Legitime

lillemy06

Forelsket i forumet
Jeg bestilte legetime i dag. Fikk ikke før i slutten av april. Syns det var så lenge til. Da er jeg komt til uke 9.
I hvilken uke skal dere til deres første legetime?

Jeg skal til legen neste uke, da er jeg ni uker. :)

Jeg har ikke tenkt på lege, drar nok ikke dit før det evt er noe spesielt jeg må der. Gikk kun til jordmor sist, og vurderer det samme denne gangen, om jeg er fornøyd med jordmor, har flyttet siden sist. Skal på første kontroll i uke 10.

Jeg var bare hos legen når jeg var i uke 6-7 for det var da jeg fant ut at jeg var gravid.. Vet liksom ikke når det er normalt å dra til jordmor å sånt for undersøkelse? Å hva gjør man eventuelt hos jordmor da? :p Første graviditeten min, mange rare spørsmål kanskje ;)

Har ikke bestilt time enda, men ser for meg å få time når jeg er mellom 8 og 12 uker en gang:) Ser for meg å kun gå til legen denne gangen, ikke JM.

Jeg var bare hos legen når jeg var i uke 6-7 for det var da jeg fant ut at jeg var gravid.. Vet liksom ikke når det er normalt å dra til jordmor å sånt for undersøkelse? Å hva gjør man eventuelt hos jordmor da? :p Første graviditeten min, mange rare spørsmål kanskje ;)

Det varierer litt når man velger å gå til JM, de fleste jeg kjenner har gått når de har rundet 12 uker. Hvis det er din første graviditet kan det være greit å prate med henne om amming, fødsel/fødestillinger og generelt følelser rundt graviditet og fødsel. Hun lytter ellers etter hjerteslag, sjekker symfysemålene og eventuelt åpning helt på slutten.

Det varierer litt når man velger å gå til JM, de fleste jeg kjenner har gått når de har rundet 12 uker. Hvis det er din første graviditet kan det være greit å prate med henne om amming, fødsel/fødestillinger og generelt følelser rundt graviditet og fødsel. Hun lytter ellers etter hjerteslag, sjekker symfysemålene og eventuelt åpning helt på slutten.

Ja det er jo greit å få hørt etter noe liv der inne før jeg forteller det til alle å enhver.. Da føler man seg jo også mere trygg :) Takk for svaret!

Skal til gyn over påske, rett og slett for å finne ut hvor mange uker jeg er.
(Hadde nok reist omtrent uke 8 uansett!) Tipper 7-8, men vet ikke sikkert, da jeg ikke har fått tilbake mens etter forrige baby.. Skal bestille jm time når heg er der, og tipper første time hos henne blir rundt uke 12. -Og innimellom der blir det sikkert en tur på Ullevål for fosterdiagnostikk..
Uke 9 høres egentlig passe ut med første legebesøk -hvis det ikke er noe spesielt man lurer på, eller er redd for da!

Ja det er jo greit å få hørt etter noe liv der inne før jeg forteller det til alle å enhver.. Da føler man seg jo også mere trygg :) Takk for svaret!

Bare hyggelig:) Legen gjør for så vidt det samme da, når det gjelder hjertelyd og symfysemålene.

Jeg fikk ikke legetime før i midten av mai når jeg er 15 uker. Syns dette var veldig dårlig, spesiellt siden jeg tror jeg har "rett" på tidlig ul. Men tenker jeg ringer legen om en uke eller to og krever å få komme inn, da jeg har veldig mye plager og spørsmål nå :)

Jeg fikk ikke legetime før i midten av mai når jeg er 15 uker. Syns dette var veldig dårlig, spesiellt siden jeg tror jeg har "rett" på tidlig ul. Men tenker jeg ringer legen om en uke eller to og krever å få komme inn, da jeg har veldig mye plager og spørsmål nå :)

Ja, det var litt rart at du ikke fikk time før? Håper du får krevd deg inn, hehe..

Ja, det var litt rart at du ikke fikk time før? Håper du får krevd deg inn, hehe..

Ja, jeg syns det var veldig rart at ikke graviditet var gyldig grunn til å få en "akutt-time". Men det ordner seg alltid, og det er ikke verre enn at jeg går til en privat dersom ikke legen har tid før. Har erfart før at den summen man betaler hos private ofte er verdt den ekstra tiden de bruker på deg :)

jeg har time i slutten av uke 11 jeg :) alt for lenge til men gleder meg masse!

Har første konsultasjon i morgen hos fastlegen. Passer bra siden jeg har tatt 2stk imodium mot omgangssyke i går og spist rå ørret...
7+4 i morgen

Back
Topp