Legging

Her er det helt likt. Sovner lett i bilstol, helt OK i vogn i bevegelse. Men i seng, sofa, krybbe og lignende må hun bysses. Skjeldent hun våkner og klarer å sovne igjen av seg selv. Sovner i vippestolen da. Men den rører jo også på seg, så er vel ikke så rart. Håper det ikke er nødvendig når hun blir eldre. Er det noe man må avvenne allerede for å unngå krise senere?
Begge våre er/har vært slik. Eldste sovna likevel av seg selv i egen seng når hun var 7-8 måneder. ;)

I dag sovna lille i vogna uten at den var i særlig bevegelse... La han der og før jeg fikk kledd på meg og vi var ut av døra hadde han sovna :)

I går la vi mini våken i senga si klokka 19, lå sammen med han i et kvarter og han sovnet. Helt sjokkert i og med at han aldri har sovnet uten byssing/mat før. Våknet kl 23.30 for mat, og igjen kl 03.30 for mat. Sov deretter igjen til kl 06.00. Fantastisk med alenetid fra 19.30 på kvelden!

Et tips til alle mødre der ute: hvis babyen er trøtt og grinete, si "Shh" så høyt at du overdøver skrikingen. Barnet er vant til den konstante summingen fra da det lå i magen, og det virker dermed beroligende. Det fungerer så og si bestandig, å hvis det ikke fungerer så sier du det ikke høyt nok. Det kan bli slitsomt å si "shh", og da er "white sounds" på Spotify genialt!
Den "shhh" eller "hysj" lyden bruker jeg også. Hun blir veldig rolig :)

I dag sovna lille i vogna uten at den var i særlig bevegelse... La han der og før jeg fikk kledd på meg og vi var ut av døra hadde han sovna :)
Sånn pleier det å være her også. Gjør han klar og setter han på trappa, så slokner han som regel men jeg ordner meg. :)

Back
Topp