Leie på babyen

Toffifee

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Januarlykke 2020
Februarbarna 2020
Maiskolbene 2023 :-)
Noen som vet hvordan leie babyen deres har nå?

Her ligger baby med hodet ned, noe han har gjort siden OUL i uke 19, så virker ikke som at han vil snu seg noe. Har fått beskjed på to ultralyder at han ligger laaaaangt ned i bekkenet, så han har ligget lavt siden iallefall uke 26. Noen andre som har fått beskjed om at babyen ligger lavt, og er det noen som vet om det evnt har noe å si? :)
 
Han har ligget alle forskjellige veier på alle ul, men siste lå han med hodet ned. Og kjenner han ligger nedover nå også. Han slår nede og sparker oppe. Men ja har kjent at han prøver å snu seg, men angrer og går tilbake nedover:hilarious:
 
Var på ultralyd i går og babyen ligger med hodet ned. Gjorde det på ultralyd for noen uker siden også. :)
 
Sist lå ungen med hodet nedover fra hvertfall rundt nå.
Denne gangen merker jeg fortsatt vendinger (tror hun driver og snur seg mens jeg skriver faktisk), og kjenner ofte ganske ulike bevegelser fra dag til dag.
 
I følge ultralyd i går ligger han med hodet oppover. Håper virkelig han snur seg. Men har vel ganske god tid på seg på å gjøre det på?
 
Var hos jordmor i dag, 27+5, spurte om hun klarte å kjenne noe leie utenpå, men det var vanskelig, men hun var enig med meg, syns hun ligger mest i tverrleie, for magen er mye hard på begge sider. Men her er det rikelig med plass og fostervann, så på ul i uke 24 snudde hun enda mye på seg:happy:
Forrige gang hadde han hodet festet nede fra uke 24. (storebror)
Spent på ny ul i uke 32♥️
 
I følge ultralyd i går ligger han med hodet oppover. Håper virkelig han snur seg. Men har vel ganske god tid på seg på å gjøre det på?
Tror de har en stund til på seg til å få snudd seg, ja :D Får satse på det!
 
Var hos jordmor i dag, 27+5, spurte om hun klarte å kjenne noe leie utenpå, men det var vanskelig, men hun var enig med meg, syns hun ligger mest i tverrleie, for magen er mye hard på begge sider. Men her er det rikelig med plass og fostervann, så på ul i uke 24 snudde hun enda mye på seg:happy:
Forrige gang hadde han hodet festet nede fra uke 24. (storebror)
Spent på ny ul i uke 32♥️
Ny UL i uke 32 her også, blir spennende :)
 
Sist lå ungen med hodet nedover fra hvertfall rundt nå.
Denne gangen merker jeg fortsatt vendinger (tror hun driver og snur seg mens jeg skriver faktisk), og kjenner ofte ganske ulike bevegelser fra dag til dag.
Og nå ligger hun i tverrleie og spenner fra i magen på begge sider. Ouch! Prøver forsiktig å dytte litt i henne for å få annen posisjon :p
 
Og nå ligger hun i tverrleie og spenner fra i magen på begge sider. Ouch! Prøver forsiktig å dytte litt i henne for å få annen posisjon :p

Her også:joyful: Men syns hun er ganske «rolig», så ikke så vondt enda :angelic:
 
Her også:joyful: Men syns hun er ganske «rolig», så ikke så vondt enda :angelic:
Jeg kjenner meg litt mørbanka jeg, vært så mye aktivitet siste døgnet med posisjonen hun er i. Mye mer aktiv unge i magen enn storebror :D
 
Han lå med hodet ned på forrige jordmorkontroll. Kjenner spark på høyre siden av magen, og det som trolig er slag nedover. Kjennes ikke ut som det har endret seg siden hun sjekket.
 
Det har variert myye for å si det sånn! I forrige uke lå begge i hodeleie, mens denne uken ligger hun på venstre i hode, mens hun til høyre ligger i sete :rolleyes: Det har nesten vært forskjellig leie på de hver eneste kontroll vi har vært på :hilarious:
 
Jeg klarer ikke helt å kjenne hvordan han ligger jeg, men det sparkes og kravles på ulike steder hele tiden, så jeg antar at han snurrer mye rundt i ulike posisjoner. :D
 
Har hovedsakelig vært tverr- eller skråleie her, men kjennes ut som seteleie de siste dagene
 
Jeg har ikke sjekka leie på noen kontroll ennå, men regner med at jordmor gjør det fra uke 28 (neste uke for min del).

Så langt synes jeg nesten utelukkende jeg kjenner bevegelse langt nedi systemet, både hender og spark, og tenker derfor at han ligger mest på tvers... har ingen vondter opp mot ribbena eller tydelige spark langt opp. Men i natt hikka det langt nedi bekkenet, så da må han ha ligget med hodet nedi der. Vanskelig å si, altså. Men jeg lurer jo på når jeg snart skal begynne å kjenne presse oppover og bli andpusten osv.
 
Back
Topp