Lei av å ikke få sove..!!

lizzed

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Novemberlykke 2018
Sover SÅ dårlig for tiden! Sovner godt i 23tiden, men våkner hver natt i 2-3tiden og klarer ikke å sovne skikkelig igjen.. ligger bare å kjenner på bekkensmerter eller spark :-( passer absolutt ikke når man er utslitt fra før og skal på jobb dagen etter! :-(

Flere som sliter med søvnen?

Jeg også med søvnen en periode, men nå har det bedret seg betraktelig! Håper det blir bedre for deg snart å:) Har ingen gode tips dessverre:(

Håp om å bli bedre asså :-) Har slitt før jeg ble gravid også, men da ble jeg ikke SÅ sliten av det..!

Sliter og veldig med søvn, har vært ille nå i desember. Sover nesten ikke om natta, ligger gjerne våken til nærmere 5, og står opp 7.. Blir mye soving på ettermiddagen for å "overleve".

Har hatt det sånn en stund jeg og. Fant ut at det ble bedre når jeg ikke drakk noe sent på kvelden så jeg slapp å gå på do om natta. .:p

Har det sånn jeg og... Heldigvis er jeg sykemeldt og kan sove litt på dagen!

Det kommer visst av hormoner som produseres for at vi skal være forberedt på å amme om natten og være våken... Synd dette kommer så tidlig for noen av oss! :p

Har hatt det sånn en stund jeg og. Fant ut at det ble bedre når jeg ikke drakk noe sent på kvelden så jeg slapp å gå på do om natta. .:p
Jeg går ikke på do om natta.. gjorde det i starten, men ikke nå lenger.. våkner uten grunn (altså vet ikke hvorfor)

Har det sånn jeg og... Heldigvis er jeg sykemeldt og kan sove litt på dagen!

Det kommer visst av hormoner som produseres for at vi skal være forberedt på å amme om natten og være våken... Synd dette kommer så tidlig for noen av oss! :p
Enig.. kjedelig!

Sånn er det for meg også, jeg våkner av smerter i beina mine og får ikke sove igjen. Jeg er sykemeldt så jeg sover gjerne litt utover formiddagen!

Sånn er det for meg også, jeg våkner av smerter i beina mine og får ikke sove igjen. Jeg er sykemeldt så jeg sover gjerne litt utover formiddagen!
Fortsetter det her må jeg vurdere 100% sykemelding igjen :-( bekkenet blir jo bare værre og værre også..!

Jeg sover med ammeputen som støtte. Det hjelper mye for meg :) Når mannen er hjemme fungerer han som ammepute :P

Jeg sover med ammeputen som støtte. Det hjelper mye for meg :) Når mannen er hjemme fungerer han som ammepute :P
Prøvd med puter under beina og mellom beina og alt mulig.. vanskelig å finne gode stillinger!

Nok en dårlig natt.. Sliter også med å finne gode stillinger, blir liggende og vri meg.. Heldigvis bare to dager igjen før juleferie, får stupe inn i den og sove da.. :)

Det er jo ingen her og dere er jo så treige i kveld.... SAVNER TAMMIS!!!!!!!!
Ja det må du! Våknet kl 3 idag og sto opp litt over 5.. :-/ men nå skal vi snart til jordmor..

Her sliter jeg "ufrivillig" med søvnen. Blir vekt av ungen som kommer i senga vår, av mannen som kommer å legger seg fordi han sovna på sofaen, og mannen som vekkerklokke.

Tar gjerne en stund før jeg sovner igjen når noen vekker meg.

Her sliter jeg "ufrivillig" med søvnen. Blir vekt av ungen som kommer i senga vår, av mannen som kommer å legger seg fordi han sovna på sofaen, og mannen som vekkerklokke.

Tar gjerne en stund før jeg sovner igjen når noen vekker meg.
Kjenner til det med forstyrrelser ja.. men bare mannen her da.. og han har grusomt vanskelig for å stå opp.. så jeg må vekke han når han skal på jobb, rekke et fly eller lignende.. og da får jeg ikke sove etterpå.. og så sover jeg mer urolig om han skal rekke noe, for jeg vet han har så lett for å forsove seg.. så da våkner jeg gjerne noen timer før pga det også :-P

Det var akkurat som om jeg skulle skrevet det første innlegget ditt der, lizzed! Har det helt likt, og det er så slitsomt! Er dødstrøtt omtrent hver morgen. Sovner lett, men våkner utpå natta (tør aldri sjekke klokka) og ligger et sted mellom lett søvn og våken. Har følelsen av at jeg også våkner hver gang jeg snur meg. Er kjempeslitsomt å ikke få hvilt ut skikkelig. Men er det sant det med hormonene, altså? At det er "ammeforberedende"?

I dag sendte jeg melding til sjefen og sa rett ut at jeg må ta en rolig morgen. "Fikk beskjed fra indre hold om å ta det med ro", skrev jeg. Har bare en sykedag pga graviditeten fra før, så har ikke så dårlig samvittighet. (Men er jo litt borte noen timer her og der på diverse UL, jordmor, lege osv.)

Det var akkurat som om jeg skulle skrevet det første innlegget ditt der, lizzed! Har det helt likt, og det er så slitsomt! Er dødstrøtt omtrent hver morgen. Sovner lett, men våkner utpå natta (tør aldri sjekke klokka) og ligger et sted mellom lett søvn og våken. Har følelsen av at jeg også våkner hver gang jeg snur meg. Er kjempeslitsomt å ikke få hvilt ut skikkelig. Men er det sant det med hormonene, altså? At det er "ammeforberedende"?

I dag sendte jeg melding til sjefen og sa rett ut at jeg må ta en rolig morgen. "Fikk beskjed fra indre hold om å ta det med ro", skrev jeg. Har bare en sykedag pga graviditeten fra før, så har ikke så dårlig samvittighet. (Men er jo litt borte noen timer her og der på diverse UL, jordmor, lege osv.)
"Godt" vi er flere.. jordmora mi sa ingenting om hormoner da jeg nevnte det.. bare at det kan være andre "grunner" til at jeg våkner (stillingsendring, vondter, spark, kynnere, eller at kroppen er vandt til mer aktivitet på dagtid og faktisk ikke behøver like mye søvn).. men jeg er jo litt sånn her i perioder til vanlig også jeg da.. så får vel bare akseptere DET også :-P Aksepterer jo alt mulig annet av plager, vondter og endringer..

Ja, jeg kan også ha det litt sånn til vanlig. Går i perioder. Så det kan godt hende dette går over også, har sovet som en baby en god stund fram til nå for noen uker siden.

Men ja, er jo ikke i like mye aktivitet nå som før, så kanskje kroppen bare ikke trenger så mye søvn lenger.

Jeg sliter med søvnen på en annen måte.. når jeg legger meg så ligger jeg våken i 3-4 timer før jeg endelig sovner, og det er mye fordi jeg springer på do hele tiden også klarer jeg ikke å slappe helt av slik at jeg sovner.. dette er utrolig irriterende og ødelegger hele dagen for meg. håper det blir bedre snart altså!

Back
Topp