ikke blir for stor. (3,5 kg) ... Dermed håper jeg han kommer litt før... men de vil ikke sette meg igang fordi de er avhengig i at setefødsler går raskt. Om jeg ikke hadde vært førstegangs så kanskje de hadde gjort det fordi da ville kroppen mest sannsynlig jobbet bedre selv om jeg hadde blitt satt igang. Jeg vil ikke ta keisersnitt, jeg hadde store ønsker om å føde naturlig og uten smertestillende så er veldig trist, spesielt siden jeg ikke hadde planer om mer enn ett barn og da var dette min eneste mulighet.:(
 
Var på kontroll i dag, hun ligger med hodet godt ned i bekkenet, så er nesten festet:)
 
Var på ekstra kontroll i går hos jm (siden lege ikke sjekket på kontroll hos han). Uke 37+1, hodet lå ned, men ikke festet seg. Førstegangsfødende:)
 
Var hos jordmor i dag, 34 uker. Her ligger lillebror med hodet ned, men på skrå ned mot venstre. Og fremdeles god tumleplass i følge jordmor. :)
 
34+2 og hun har snudd seg til tverrleie.
 
Her er hodet festet, uke 37+4 nå. :)
 
Jeg tror hodet er festa. Har bare kjent selv, men mye som kan tyde på det i hvertfall!! Det er jo ikke noe å forvente 14 mnd etter sist fødsel... Har ikke kontroll før 28/4, ble plutselig veldig lenge til!

36+1 i dag
 
JIPPI! Hodet er festa, jm syns det var veeeeeldig langt nede!

36+2
 
  • Liker
Reactions: BMC
Back
Topp