Legging

-Bambino-

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Sommerfuglene
Kan dere legge de små ned i enten seng, vogn eller andre steder og så sovner de, eller må dere bysse etc for at de skal sovne?

Jeg har ikke tenkt over det før, men her kan jeg legge lille i vogna og han sovner av seg selv når den er i bevegelse... Samme i bilstolen... Men aldri i senga eller babynestet i sofaen eller i vugga...

Her legges hun uten bevegelse og sovner:-) har bevisst tatt det valget å venne henne på det. Så om vi skal trille eller kjøre bil, legger jeg henne i vogna/stolen så hu sovner mens jeg ordner meg klar, og dermed ikke venner seg på at det må være bevegelse for at hun skal sovne.

Her kommer det litt an på tidspunkt på dagen. På kvelden sovner hun av seg selv i kurven sin. Av og til i babynestet på dagen. Men på ettermiddag og tidlig kveld på hun bysses hvis hun skal sove. Raring :-P

Vi kan legge han i krybben om kvelden, så sovner han selv (innsvøpet). Sovner selv i vogna og bilstolen også. Men sovner ikke av seg selv ellers på dagtid, da må han bysses, og våkner 90% av tilfellene hvis jeg prøver å legge han fra meg :p så han sover mye på meg i løpet av dagen for å si det sånn ;) det er jo koselig da❤️ plutselig er de større og vil utforske, ikke kose, så jeg nyter tiden så godt jeg kan :D

Jeg synes det har vært greit hele tiden at han både sover på meg eller pappa'n og at han bysses i søvn osv... Har liksom ikke tenkt over det?m, men fikk spørsmål på kontroll i dag og innså at lille fortsatt ikke sovner uten å ammes eller bysses i søvn... Sliter også litt med at han alltid sovner når han spiser...

Sovner bare ved puppen, med byssing eller at hun får ligge på en av oss. Vet ikke helt om jeg har tro på at jeg kan venne henne på å sovne av seg selv ved å la være å bysse eller amme. For lar jeg det være så gråter hun jo og er tydelig at hun ikke klarer å finne roa selv. Foreløpig er det ikke noe problem men spent på hvordan det blir når hun blir større da, men tar det litt som det kommer.

Sovner av seg selv uansett hvor:) hender sutten må i munn ett par ganger føre ho sovner:)

Sovner bare ved puppen, med byssing eller at hun får ligge på en av oss. Vet ikke helt om jeg har tro på at jeg kan venne henne på å sovne av seg selv ved å la være å bysse eller amme. For lar jeg det være så gråter hun jo og er tydelig at hun ikke klarer å finne roa selv. Foreløpig er det ikke noe problem men spent på hvordan det blir når hun blir større da, men tar det litt som det kommer.

Godt å høre vi er flere... Jeg får hele tiden høre at jeg gjør feil og det er litt vondt, samtidig som jeg føler det er riktig for lille for det er eneste måten han greier å finne roen på...

Vi kan legge han i krybben om kvelden, så sovner han selv (innsvøpet). Sovner selv i vogna og bilstolen også. Men sovner ikke av seg selv ellers på dagtid, da må han bysses, og våkner 90% av tilfellene hvis jeg prøver å legge han fra meg :p så han sover mye på meg i løpet av dagen for å si det sånn ;) det er jo koselig da❤️ plutselig er de større og vil utforske, ikke kose, så jeg nyter tiden så godt jeg kan :D

Vi har det akkurat på samme måte :) Sover I sin seng på kvelden, men på dagtid vil hun ikke ligge alene med mindre det er bilstol eller vogna. Er vi hjemme så er det mye kos :)

Lillebror sovner i vogna og bilstolen når de rører på seg. Kan også sovne i armene når vi sitter stille.

Ellers så ammes han i søvn. I senga spesielt! EN gang har han sovna i babykurven uten stimuli, da var vi helt sjokkert. :P

Synes det er så innmari koselig. Eldste ville aldri la seg amme i søvn, så føler meg veldig heldig denne gangen. :rolleyes:

Synes ikke det gjør noe at han må ha kos eller bevegelse for å sovne. Det vil jo ikke alltid være slik. Eldste måtte bysses i søvn, men før hun var året sovna hun i senga si av seg selv. Så det er en kort periode i livet det er snakk om. ;)

Jeg synes det har vært greit hele tiden at han både sover på meg eller pappa'n og at han bysses i søvn osv... Har liksom ikke tenkt over det?m, men fikk spørsmål på kontroll i dag og innså at lille fortsatt ikke sovner uten å ammes eller bysses i søvn... Sliter også litt med at han alltid sovner når han spiser...
Himmel, han er jo bare to måneder. Helt naturlig at han vil ha bevegelse eller kos for å sovne. Det ordner seg etter hvert som de modnes. :) Helsesøstre sier så mye rart noen ganger...

Det at han sovner når han spiser kan jo være årsaken til at vekta ikke øker så fort? Han synes det er så koselig å die at han bare må sove litt. ;)

Alt går over på et punkt. Er vel særdeles få som enda bysser en 3-åring i søvn. ;)

Trygghet og kos har gjort at begge våre har sovna. :) Før hun var året sovna eldste uten byssing, og overgangen gikk helt av seg selv rundt 6-7 måneder. ;)

Samme her. Hun sovnet av seg etter amming de første ukene men nå funker det ikke. Da ligger hun der og ser til hun blir sint. Her må hun enten bæres eller ammes i søvn. Håper det bare er en liten periode :)

På formiddagen sovner hun hvor som helst, være seg i kurven, vogna, teppe på gulvet eller under babygymen.. utover ettermiddagen må vogna være i bevegelse eller sitte i bilsetet i bilen. På kvelden sovner hun av seg selv i sin seng. Er utrolig fascinert over at ei på 7 uker som er ganske så urolig (ingen gråt osv bare veldig nødt til å ha kontakt og gjerne byssing eller masse pupp) fra kl 18 til 23 fint kan sovne "selv" helt alene i senga si:p

Himmel, han er jo bare to måneder. Helt naturlig at han vil ha bevegelse eller kos for å sovne. Det ordner seg etter hvert som de modnes. :) Helsesøstre sier så mye rart noen ganger...

Det at han sovner når han spiser kan jo være årsaken til at vekta ikke øker så fort? Han synes det er så koselig å die at han bare må sove litt. ;)

Ja jeg tror kanskje at det at han sovner ved amming gjør at han ikke alltid får tak i den tykkeste melka på slutten... fikk beskjed om å kle av han slik at han ikke skulle ha det så varmt og godt når han skulle spise...

Ellers har jeg, til min store overraskelse, både familie og svigerfamilie som mener vi ikke kan bysse eller amme lille i søvn fordi vi aldri vil få "fred" senere... Problemet er at mannen biter på det der og jeg blir så sliten av å gå å "forsvare" meg og det jeg gjør hele tiden... Jeg mener gutten har det bra. Han kan fint ligge i babynestet eller vogna og bare se rundt seg og pludre, men sovner ikke... Skal han sove trenger han litt nærhet og kos først, og jeg tenker også det er naturlig når han er så liten...

Sliter litt her vis ikkje det er amming eller bussing. Vi bruker vogna mye da. Det sover han godt. Kan sovne på
Fanget uten bussing og. Men liker best litt bevegelse. Hender han sovner selv men lite den siste tiden :/ håper det snur. Var problem med mellomste. Og ho sov ikkje natta rundt før ho var over 2 år. Og legging var ett evighets prosjekt. Mens eldste som eg og Amma i søvn gjekk det greit med .. Så alle er forsjellige. Så lenge dei kan bli bussa av far og er det ikkje krise . Slitsomt for mor og måtte ta alt alene

Når vår lille skal legge seg før natten så legger vi han i vuggen med en sutteklut, en bamse (en i hver neve) og et tutt. Så setter vi på en bamse med klassisk musikk på og han sovner på 10-15 min hvis han er god og mett.

Er han overtrøtt, så bysser vi han rolig før vi legger han ned.

Har og kjøpt en lekegrind han kan sove i på dagtid. Der sover han med tutt og bamse :)

Helsesøsteren vår mente vi burde legge om leggetiden fra 23-24 på kvelden til klokken 19 som visstnok er mer naturlig for barn. Jeg prøvde å forklare at hun sover jo klokken 19 også (og klokken 17 og 15 og ......osv), men hun mente at vi skulle legge henne klokken 19 for kvelden. "Jaja" tenkte jeg bare og gadd ikke diskutere det tema mer :)

Helsesøsteren vår mente vi burde legge om leggetiden fra 23-24 på kvelden til klokken 19 som visstnok er mer naturlig for barn. Jeg prøvde å forklare at hun sover jo klokken 19 også (og klokken 17 og 15 og ......osv), men hun mente at vi skulle legge henne klokken 19 for kvelden. "Jaja" tenkte jeg bare og gadd ikke diskutere det tema mer :)
Det er ihvertfall ikke mulig her da han ikke sovner av seg selv. Og prøver vi å legge han ned så våkner han igjen.

Back
Topp