LEGOLAND - dine beste tips?

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
Jeg har ikke vært der siden jeg var liten og husker ingenting derfra. Hva er dine beste tips for en god opplevelse i Legoland?

Mindre folk lørdag og søndag ift resten av uka
Vær der tidlig/ved åpning
Begynn innerst i parken eller ved de attraksjonene du helst vil ta
Last ned appen så kan du hele tiden få oppdatert køtid på de store attraksjonene
Bruk god tid evt flere dager så dere slipper stresse for å rekke over

Last ned appen så kan du hele tiden få oppdatert køtid på de store attraksjonene

Dette var gode tips! Visste ikke at de hadde en app engang :)
Ikke min tråd, men vurderer legoland selv :P Hvis det blir tid.
Så supert å høre fra noen som har vært der etter de ble voksne altså.
Har heller ikke vært der siden jeg var barn :)

Kom i god tid. Det er masse biler som vil inn på parkeringsplassene og litt å gå, så om man vil være klare når parken åpner, burde man planlegge god tid til parkering :)

Og så har dere sikkert sett etter rabattbilletter. Det er vist ikke noen (hvertfall ikke lett å finne) gratis barnebilletter i år, som ikke krever at man kjøper voksenbillett. Men det er lett å finne 50 % rabatt på prisen (maks en voksenbillett per barn) :) Om det er andre gode rabatter dere har sett, så rop gjerne ut ;)

Vi ankommer Legoland ca 1030, og skal på på hotellet der. Så vi bare laster av, tar oss en matbit på rommet og så går ned, så er nok i parken ca 1130. Vi har 2 dager i Legoland :)
Vi vurderer Q-bot platinum, slik at vi slipper all ventetid (mest pga min helse som ikke er så bra). Heldigvis er det også flere fine steder å spise der inne så alt er jo på en plass.
Det er vel parkering på hotellet?

Takk for svar, setter stor pris på det.

Tusen takk for tips[emoji1373]

Vi ankommer Legoland ca 1030, og skal på på hotellet der. Så vi bare laster av, tar oss en matbit på rommet og så går ned, så er nok i parken ca 1130. Vi har 2 dager i Legoland :)
Vi vurderer Q-bot platinum, slik at vi slipper all ventetid (mest pga min helse som ikke er så bra). Heldigvis er det også flere fine steder å spise der inne så alt er jo på en plass.
Det er vel parkering på hotellet?

Takk for svar, setter stor pris på det.
Får dere rommet så tidlig? Ofte er innsjekk etter kl 15 på hotell og det hadde Lalandia også.

Gå rett til det dere vil mest er godt tips.

Og sørg for at barna er høye nok, de er nøye på det! :)

Vi var der første uka i juni, samme i fjor. I fjor trengte vi regntøy, det slapp vi i år. Inkl regnbukse, sittende i ting blir man våt. Men nå er kanskje ikke regn aktuelt der heller :p

Har dere tid vil jeg også anbefale Legohouse :)

Tidlig check inn kl12 :)

Har noen erfaring med Q-bot? Hva vurker de på?Hva er vanlig ventetid der nede?

Jeg har ikke vært der siden jeg var liten og husker ingenting derfra. Hva er dine beste tips for en god opplevelse i Legoland?
Gå en dag det regner litt. Mye mindre folk.

Ikke prøvd Q-bot men vurderer det i år for det var tidvis opp mot en times kø da vi var der for noen år siden.
Funker på 12 ting: https://www.legoland.dk/en/plan-visit/q-bot-ride-reservation/

Men noen som vet om de er låst til bestemte personer? Vurderer å kjøpe sølv for eldste og en voksen siden minsten ikke får vært med på mer enn to av de 12tingene, og da må jo en av oss passe på han uansett. Så håper vi kan bytte på å gå med eldste uten å betale for 2voksne

Ventetiden varierer veldig.
Men i appen og på nettsiden kan man følge med på det.
Det kan være alt fra mindre enn 5 minutter til to timer ventetid tror jeg. Alt ettersom hvilken attraksjon og hvor mye folk som vil ta attraksjonen...
Vil gjette at det står noe om Q-bot på nettsiden, har ikke sett etter eller prøvd

Ikke prøvd Q-bot men vurderer det i år for det var tidvis opp mot en times kø da vi var der for noen år siden.
Funker på 12 ting: https://www.legoland.dk/en/plan-visit/q-bot-ride-reservation/

Men noen som vet om de er låst til bestemte personer? Vurderer å kjøpe sølv for eldste og en voksen siden minsten ikke får vært med på mer enn to av de 12tingene, og da må jo en av oss passe på han uansett. Så håper vi kan bytte på å gå med eldste uten å betale for 2voksne
Virker som du slipper unna med å betale for en Q-bot til hele gruppa :)Det står at maksimum antall per booking er seks personer.

Synes denne parken var den mest behagelige jeg har vært i. Ikke så mye folk, verken på parkering eller i kø ved inngang eller attraksjoner eller mat. Fikk fint med oss alt på en dag.

Var kanskje litt kø ved de Berg-og-dalbanene, men alt i alt veldig greit. Midt i fellesferien.

Vi elsket Qbot! Får vesentlig mer ut av parken når man slipper å stå i kø. Dog er det ikke nødvendigvis så mye kø om dere er der i helgen, og om dere skal være to dager har dere mer enn nok tid.

Om kjøreskolen er et ønske, er det lurt å boooke tid når dere kommer til parken.

Virker som du slipper unna med å betale for en Q-bot til hele gruppa :)Det står at maksimum antall per booking er seks personer.
Må betale per pers:
  • Silver DKK 179
  • Gold DKK 249
  • Platinum DKK 649
Så der koster jo litt siden billetten kommer i tillegg.
Men kan ikke være mer enn 6 på den.

Må betale per pers:
  • Silver DKK 179
  • Gold DKK 249
  • Platinum DKK 649
Så der koster jo litt siden billetten kommer i tillegg.
Men kan ikke være mer enn 6 på den.
Ah! Da skjønner jeg. Takk for oppklaringen. Ved flere enn seks må man sikkert leie to stykker. Synes det høres veldig dyrt ut. Disney har en tilsvarende løsning i sine parker. Den er helt gratis.

Synes denne parken var den mest behagelige jeg har vært i. Ikke så mye folk, verken på parkering eller i kø ved inngang eller attraksjoner eller mat. Fikk fint med oss alt på en dag.

Var kanskje litt kø ved de Berg-og-dalbanene, men alt i alt veldig greit. Midt i fellesferien.

Det høres veldig fint ut! Grunnen til at vi velger Legoland er fordi det er så lite reising, og hotellet er midt i parken. Helsen min er dårlig så vi trenger noe som er alt på et sted.

Vi går alltid og ser på legoen først.
Duploland for de minste :)
Kom tidlig.

Ah! Da skjønner jeg. Takk for oppklaringen. Ved flere enn seks må man sikkert leie to stykker. Synes det høres veldig dyrt ut. Disney har en tilsvarende løsning i sine parker. Den er helt gratis.
Helt greit at de to dyreste koster peng, for der sniker man jo i køen. Men er vel fordi de ikke har nok til alle (og fordi de kan tjene mer peng). Koster forresten 500i depositum også

Tror mitt beste tips er å dra til LEGO house, som er like ved. Det er så bra :D
De har alt som Legoland mangler :D

Back
Topp