Lei av samboer

Lillegutt2015

Betatt av forumet
Januarskatter 2015
Er det flere som har det slik som meg? Jeg merker jeg blir kjempe irritert på alt samboer gjør, jeg er rett og slett lei av hele han. Syns det er helt forferdelig. Bare 15 uker til vi blir foreldre for første gang, og nå klarer jeg ikke å være rundt han. Hele humøret mitt blir endret når jeg er med han.

Slik har jeg vært siden jeg ble gravid med samboer i mars i fjor. Er fortsatt veldig lei, men prøver å holde ut i håp om bedre dager.

Niks, har det ikke sånn. Jeg tenker at det kan ha noe med kommunikasjonen å gjøre i forhold til at du går igjennom mange store forandringer som han ikke henger med i. Dere må finne en ny måte å snakke sammen på og han må sette seg bedre inn i din nye hverdag med alt det en graviditet innebærer. Lykke til :D

Hadde det sånn selv i fjor, bare krangla. Lei av alt ved hverandre. Bestemte oss for å finne på mer sammen og bite tenna sammen om det var noe som irriterte hverandre. I januar snudde det helt om :-) aldri hatt det så bra de 6 åra vi har vært sammen som vi har det nå. Ble gravid i mars og hadde nok aldri blitt det om vi ikke gjorde noe med kranglinga rundt juletider i fjor ;) hehe. Blir bare en ond sirkel.

Kan kanskje ha noe å gjøre med at han ikke viser noen interesse for svangerskapet. Han syns jeg snakker for mye om det, og jeg syns han snakker for lite om det.

Eller, kanskje dere rett og slett er for mye "oppå" hverandre? Vi har samme vennekrets, og gjorde alt ilag, dagen lang, utenom å jobbe ilag .. Vi gikk på en smell, og hadde det fryktelog en periode, helt til eg ble igjen hjemme mens han var ute med venner, og så reiste jeg ut da han kom hjem.. Hjalp masse, fikk litt tid fra hverandre, og nå er ting myye bedre :)

Eller, kanskje dere rett og slett er for mye "oppå" hverandre? Vi har samme vennekrets, og gjorde alt ilag, dagen lang, utenom å jobbe ilag .. Vi gikk på en smell, og hadde det fryktelog en periode, helt til eg ble igjen hjemme mens han var ute med venner, og så reiste jeg ut da han kom hjem.. Hjalp masse, fikk litt tid fra hverandre, og nå er ting myye bedre :)

Er det første som slo meg, og.

Her så har vi separate interesser etter at jeg ble gravid, da jeg kuttet ut noe vi delte sammen, og slappet mer av.
Dette førte jo til at vi savner hverandre!

Selv om han sitter i et annet rom og holder på med sitt og jeg med mitt, så kommer vi oftere innom hverandre og titter og koser og klemmer på hverandre utav rent savn :p

Prøv å finne en hobby til begge to, eller en aktivitet og skill på hverandre!
Å tilbringe hele dagen, hver dag sammen, er ikke bra for forholdet!

Min samboer har til og med eget hobby-rom så jeg slipper å se på alle sakene hans, rett og slett, men jeg savner han når han forsvinner der inne :)

Er det flere som har det slik som meg? Jeg merker jeg blir kjempe irritert på alt samboer gjør, jeg er rett og slett lei av hele han. Syns det er helt forferdelig. Bare 15 uker til vi blir foreldre for første gang, og nå klarer jeg ikke å være rundt han. Hele humøret mitt blir endret når jeg er med han.
Hormoner, sikkert, hold ut :)

Vi bor ikke i lag. Men skulle ønske han var her hele tiden. Savner han så snart han ikke er her og prater ofte med han på telefon. Håper det går over for deg og at du får der bedre

Takk for tilbakemeldinger! Jeg kjenner meg igjen i mye av det dere sier. Vi bor i en ganske liten leilighet også, så vi går oppå hverandre stort sett hele tiden. Jeg får bli flinkere til å komme meg ut litt

Jeg skjønner godt hva du mener!
Tror jeg har skjønt det her med å være hormonell nå...
For litt siden brøyt jeg ut i hysterisk gråt da han tok cherrytomater på sin egen tallerken, og ikke til meg samtidig. Der og da falt verden sammen, og jeg anklaget ham for å bare tenke på seg selv... Innså ganske raskt hvor teit det var, og gråt da enda mer fordi jeg ble så oppgitt over meg selv. Hjelp! :D Han ga meg en god klem og beklaget :p Hahaha! :D

Én ting er selvfølgelig kommunikasjon, og at han ikke forstår hva vi går gjennom, men samtidig ser jeg jo ofte i ettertid at han gjør så godt han kan. Og at jeg rett og slett er forferdelig innimellom. Heldigvis klarer han å se "sjarmen" i det.. :p Og jeg prøver å være flink til å si unnskyld når jeg innser hvor irrasjonell og urettferdig jeg har vært.

PS: tror det er ganske vanlig i mange par at hun snakker "for mye" og han snakke "for lite".. Kjenner meg igjen i det hvertfall.
Snakket med min om akkurat det, så nå prøver vi å finne en balansegang. Han prøver å engasjere seg mer, mens jeg prøver å tømme meg litt til venninner og mamma og sånn, og ikke bare til han :p

Jeg har det sånn! Men skal sies at vi har hatt våre utfordringer når det gjelder andre ting enb svangerskapet.. kommunikasjonen er dårlig hver dag!

Sniktitter fra mai her.. Jeg kjenner meg igjen. Forrige gang jeg var gravid, var med eksen min, så var jeg så lei av hele han og klarte å ikke se på vann en gang! For meg var det slik at jeg inne lenger hadde følelser for han! Sier ikke at det er slik for deg. Men viktig å ta tak i det med en gang, eller så kan det gå galt :(

Sniktitter fra mai her.. Jeg kjenner meg igjen. Forrige gang jeg var gravid, var med eksen min, så var jeg så lei av hele han og klarte å ikke se på vann en gang! For meg var det slik at jeg inne lenger hadde følelser for han! Sier ikke at det er slik for deg. Men viktig å ta tak i det med en gang, eller så kan det gå galt :(
Se på han**

Uff, ja.. Håper vi klarer å løse dette. Det siste jeg vil er å gå fra han. Men vi får bare ta tiden til hjelp. Har enkelte dager der jeg er kjempe forelsket.. Så dagen etter kan jeg være veldig lei

veldig typisk, men også utrolig slitsomt... Har dere en fast dag i uka dere to bare er sammen og gjør noe nytt hver gang? kan være ganske gøy og man ser på hverandre på en helt annen måte :)

Jeg kan også bli lei av og til av mannen spesielt at han går hjemme hele dagene pga arbeidsledighet. Men merker det hjelper at jeg jobber, selv om jeg er 60 % sykemeldt samt at han har sine interesser i form av trening og jeg skal være forlover neste år og derfor har en del planlegging der. Så vi slipper å gå oppi hverandre hele tiden. Er derfor godt når vi først har en kveld eller gjerne hele dag sammen kun oss 2..

veldig typisk, men også utrolig slitsomt... Har dere en fast dag i uka dere to bare er sammen og gjør noe nytt hver gang? kan være ganske gøy og man ser på hverandre på en helt annen måte :)
Nei, det har vi ikke. Det kunne kanskje vært gøy å prøvd ja!

Back
Topp