Leggkramper

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Noen som har noen gode tips for å forebygge dette? Magnesium og pute under beina brukes allerede ;)

Dersom du mangler kalsium kan det være at magnesiumen ikke får gjort nytten sin. Jeg har begynt å ta tilskudd med begge deler nå siden jeg ikke tåler melkeprodukter og dermed sliter litt med å få i meg nok kalsium :)

Dersom du mangler kalsium kan det være at magnesiumen ikke får gjort nytten sin. Jeg har begynt å ta tilskudd med begge deler nå siden jeg ikke tåler melkeprodukter og dermed sliter litt med å få i meg nok kalsium :)

Det kan fint være at jeg mangler, faktisk. Tror sannsynlig jeg skal prøve dette! Drikker ikke melk og spiser sjeldent melkeprodukter, så er ikke mye jeg får i meg,tror jeg. Men hva slags dose begynner man med? Den laveste, kanskje? :)

Det kan fint være at jeg mangler, faktisk. Tror sannsynlig jeg skal prøve dette! Drikker ikke melk og spiser sjeldent melkeprodukter, så er ikke mye jeg får i meg,tror jeg. Men hva slags dose begynner man med? Den laveste, kanskje? :)

Glemte å si at det funker for meg, haha. Tok først kun magnesium, og det hjalp en stund, men så syntes jeg at krampetendensene begynte å komme tilbake, så da kjøpte jeg den med kalsium i tillegg. Jeg tar anbefalt dose nå, men om jeg hadde plagdes med krampene hadde jeg kjørt på med full en liten stud i alle fall :) I de jeg tar er det 500mg kalsium og "bare" 250mg magnesium. Men hvis jeg merker at krampene kommer tilbake kommer jeg til å hive i meg litt mer ;)

Last edited:
Jeg tar også magnesium, men litt mindre enn tidligere - litt ved behov faktisk. Bena mine er stort sett veldig bra nå, hender jeg våkner på natten med krampe - og da er det bare opp å stå litt, så går det over. Kjenner de blir veldig stramme av krampene, så passer på å tøye leggene litt. Og så har jeg begynt med støttestrømper hver dag, selv når jeg bare går hjemme. Det føles veldig bra! Tar dem av på kvelden, og sitter med bena høyt. Kjøpte på apotek 1, og fikk hjelp til å finne riktig størrelse. Man må måle rundt ankler og legger! Jeg er er skostr. 38, men måtte opp i 40-41 for å få riktig bredde. Så obs her! Ikke bra med feil størrelse.

Glemte å si at det funker for meg, haha. Tok først kun magnesium, og det hjalp en stund, men så syntes jeg at krampetendensene begynte å komme tilbake, så da kjøpte jeg den med kalsium i tillegg. Jeg tar anbefalt dose nå, men om jeg hadde plagdes med krampene hadde jeg kjørt på med full en liten stud i alle fall :) I de jeg tar er det 500mg kalium og "bare" 250mg magnesium. Men hvis jeg merker at krampene kommer tilbake kommer jeg til å hive i meg litt mer ;)

Jeg tok det nesten for gitt at det funker for deg, siden du anbefalte det :P ;) Men da prøver jeg på det. Er helt uholdbart å våkne med kramper i BEGGE leggene samtidig. Vet jo ikke hvor man skal gjøre av beina heller i det man våkner av faenskapen. Jeg tar 600 mg kalsium. Fungerer særs dårlig. :p

Jeg tar også magnesium, men litt mindre enn tidligere - litt ved behov faktisk. Bena mine er stort sett veldig bra nå, hender jeg våkner på natten med krampe - og da er det bare opp å stå litt, så går det over. Kjenner de blir veldig stramme av krampene, så passer på å tøye leggene litt. Og så har jeg begynt med støttestrømper hver dag, selv når jeg bare går hjemme. Det føles veldig bra! Tar dem av på kvelden, og sitter med bena høyt. Kjøpte på apotek 1, og fikk hjelp til å finne riktig størrelse. Man må måle rundt ankler og legger! Jeg er er skostr. 38, men måtte opp i 40-41 for å få riktig bredde. Så obs her! Ikke bra med feil størrelse.

Støttestrømper burde jeg jo virkelig skaffe meg. Har åreknuter også, så det er jo virkelig noe jeg burde få kjøpt meg. Jeg har ganske tykke legger, så må nok opp en størrelse eller to.. Målte du selv eller måler de for deg?

Leggene blir kjempestramme, og tror også det blir en del av en ond sirkel. Jeg passer på å tøye ut, både morgen og kveld, men de er like stramme for det. Kjenner også at jeg har kramper under foten og oppå tærne når det er som verst. Liksom bygger seg opp, før det tar leggen. Utrolig ekkel følelse. I natt fikk jeg det i begge leggene samtidig. Trodde jeg skulle gå gjennom veggen av smerte. :p

Jeg tok det nesten for gitt at det funker for deg, siden du anbefalte det :p ;) Men da prøver jeg på det. Er helt uholdbart å våkne med kramper i BEGGE leggene samtidig. Vet jo ikke hvor man skal gjøre av beina heller i det man våkner av faenskapen. Jeg tar 600 mg kalsium. Fungerer særs dårlig. :p
Uff, det er så grusomt! Nå er det maaange uker siden jeg hadde skikkelig krampe *bankibordet*, men våkner av og til av at jeg kjenner noe sniker seg innpå. Da klarer jeg å holde det unna ved å presse helen godt ned og strekke ut leggmuskelen før krampa har kommet skikkelig ;p

Støttestrømper burde jeg jo virkelig skaffe meg. Har åreknuter også, så det er jo virkelig noe jeg burde få kjøpt meg. Jeg har ganske tykke legger, så må nok opp en størrelse eller to.. Målte du selv eller måler de for deg?

Leggene blir kjempestramme, og tror også det blir en del av en ond sirkel. Jeg passer på å tøye ut, både morgen og kveld, men de er like stramme for det. Kjenner også at jeg har kramper under foten og oppå tærne når det er som verst. Liksom bygger seg opp, før det tar leggen. Utrolig ekkel følelse. I natt fikk jeg det i begge leggene samtidig. Trodde jeg skulle gå gjennom veggen av smerte. :p

Huff da, det er fryktelig vondt! Men det hjelper å stå på foten til krampa tar slutt altså. Ikke så lett å reise seg i hui og hast med stor mage og vondt i bekkenet da.. Jeg fikk hjelp til å måle. Jeg kjøpte sorte knestrømper, og de kostet nesten 200 kroner, men vel verdt pengene:-) Jeg bare vasker og skyller dem i vasken på badet på kvelden, så rekker de akkurat å bli tørre til neste morgen:-)

Kjøp kal-mag på helsekosten, da får du både magnesium og kalsium :)

Får leggkramper med en gang det går et par dager mellom at jeg har drukket melk..så for min del hjelper det å drikke nok melk☺ skrekkelig vondt I flere dager etterpå en natt med leggkramper

Har våknet noen netter med leggkramper jeg og, helt grusomt. Men en natt våknet jeg av krampe i en muskel oppå rista, det var om mulig ENDA verre. Måtte bare stå opp. :(

Huff,grusomt det der. Våknet flere netter nå av skikkelig krampe. Sikkert litt av et syn når man prøver å sprette så fort man kan ut av senga!;)

Her fikk jeg for første gang i dette svangerskapet krampe i leggen i natt. Tror aldri jeg har hoppet så fort ut av senga før :p

Har kun hatt skikkelige leggkramper en gang i svangerskapet, og da var det full pupp i begge bena samtidig :p klarte ikke bevege meg. Utenom det har jeg sånne rastløse ben, noe som også kan bli litt smertefullt

Huff,grusomt det der. Våknet flere netter nå av skikkelig krampe. Sikkert litt av et syn når man prøver å sprette så fort man kan ut av senga!;)

Også så fort man våkner!! :p Tenk deg hvis krampene var tidsinnstilt med vekkerklokken. Hadde aldri hatt problemer med å komme seg ut av sengen igjen :p

Huff, her sliter eg også med leggkramper hver natt, og tar magnesium( Max dose) og drikker mye melk pga halsbrann så tror ikkje eg mangler kalsium i tillegg o_O
Men eg husker at dette var et problem forrige sv.skap også. Og holdt vel bare ut med det :eek:
Men når man bråvåkner med krampe i leggene hver natt så blir man litt lei, og det er jo j&@%# vondt og bruker en evighet på å sovne igjen :wtf:
Så eg håper noen har noen gode tips og råd??

Back
Topp