Legging...

ORIGINAL: Trico

ORIGINAL: Malina84

I alledager! Et barn skal ikke ligge å gråte, dette skal da en HS være oppgående nok til å skjønne..
Nei aldri om jeg lar han ligge å gråte..
Plutselig en dag begynte han å legge seg til klokken sju her i huset..

Ja jeg synes ikke det høres riktig ut... Jeg gjør det ikke iallefall... Dere er heldige da som har så flink gutt[:D] Hvor lenge går det før han våkner når han legger så tidlig??

Første gang er ca kl tre, da er det bare frem med puppen i noen minutter, så sovner begge ganske fort. Så i sekstia begynner han å sutre og vil opp. da er vi oppe en liten time før vi legger oss igjen. Så sover han en time eller tø før det er morgen på nytt..

ORIGINAL: Moradi

Hmf. Hvem er det som sier det da? Det hadde jeg aldri gjort hvertfall. Greit nok at han gråter litt hvis han ikke vil legge seg, men jeg sitte jo å trøster han sånn at han roer seg til slutt.

Samme her[:)]

ORIGINAL: GitteLen

Legger seg ca 20.

ALDRI om noen av mine barn får skrike seg i søvn! Senga skal være en trygg plass, ikke en plass der mamma ikke kommer om jeg gråter[8|]

Samme her, blir mellom 8 og 9 her om kvelden..hender ho sutrer men ikke til ho sovner og da koser jeg på henne. Får ho smokken og kosekluten så blir det stille og ho sovner. Hadde aldri latt henne skrike seg i søvn..

ORIGINAL: GitteLen

Legger seg ca 20.

ALDRI om noen av mine barn får skrike seg i søvn! Senga skal være en trygg plass, ikke en plass der mamma ikke kommer om jeg gråter[8|]

Her i huset er Julie og Aksel i seng mellom 20-20.30, og de sovner "nesten" med en gang (de ligger gjerne å skravler litt med seg selv først da). De har sovet i hver sin sprinkelseng på eget rom siden vi kom hjem fra sykehuset.
Jeg hadde aldri i livet latt de ligge og skrike seg i søvn hvis de var misfornøyde...

ORIGINAL: lille iskaffe

Hun sovner mellom 18.30 og 19.00, hun sovner på 5 min. hadde aldri latt henne gråte nei.....

Tiril legger seg 19.00.... [:)]
Hadde aldri latt hun grine seg i søvn...
Da hadde jeg fått super dålig samvittighet.... [8|]
Hun får siste flaska si i senga, å da sovner hun til den... Blir derfor ingen gråting her.... [:)]

Legger seg mellom 18.00-19.00[:D]
Her sovner han med engang..Men jeg har ei lita jente her som mange ganger ikke viste tegn til å være trøtt(før vi kom skikkelig inn i rutiner) før hun var HELT overtrøtt..INGENTING hjalp..hverken byssing,amming eller noe..så hun gråt noen min. til hun sovnet de gangene det skjedde..Men det var vel 3kvelder det,så var det aldri et problem mer..(Mer sytre gråting)
Men det er stor forskjell på gråting da..hadde aldri i verden klart å høre på at ungen min Skreik sårt pga det var noe..

ORIGINAL: lille iskaffe

Hun sovner mellom 18.30 og 19.00, hun sovner på 5 min. hadde aldri latt henne gråte nei.....

[:)] Samme her!

her får jenta mi mat et sted mellom 10 på og 5 over 19, og er da i seng mellom 19 og 19:25.
(som oftes sovner hun innen 5 - 10 min fra flasken er gitt... hun er 95% av gangene mer eller mindre våken men rolig når vi går ut)

Hun sovner ofte uten skrik, vi synger nattasang og holder på henne til hun roer seg..
Og noen netter er det vi må inn fler ganger og gi smokk fordi den detter ut.. Da er det bare å gi den, og ta på så roer hun seg.

Om hun sutrer, kan jeg vente opp til 2,5 minutter før jeg går inn, men da hører jeg nøye med på om hun sutrer seg oppover, eller nedover. Noen ganger sutrer hun seg rolig, bruker litt energi... Men det er jo mer "prat" enn gråt.

Jeg lar henne ALDRI gråte, uten at jeg kommer... Uansett.. Sutre ja, gråt nei.

Om jeg hører at hun sutrer på "samme nivå" eller at det roer seg, venter jeg, da pleier det gi seg etter max 2 min (dette er snakk om sutring med smokken i)

Noen ganger sutrer hun og jeg hører det stiger i tone, da vet jeg at det bare går oppover, så da går jeg inn før hun begynner å nærme seg gråt.

Noen ganger går det fra musestille til hylgråt, da spretter en av oss opp og vi løøøøper inn.. (hun skremmer oss jo ut av sofa/senga med de hylene,,, hehe)

Hun sover fra 19:00-19:30 til 05:30-07:30 får flaske
Så legges hun igjen, og sover til 8-8:30
da er det morgen og stell, så er hun våken i 1-2 timer og sover igjen, og sånn løper dagen. soving hver 1,5-2 time (30-1t30min)

Her er det legging kl 18. Da er hun så trøtt at hun sovner med en gang. Stelles og får mat og legges i egen seng. Må ha en koseklut på hver side av hodet og sutten, så sovner hun godt.

I dag var hun så trøtt at hun sovnet kl 17. Hadde ikke sjanse å holde henne våken lenger.. Lurer på hvordan denne natta blir..

Back
Topp