Legtime og kontroll

Gitt beskjed til jordmoren jeg hadde i de to andre svangerskapene, men ikke fått noe svar enda (hun har nok ferie) :angelic:

Jeg bestilte så fort som mulig, så skal allerede 6. januar. :D Sikkert litt tidlig, men gleder meg til å få sjekka status mht blodprøver og sånt.

Sist jeg var inne hos legen nevnte han at "ser du var på legevakten pga tidlig spontanabort, går det bra nå" også svarte jeg "det var ikke noe planlagt, så det går veldig fint" og han fortsatt "ja, det har jo ikke vært uttrykk for et høyt ønske om en til tidligere" og jeg svarte "ne'ei" :hilarious:

Så jeg venter til jeg er over tiden for hvor det eventuelt vil regnes som kjemisk, også skal jeg prøve få legetime hos den andre legen her mens min fastlege er på ferie :joyful: for den kjemiske, det var i månedsskiftet november/desember, og legetimen var 19. Desember, så teknisk sett var jeg allerede gravid igjen.

Har en oppfølgingstime for noe annet 16. Januar da, så hvis alt ser normalt ut til da, så nevner jeg det nok for turnuslegen jeg skal til da

Små plasser har både pluss og minus! Lite sted så kjenner fastlegen litt for godt, og vi samarbeider ofte i forbindelse med jobb, som også vil si at sjefen samarbeider med legen. Og selv om legen kanskje ikke har rett til å ha meninger, så vet jeg at han innerst inne kommer til å synes det kanskje ikke er helt rett, da jeg har hatt noen helseplager det siste året som vi ikke finner helt ut av (mistanke om noe autoimmunt).

Har fått legetime 23. Januar og tidlig ultralyd privat 22. Januar :joyful: da er jeg 8+4og 8+5 :) legen min anbefalte å komme rundt uke 8

Har fått legetime til 29 januar, da er jeg 9+4. Føles som en hel evighet til :happy090
Det er jo kjempe lenge til :eek: Hadde de ikke ledig før? Nå er det kanskje ikke like okkupert med timer på ultralyd på sykehuset på denne tiden av året, men man kommer seg jo ofte til legen tidligere slik at de får bestilt time til tidlig ultralyd. De måler jo også vitaminer. Jeg oppdaget jo vitaminmangler sist, blant annet B12 og folat selv om jeg tok tilskudd. Hadde for lite B12 til å ta opp folaten jeg tok.

Det er jo kjempe lenge til :eek: Hadde de ikke ledig før? Nå er det kanskje ikke like okkupert med timer på ultralyd på sykehuset på denne tiden av året, men man kommer seg jo ofte til legen tidligere slik at de får bestilt time til tidlig ultralyd. De måler jo også vitaminer. Jeg oppdaget jo vitaminmangler sist, blant annet B12 og folat selv om jeg tok tilskudd. Hadde for lite B12 til å ta opp folaten jeg tok.
Saaaant?! :bag: Nei, de var helt fullbooket frem til da. Men kanskje jeg skal ringe de på nyåret og høre om de kan klare å presse meg inn tidligere. Tar jo en del tilskudd av vitaminer, men om det skulle være noe som er lavt til tross for dette så vil jeg jo gjerne vite det ASAP.

Back
Topp