Noen som har noen gode tips for å forebygge dette? Magnesium og pute under beina brukes allerede 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Dersom du mangler kalsium kan det være at magnesiumen ikke får gjort nytten sin. Jeg har begynt å ta tilskudd med begge deler nå siden jeg ikke tåler melkeprodukter og dermed sliter litt med å få i meg nok kalsium![]()
Det kan fint være at jeg mangler, faktisk. Tror sannsynlig jeg skal prøve dette! Drikker ikke melk og spiser sjeldent melkeprodukter, så er ikke mye jeg får i meg,tror jeg. Men hva slags dose begynner man med? Den laveste, kanskje?![]()
Glemte å si at det funker for meg, haha. Tok først kun magnesium, og det hjalp en stund, men så syntes jeg at krampetendensene begynte å komme tilbake, så da kjøpte jeg den med kalsium i tillegg. Jeg tar anbefalt dose nå, men om jeg hadde plagdes med krampene hadde jeg kjørt på med full en liten stud i alle fallI de jeg tar er det 500mg kalium og "bare" 250mg magnesium. Men hvis jeg merker at krampene kommer tilbake kommer jeg til å hive i meg litt mer
![]()
Jeg tar også magnesium, men litt mindre enn tidligere - litt ved behov faktisk. Bena mine er stort sett veldig bra nå, hender jeg våkner på natten med krampe - og da er det bare opp å stå litt, så går det over. Kjenner de blir veldig stramme av krampene, så passer på å tøye leggene litt. Og så har jeg begynt med støttestrømper hver dag, selv når jeg bare går hjemme. Det føles veldig bra! Tar dem av på kvelden, og sitter med bena høyt. Kjøpte på apotek 1, og fikk hjelp til å finne riktig størrelse. Man må måle rundt ankler og legger! Jeg er er skostr. 38, men måtte opp i 40-41 for å få riktig bredde. Så obs her! Ikke bra med feil størrelse.
Uff, det er så grusomt! Nå er det maaange uker siden jeg hadde skikkelig krampe *bankibordet*, men våkner av og til av at jeg kjenner noe sniker seg innpå. Da klarer jeg å holde det unna ved å presse helen godt ned og strekke ut leggmuskelen før krampa har kommet skikkelig ;pJeg tok det nesten for gitt at det funker for deg, siden du anbefalte det![]()
Men da prøver jeg på det. Er helt uholdbart å våkne med kramper i BEGGE leggene samtidig. Vet jo ikke hvor man skal gjøre av beina heller i det man våkner av faenskapen. Jeg tar 600 mg kalsium. Fungerer særs dårlig.
![]()
Støttestrømper burde jeg jo virkelig skaffe meg. Har åreknuter også, så det er jo virkelig noe jeg burde få kjøpt meg. Jeg har ganske tykke legger, så må nok opp en størrelse eller to.. Målte du selv eller måler de for deg?
Leggene blir kjempestramme, og tror også det blir en del av en ond sirkel. Jeg passer på å tøye ut, både morgen og kveld, men de er like stramme for det. Kjenner også at jeg har kramper under foten og oppå tærne når det er som verst. Liksom bygger seg opp, før det tar leggen. Utrolig ekkel følelse. I natt fikk jeg det i begge leggene samtidig. Trodde jeg skulle gå gjennom veggen av smerte.![]()
Huff,grusomt det der. Våknet flere netter nå av skikkelig krampe. Sikkert litt av et syn når man prøver å sprette så fort man kan ut av senga!![]()