Legtime og kontroll

Fikk svar fra jordmor nå og at jeg kommer til å få time etter uke 12 en gang. Da er jeg 15+ i uke, så passer jo helt fint det regner jeg med :happy: Vet ikke om det er noen grunn til å ha tidlig besøk hos jordmor?
Jeg tenker at hvis man har behov for det, så kan det være fint. Bekymringer rundt graviditet og fødsel osv. ja jo være særlig fint å snakke med jordmor om :)

Men når det er sagt, så var det aldri snakk om at jeg kunne komme til jordmor før i uke 25 i Oslo i 2023. De måtte prioritere vanlige kontroller. (Ikke at jeg etterlyste det heller da).

Jeg har tatt første kontroll hos lege begge gangene. Det er jo først og fremst blodprøver, henvisninger og sånt som gjøres da.

jeg får ekstra oppfølging pga nylig blodpropp så skal på kk time 23 feb, 2 jordmor time 24 feb, ultralyd time 9 mars (uke 12-13) og 3 jordmor time13 mars :sad002

Skal ha første time med jm når jeg er 10+6, mest for å få henvisning til tul, og få helsekortet, noen som vet om denne er digital nå? :)

Skal ha første time med jm når jeg er 10+6, mest for å få henvisning til tul, og få helsekortet, noen som vet om denne er digital nå? :)
Jeg hadde første time hos jordmor 29. januar, da var det ikke digitalt enda. Hun snakket om at det kommer til å bli innført gradvis, og at det forhåpentligvis skal være på plass over hele landet innen utgangen av neste år. Altså ikke sikkert vi kommer til å få det i løpet av graviditeten jeg har bare bretta helsekortet så det får plass i veska, så skal jeg ikke kunne glemme det

Fastlegen min ønsker at jeg tar oppfølging hos jordmor såfremt jeg er komfortabel med det. Av den ærlige grunn at han ikke føler han er nok utsjekket på graviditet. Helt supert med ærlig lege syns jeg! Jeg hadde første time hos jordmor på 7+3 den 29. januar. Det ble tatt blodprøver hos lege etterpå men har ikke hørt noe om de, skulle se på det ved neste jordmortime 6. mars. (Det ble sendt kopi til fastlegen så satser på han hadde gitt beskjed hvis noe så veldig dumt ut).
Har ellers diverse oppfølging via legekontoret pga sykmelding og oppfølging av hyperemesis, behandling og oppfølging av kjent sykdom. Føler meg alt i alt godt fulgt opp.

Fastlegen min ønsker at jeg tar oppfølging hos jordmor såfremt jeg er komfortabel med det. Av den ærlige grunn at han ikke føler han er nok utsjekket på graviditet. Helt supert med ærlig lege syns jeg! Jeg hadde første time hos jordmor på 7+3 den 29. januar. Det ble tatt blodprøver hos lege etterpå men har ikke hørt noe om de, skulle se på det ved neste jordmortime 6. mars. (Det ble sendt kopi til fastlegen så satser på han hadde gitt beskjed hvis noe så veldig dumt ut).
Har ellers diverse oppfølging via legekontoret pga sykmelding og oppfølging av hyperemesis, behandling og oppfølging av kjent sykdom. Føler meg alt i alt godt fulgt opp.
Så bra at legen er så ærlig om det. Føler min lege leser seg opp på ting underveis :hilarious: Det er ikke min faste lege, men en turnus lege. Får se om jeg fortsette med ham eller om jeg går over til min vanlige lege :happy:

Høres ut som at du blir bra fulgt opp da og at du uansett kommer til å kjøre et løp begge steder :happy:

Back
Topp