Leggkramper

Gravid med Gravøren!

Elsker forumet
Då skjedde det inatt, det eg har venta på: leggmuskelen hang seg durabelig opp, og eg våkna med full strekk!!

Det er bare så ubehagelig!
Lest tips om magnesium, spise en banan før legge tid, strekke ut iløpet av dagen, og før leggetid.

Noen andre tips? Og er det flere som er plaget?

Vet av erfaring at når det først begynner, så kan eg bare forvente jevnlig strekk resten av svangerskapet :-(

Jeg fikk det natt til mandag og tirsdag i begge leggene. Aldri hatt det før og visste ikke engang at jeg skulle opp å stå for å få det til å gå over. Men jeg har tatt 2 magnesiumtab. hver dag etter det og har ikke hatt det igjen enda hvertfall. Kan jo hende det hjelper for deg og? :)

Føler med deg! Har "alltid" slitt med leggkramper, og de ble ikke mildere ved svangerskapet! Kan ha smerter og urolige ben gjennom hele dagen, og våken stadig med umåtelige smerter i bena og skikkelige kramper :/ Har ikke funnet noe som funker for meg enda, desverre :/

Hatt det et par uker nå :( konstant kribling/mauring i beina, og kramper om nettene. Kjøpte noe som het trippel magnesium, tar det fast... Er blitt litt bedre, men noen netter tar det helt av likevel.... det tar ofte nattesøvnen :( men er vertfall bedre enn ingenting :) satser på det kan taes under graviditet.

Er nå inn i tredje og verste trimester... Så regner med det bare blir verre slik som sist. Blir så irritert på de som sier "ååå du må sove ut nå før babyen kommer og da blir det jo ingen nattesøvn" det blir det vertfall ikke før heller med kramper, halsbrann, vond kropp og utallige tisserunder :(

Har ikke hatt det enda... Men har blitt advart. Det kommer nok :/

Hatt det en natt... og det var grusomt! Dagen etter så var det akkurat som jeg hadde gangsperr i leggen.... Aner desverre ikke hva du kan ta for det, men ser du alt har fått noen tips :)

Vakna av d her ein dag, var grusomt! Var ikkje snakk om å klare å strekke foten ut heller, så la meg i fosterstilling og venta på at d skulle gå over. Hadde mest lyst å skrike! Så var eg jo støl i den leggen i 3 dager etterpå. Heldigvis ikkje hatt d igjen. Mistenker at eg hadde sittet for mykje i ro dagen før, var på UL som tok nokon timer i bil.

Ha ha fikk i andre leggen inatt:-)
Klarer ikke rikke meg fra sengen, men prøver å sette foten ned på fotbladet og trykke mot madrassen..alt en skal slite med altså!

Skal til svangerskapskontroll denne uken, så får snakke med legen om Evt magnesium tilskudd.

Jeg har vært plaget i flere uker, måtte opp 3-4 ganger om natta pga krampe i leggen! Starta på magnesium for 6 dager siden og nå sover jeg hele natta..... Angrer sååå på at jeg var så treig med å starte :p

Har hatt mye leggkramper og urolige bein når jeg var yngre, så begynte å ta magnesium ganske tidlig i sv.sk. Føler det hjelper, men tok noen uker før det funka:)

Bah! Neste gang jeg sier at noe har gått over - må jeg huske å banke i bordet :( Har virkelig vært plaget i natt... Herregud så vondt det er!!

Æsj i natt skjedde det med meg også. Men klarte heldigvis å "stoppe" det før det ble uutholdelig! Får være mer forsiktig på natten helt enkelt ;-) ikke spenne leggmusklene!

Har masse når jeg legger meg og blir snart gal! Smerter i begge beina og får ikke sove på timevis :mad: bruker 1 magnesium tablett på kvelden,men vurderer på å øke til 2 og se om det hjelper..utrolig travelt for kjæresten min også..ligger bare å styrer med beina i håp om at det blir bedre:p

Back
Topp