Leggkramper :(

junibaby15

Forumet er livet
Junibarna 2015
I natt fikk jeg min første leggkrampe. Det er så vondt og erfaring tilsier at det kommer til å skje flere ganger i løpet av svangerskapet. Noen som har tips og råd?
Vil helst prøve å unngå at det skjer igjen.

I natt fikk jeg min første leggkrampe. Det er så vondt og erfaring tilsier at det kommer til å skje flere ganger i løpet av svangerskapet. Noen som har tips og råd?
Vil helst prøve å unngå at det skjer igjen.
Jeg ble tipset om magnesium tilskudd :)

Ja syns å huske noe om det. Har du vært plaget?
Jeg har alltid hvert plaget med livmorkramper. Ikke så mye nå som jeg er gravid. Men har alltid fått beskjed om at magnesium skal funke. Har testet det og synes jo at det har hvert litt bedre.

Farmor sliter med leggkramper etter en ulykke for 15 år siden og hun sverger til magnesium hun også.

Magnesium er lurt! Men da må du huske å få i deg tilstrekkelig med vitamin D og kalsium i tillegg, hvis ikke tar kroppen dårlige opp magnesiumet :)

Okei, da må vi prøve :) Har ikke lyst å våkne gråtende av smerte midt på natta sånn altfor ofte ;)

Magnesium er lurt! Men da må du huske å få i deg tilstrekkelig med vitamin D og kalsium i tillegg, hvis ikke tar kroppen dårlige opp magnesiumet :)
Jeg så magnesiumtabletter på apoteket som var kombinert med kalsium, det og omega3 med d-vitamin hjalp meg veldig sist. :-)

Mitt beste tips er å strekke leggen med Helen ned og tærne så rett opp som mulig så fort du kjenner at krampa kommer

Magnesium og B-vitamin fikk jeg beskjed om på apoteket:-) Fikk det mye før i dette svangerskapet, men har ikke hatt det siden jeg begynte med dette :-)

Mitt beste tips er å strekke leggen med Helen ned og tærne så rett opp som mulig så fort du kjenner at krampa kommer

Ja, tenkte at jeg er nødt å sette foten flatt mot veggen men der og da klarte jeg ingenting. Måtte bare vente til det var over. Har enda gangsperre i leggen etter episoden.

Det sliter jeg også veldig med! Spesielt etter en lang dag på jobb med mye ståing
Kommer helt plutselig og gjerne flere kramper etter hverandre !
Mamma leste noe om å knyte en ulltråd rundt anklen før man la seg og sove med det
Såklart bare et kjerringråd men skader jo ikke å prøve , det skal i allefall jeg

Det sliter jeg også veldig med! Spesielt etter en lang dag på jobb med mye ståing
Kommer helt plutselig og gjerne flere kramper etter hverandre !
Mamma leste noe om å knyte en ulltråd rundt anklen før man la seg og sove med det
Såklart bare et kjerringråd men skader jo ikke å prøve , det skal i allefall jeg

Skal prøves :)

Har hørt at støttestrømper skal hjelpe mot leggkramper :happy: Det hadde jeg forrige svangerskap. Du får kjøpt det på apotek :happy:

Signerer:) må gjøre det med en gang du kjenner at det begynner. Greier alltid stoppe det

Back
Topp