Legging

Ja, godt å vite at det finnes flere i samme båt. Føler seg ganske alene i dritten blandt alle solskinnshitoriene...
Laaaaaaangt ifra alene :-* Litt lei, og føler meg demotivert av å lese om de som har så gode rutiner med babyer som sover i egne senger og slikt. Men jeg skal prøve å nyte samsoving med baby litt til. Han blir jo aldri like liten igjen <3
 
Her har vi tunge kvelder og netter der bare mor duger. Jeg ammer ikke og pappa er veldig lei seg for at det er slik. Han får hverken bære eller gi flaske når han er sliten. Det blir stille moment jeg tar å løfter han i mine armer...

Slitsomt for begge....
 
Tror dere skal trøste dere med at de ungene som sover fra 19 er MME barn. Først når jeg begynte med full MMEpakke, så begynte han å sove (nesten) natta igjennom. :) Men når barna begynner med mat kommer dere til å oppleve noe annet...og det er jo ikke så lenge til! Hold ut :)
 
Tror dere skal trøste dere med at de ungene som sover fra 19 er MME barn. Først når jeg begynte med full MMEpakke, så begynte han å sove (nesten) natta igjennom. :) Men når barna begynner med mat kommer dere til å oppleve noe annet...og det er jo ikke så lenge til! Hold ut :)

Den påstanden der må være en myte. Jeg veksler litt mellom fullamming og delamming - hvor jeg pumper og gir mm og mme på flaske. Min baby kan godt våkne kl 02 for pupp etter å ha fått mer enn nok mme kl 22, men han kan også sove fra 20 til 06 med kun morsmelk.

Men ja, tipper det blir bedre når de begynner med fast føde Vi gleder oss veldig til å starte med det, og håper på litt mer rutine da
 
Den påstanden der må være en myte. Jeg veksler litt mellom fullamming og delamming - hvor jeg pumper og gir mm og mme på flaske. Min baby kan godt våkne kl 02 for pupp etter å ha fått mer enn nok mme kl 22, men han kan også sove fra 20 til 06 med kun morsmelk.

Men ja, tipper det blir bedre når de begynner med fast føde Vi gleder oss veldig til å starte med det, og håper på litt mer rutine da

Tviler på at det er en myte! Mm er lettere for fordøyelsen og barnet blir derfor raskere sulten. Det er vel ren fakta, men at alle barn responderer på samme måte er vel heller ikke riktig. Så at ditt barn reagerer som du sier tror jeg på.
 
Oppskriften for å få vår lille gutt til å roe seg og sovne når han er hysterisk eller veldig energisk og samtidig åpenbart overtrøtt, er en kombinasjon av:
  • bære ham mot skulderen
  • vugge
  • smukk
  • holde ham rundt hodet og si "shh" (ved hyling)
  • stryke på ham
  • synge (når han har sluttet å hyle)
  • amme
Blir det helt krise og vi har gått tom for idéer, setter vi på appen "Sound sleeper" (med "seashore"-lyd) på veldig høy lyd. Da kan han fort sovne på få sekunder (ikke alltid). Og så skrur vi ned lyden til et mer normalt nivå og lar den stå på en stund. Vi bruker denne appen på normalt volum daglig - når han ikke er hysterisk også. Veldig effektiv :happy:

Vi brukte svøp ved krisetilfeller når han var mindre, men har ikke trengt å gjøre det på en stund.

Vogn og biltur fungerer også, men vi har heldigvis ikke vært så desperate at vi har gjort det om natten enda :)
 
jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre! Hun er helt gal når vi skal legge henne om kvelden! Det er helt umulig å få henne til å legge seg. Jeg vet hun er mett, har rapa og fått tørr bleie. Ender opp med at sambo bærer henne til hun sovner i armene hans (hun nekter å sovne med meg). Vi har mellom 3-15 slike runder hver kveld!

Noen som har/har hatt det slik og vet råd? Jeg holder på å tørne?
Føler meg mislykket som mor fordi jeg ikke klarer å legge mitt eget barn.

Kan det være at hun er overstimulert? Vi hadde mye gråt med førstemann og lange kvelder, med mye frustrasjon og tårer hos mor og far.. Vi oppdaget etterhvert at hun likte å ha det mørkt og stille for å finne roen. Sånn hun begynte å virke trøtt tok jeg hun inn på soverommet vårt, matet først på stuen, og var med hun til hun roet seg. Gjorde det og når hun hadde bikket over og blitt overtrøtt og overstimulert, og busset forsiktig. Vi kan ofte ha en tendens til å bysse litt for mye, noe som gjør det værre for lille. De merker og selvsagt godt når vi er stresset. Med nr.2 begynte jeg tidlig med å ta hun inn på soverommet for kvelden, isteden for at hun skulle sove i korgen på stuen og hun finner raskt roen selv der. Noen ganger trenger hun å bli busset rolig til hun har funnet roen.
 
Og det handler ikke om å være en dårlig mor, for det er du absolutt ikke. Men å finne ut hva som kan fungere for ditt barn, for alle er selvfølgelig ulike med sine egne preferanser.
 
Har bank i bordet hatt to veldig bra kvelder nå! I går sovna hun i sengen bare med smokk uten noe styr! Så godt å få en fredelig kveld...takk for alle tips og råd dere:Heartbigred
Vi trekker henne litt unna større søsken, tv og mye lyd når det nærmer seg kveld. Godt mulig hun har vært overstimulert...
 
Back
Topp