Legging

Sistemann

Forelsket i forumet
jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre! Hun er helt gal når vi skal legge henne om kvelden! Det er helt umulig å få henne til å legge seg. Jeg vet hun er mett, har rapa og fått tørr bleie. Ender opp med at sambo bærer henne til hun sovner i armene hans (hun nekter å sovne med meg). Vi har mellom 3-15 slike runder hver kveld!

Noen som har/har hatt det slik og vet råd? Jeg holder på å tørne?
Føler meg mislykket som mor fordi jeg ikke klarer å legge mitt eget barn.
 
Jeg har midlertidig gitt opp legging/soving uten pupp. Blir bare baluba. Blir så frustrert av å prøve noe annet når det ikke fungerer uansett. Tenker vi får det til når han blir litt større.

Har ikke andre råd enn at det sikkert går over :)
 
Vi prøvde en stund der hu ikke ville legge seg. Jeg bare la det på is og hadde hu oppe til vi la oss. Plutselig snudde det og hu ville legge seg selv.
 
Du får ikke tenke sånn, for du er absolutt ikke mislykket! :)
Det kan være at du lukter mat og hun ikke klarer å slappe av i dine armer pga det? Men kan hun sovne på puppen da? For jeg begynte for en tid siden å amme på soverommet på kvelden når hun virket trøtt. Tuller inn henne i en pledd med koseklut og sitter med henne i mørkret til hun sovner. Så ser jeg på Netflix på iPaden så blir det ikke så kjedelig :D
 
Du får ikke tenke sånn, for du er absolutt ikke mislykket! :)
Det kan være at du lukter mat og hun ikke klarer å slappe av i dine armer pga det? Men kan hun sovne på puppen da? For jeg begynte for en tid siden å amme på soverommet på kvelden når hun virket trøtt. Tuller inn henne i en pledd med koseklut og sitter med henne i mørkret til hun sovner. Så ser jeg på Netflix på iPaden så blir det ikke så kjedelig :D

Eller var det det du menet ikke gikk med "nekter sovne på meg" kanskje?
Om så,... går det å trille vognen inn da? Så hun kan sovne i den og sove der første delen av natta? Det har vi gjort om hun har vært urolig nånn kveld, trillet frem og tilbake. Tilslutt så sovnet hun :)
 
jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre! Hun er helt gal når vi skal legge henne om kvelden! Det er helt umulig å få henne til å legge seg. Jeg vet hun er mett, har rapa og fått tørr bleie. Ender opp med at sambo bærer henne til hun sovner i armene hans (hun nekter å sovne med meg). Vi har mellom 3-15 slike runder hver kveld!

Noen som har/har hatt det slik og vet råd? Jeg holder på å tørne?
Føler meg mislykket som mor fordi jeg ikke klarer å legge mitt eget barn.

Har ikke så mange gode råd for (bank i bordet) går det veldig greit her om kveldene. Men vet akkurat åssen du har det, for jeg hadde det sånn med førstemann, skulle ikke sove i det hele tatt. Så pappaen gikk å bar på henne hver eneste kveld/natt for å få henne til å sovne. Noen netter hjalp ikke det heller. Da tok vi vogna inn, å satt på støvsugeren. Da roet hun seg og sovnet faktisk [emoji4]
Og vi fikk støvsugd huset i samme slengen [emoji2]
Skjønner åssen du har det, jeg hadde det på samme måten[emoji20]
Får håpe det går seg til snart. Ikke alltid så lett å forstå seg på de babyene.
 
Her er det også far som må bære i søvn for tiden.. :p Funker å amme i søvn på kvelden i perioder, men ikke den siste uken. Han klarer fint å sovne igjen når han våkner for mat etter kl 23, men før det må han bæres.. Håper på at det kommer seg etter hvert :p Jeg og føler jeg kommer til kort når jeg ikke klarer å legge ham, men mest tror jeg det handler om at jeg lukter mat. Også er det en annen ting, som en lege som forsket på spedbarn sa til meg: Barna roer seg ofte raskere hos far, siden mannen har ofte noe lavere puls enn oss.
 
Noen ganger kan hun sovne ved puppen, men vokner som regel etter 20 min. Jeg er helt ødelagt om dagen. Det verste er at pappaen skal vekk hele helgen om 14 dager, det tenker jeg mye på! Da blir jeg stående alene å ikke klare det...håper på en løsning til da, men det ser mørkt ut! Takk for gode ord, råd og medfølelse:)
 
Her var det også vanskelig å legge, men etter at vi begynte å "svøpe" (pakker armene stramt inn i pledd), og det funker helt utrolig bra! Bare det at hun ikke får gni seg i ansiktet har hjulpet henne å finne roen. Men du er absolutt ingen dårlig mor! Prøv deg frem også finner du ut av en god rutine til slutt :)
 
Jeg orker ikke ta kampen, så jeg legger meg når jeg merker at han har tatt kvelden. Det er gjerne mellom 01 og 03, en sjelden gang fra 00. Tenker at han får finne sin rytme, i sitt tempo. Jeg blir jo utslitt av det, men kommer ikke til å være sånn for alltid :) Håper jeg!
 
Her var det også vanskelig å legge, men etter at vi begynte å "svøpe" (pakker armene stramt inn i pledd), og det funker helt utrolig bra! Bare det at hun ikke får gni seg i ansiktet har hjulpet henne å finne roen. Men du er absolutt ingen dårlig mor! Prøv deg frem også finner du ut av en god rutine til slutt :)

Det skal jeg jammen prøve:)
 
Her ammer jeg henne alltid i søvn i vår seng, svøper henne og legger henne i bedside criben før jeg går ut (med mindre klokken er mye, da legger jeg meg samtidig). Hender at hun våkner igjen, og da får hun litt mer pupp, før hun igjen sovner. Får henne ikke til å sovne på noen annen måte på kvelden.
Svøpingen fungerer forsåvidt veldig bra her også, og hun sover mye lengre når vi svøper henne :)
 
Vi bysset og bar i søvn til alle døgnets tider frem til babyen var 11 mnd, så ikke føl deg mislykket. ;)
Amme så mye du kan, samsov om mulig, og investere i bæresele/-sjal. :)

Det blir bedre! <3
 
Det blir bedre! Vi hadde det sånn som du beskriver det :) hadde urolig periode mellom 23-03 og våknet etter hver gang han ble lagt ned sovende. Kunne aldri forlate rommet for da våknet han :) når han var 4 mnd (er straks 5), gikk han fra å ha siste dupp i vogn fram til 22, til siste dupp kl. 17. Legger seg mellom 19-19.30 og gjerne til 07-07.30. Og vi voksne får alenetid et par tre timer :) han ble også dessverre flaskebarn rett før jul...
 
De er så små enda og har ofte ikke funnet døgnrytmen enda. Med eldste begynte vi ikke med leggerutiner før hun nærmet seg 6 mnd. Men han her begynner vi nå alt men det er kun fordi han fsktisk tar kvelden tidlig. De første mnd følger vi stort sett rytmen dems når det kommer til soving og mating :)
 
Noen ganger kan hun sovne ved puppen, men vokner som regel etter 20 min. Jeg er helt ødelagt om dagen. Det verste er at pappaen skal vekk hele helgen om 14 dager, det tenker jeg mye på! Da blir jeg stående alene å ikke klare det...håper på en løsning til da, men det ser mørkt ut! Takk for gode ord, råd og medfølelse:)
Jeg har også problemer med å legge min lille om natta. Første 6 uker var hun oppe hele natta :D og så plutselig endret det seg og hun tar natten kl1-2. Men før hun sovner er det vanligvis kamp. Jeg ser at hun er trøtt og vil sove, men så vidt jeg nærmer meg senga hennes våkner hun med skrik. Det hjalp å bære henne...men det tar lang tid før hun sovner. Vibpakker henne godt i teppet det hjelper mye- det anbefalles. Ikke bli redd for å være alene med henne..jeg overlebdr 2 dager uten mannen min og det var de beste dagene vi hadde;)
Det som overrasket meg mest - jeg hadde ikke noe problemer med å legge henne kl 23/24 sov hun:) uten gråt og bæring. Da slo meg at kanskje for hun for mye stimulasjon før natta når vi er begge hjemme. Da jeg var alene tok vi dagen veldig rolig slik at hun ikke ble stimulert for mye. Nå skalnjeg fortsette sånn..vil prøve å være alene med henne etter kl 20-21 og vinfår se om det hjelper.
Men det viktigste: ikke tenk sånn..det er ikke din feil...du mislykket ikke:) våre barn er bare mer utfordrende enn andre:) lykke til!
 
Har det sånn vi også..
Går maaaange runder på soverommet hver eneste kveld, med noen runder pupp også. Han kan gjerne sovne på puppen altså, men så fort han blir lagt i sin egen seng så våkner han etter noen få minutter. Må gjenta alt rundt 6-7 ganger før han endelig sovner ordentlig i senga si.
(funker dårlig for alle parter at han sover sammen med meg i senga mi, så han må sove i egen seng)
Jeg bruker minimum 2 timer på å få han til å sovne for natta, og han sover gjerne bare i 3 timer av gangen før han skal ha mat igjen. Har vært sånn siden fødsel for 3 mnd siden, er temmelig sliten nå :)
Men, de sier at søvnen blir bedre etter 3 mnd, så vi får bare holde ut ;)
 
Litt godt å lese at man ikke er alene... har ingen gode råd dessverre, jeg ligger og ammer i senga rundt 1,5-2t hver kveld for å få henne til å sovne. Hun har aldri tatt kvelden før kl 22- uansett når hun hadde siste dupp :/
 
Litt godt å lese at man ikke er alene... har ingen gode råd dessverre, jeg ligger og ammer i senga rundt 1,5-2t hver kveld for å få henne til å sovne. Hun har aldri tatt kvelden før kl 22- uansett når hun hadde siste dupp :/

Ja, godt å vite at det finnes flere i samme båt. Føler seg ganske alene i dritten blandt alle solskinnshitoriene...
 
Ja, godt å vite at det finnes flere i samme båt. Føler seg ganske alene i dritten blandt alle solskinnshitoriene...

Enig :p kjenner jeg blir småsur når jeg hører om babyer som bare automatisk sover 19-7, og 3 timer på dagen, uten særlig med innsats :p
 
Back
Topp